TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ulyder i min 4AGE, trenger hjelp !

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #316010  av The Ghost

Hei.

Har en 86 MR2, men den lager ikke så fine lyder lenger så lurer på om noen har peil på hva det kan være ?
(298.99 kiB) Lastet ned 44 ganger
 #316020  av The Ghost

Nei, lot den stå, var utrolig kjedelig å måtte ta bussen fra drammen idag og la bilen stå igjen, men om jeg må skaffe ny motor så skal jeg nok få den byttet utenom å dra på verksted. 30.000,- spart :mrgreen:
 #316021  av pkgrette

nå får ikke jeg hørt lyden men tipper det er rådebank det er vanlig på de bila for klar litt om ossen lyden utarter seg og varm kald å sånt
 #316037  av The Ghost

Kan du åpne ZIP filer da ?
(314.22 kiB) Lastet ned 25 ganger
Forumet tillater meg ikke å laste opp lydfiler :(

Motoren er varm når det skjer, vet ikke åssen den låter når den er kaldt, dette skjedde samme dag som jeg satt skilter på bilen så har ikke akkurat fått kjørt så mye med den.

det er en metallisk "dunke" lyd, nesten så det høres ut som en gressklipper :P
 #316051  av ArildM

Sikkert rådelagrene, har hatt det på 2 4AGE motorer. Kjøp deg brukt motor, billigst, ligger en til salgs på forumet.
 #316095  av Ronny

Hvis det ikke har gått alt for langt, så skal det vel være mulig å bare bytte rådelagerne. Hvis det er derifra lyden kommer da.....
 #316098  av The Ghost

ArildM skrev:Sikkert rådelagrene, har hatt det på 2 4AGE motorer. Kjøp deg brukt motor, billigst, ligger en til salgs på forumet.
Har allerede tenkt på å kjøpe den, men er ikke helt sikker ennå.

Finnes det en ABC forklaring på å bytte rådelagrene på nett ?
 #316186  av bose

Hei du
sendte deg en PM nå
Jeg har 1 stk komplett motor, også har jeg en løs blokk..
Tror det beste for din den er å kjøpe blokka. Det vet jeg er i god stand.
Du må bare flytte over toppen med innsug/eksos. Også bytter du jo topp pakning i samme slengen.
Da får du en motor som kommer til å gå en god stund til
 #316265  av ArildM

Hvor mye skal du ha for blokka da? Kunne kanskje ha tenkt meg en sånn selv, siden jeg også har rådebank i min Mr2 også...
 #316292  av ArildM

Godt mulig :( I alle fall rart at alle mine motorer har dødd ca et halvår etter jeg har skiftet olje...
 #316752  av The Ghost

Da er "ny" motor, girkasse og blokk kjøpt ;)
Blir nok henting på søndag og montering neste lørdag ;)

Kan du komme med et bilde av riktig og feil oljefilter ?
 #317001  av The Ghost

Se på denne.

Har selv prøvd å dra den ut, en del av levene blir borte, men den urovekkene metalliske dunke lyden er der ennå :(
Ikke noe bil på meg neste uke heller nei :(