TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Stian`s GT4 CS..

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #316056  av Stian AB
 
Jeg har hatt bilen siden okt/nov 2008, men har ikke brukt den så mye siden reg reima røyk rett før jul. Sendte da bilen ned til Toyota Lier for å la dem bytte reg reima. En uke gikk, å jeg fant fort ut at gutta på verkstedet der ikke hadde peiling på hva dem dreiv med! De fikk ikke start på bilen, å skyldte på at toppen hadde tatt kvelden :evil: Så toppen ble demontert hos Toyota, men siden de ga et prisoverslag på jobben som var så inni HÆ***TE dyrt at jeg heller lot en privat eks-toyota mekkaniker gjøre jobben. Han gikk over toppen, men fant ingen feil, kun litt sot på ventila. Var den soten som gjorde at bilen ikke fikk komp, å derfor ikke starta. Toppen ble tatt fra hverandre, polert ventiler og seter og hele motoren ble overhalt nå som den allerede var halveis i deler.
Hadde Toyota Lier vist hva dem dreiv med kunne de bare brukt litt startgass til å fjerne soten å bilen hadde nok starta greit. De tok på seg skylden å skulle montere toppen og resten av motoren på egen regning, noe jeg syntes bare skulle mangle når jeg fikk en sånn ekstra utgift med å gå over toppen som dem sa var ødelagt!
Nå har Toyota Lier brukt 3 uker på å sette på toppen, å få bilen til å gå reint! Bare læregutter som skrur+null erfaring på sånn bil = jævla mye venting for meg:P
Fikk igjen bilen for 2 dager siden, å den går helt fint, bortsett fra når jeg lader mer enn 0,5bar ifølge Toyota Lier..Detta har ikke jeg sjekka ennå, for har ikke hatt tid. Feilkode 35 har kommet mens bilen har vært på verksted, så må prøve å fikse den først.
Ellers har jeg mange andre planer for Csèn..



Litt info om bilen:
* Toyota Celica Gt4 Carlos Sainz nr. 2151 av 5000
* 1993 mod
* 208hk på 0,7bar
* Km 188 000
* Importert fra Sveits i år 2000


Planer/ting som skal gjøres:
* Flytte batteriet baki
* Legge rette rør fra turbo og til luftfilter( montere filteret der batteriet står orginalt)
* Lage varmeskjold rundt filteret
* Bytte ut HKS filteret med noe større, mulig K&N
* Montere boost controller
* Montere ny turbotrykksmåler( et bedre merke enn den billig dritten som sitter der nå)
* Ny eksos fra turbo ( 3" hele veien, men med den endestussen jeg har nå)
* Nye sommerfelger, hvite 6eika Compomotive 17 eller 18"
* OMP ratt og girkule
* OMP brannslokkingapperat ( eller noe billigere)
* Shine opp motorrommet med mere Samco slanger, lakke noen småting og få litt mere rallypreg over motorrommet med masse klistermerker:P
* Klare blinklys + grøftelys ( kjøpte orginale Gti eller Gt4 grøftelys, men de var litt for store :cry: )
* Gjøre noe med understellet til sommer`n, kansje Tein coilovers
* Tectyl behandling nå snart

Det var ihvertfall noe av det som jeg kom på..Blir vel alltids noe ekstra som skal gjøres med tia:D


Det eneste som er gjort med bilen så langt er å montere Hks ssqv replica dump, mekanisk boost controller og bytta ut noen slanger med samco.
+ overhalt motor:D
GetAttachment[1].jpg
GetAttachment[1].jpg (44.2 kiB) Vist 3093 ganger
GetAttachment[1].jpg
GetAttachment[1].jpg (44.79 kiB) Vist 3077 ganger
GetAttachment[2].jpg
GetAttachment[2].jpg (39.05 kiB) Vist 3067 ganger
GetAttachment[2] (2).jpg
GetAttachment[2] (2).jpg (44.48 kiB) Vist 3059 ganger
GetAttachment[3].jpg
GetAttachment[3].jpg (41.91 kiB) Vist 3056 ganger
Sist redigert av Stian AB den 28 feb 2009 14:43, redigert 4 ganger totalt.
 #316060  av Daniel HS
 
Stian AB skrev:Jeg har hatt bilen siden okt/nov 2008, men har ikke brukt den så mye siden reg reima røyk rett før jul. Sendte da bilen ned til Toyota Lier for å la dem bytte reg reima. En uke gikk, å jeg fant fort ut at gutta på verkstedet der ikke hadde peiling på hva dem dreiv med! De fikk ikke start på bilen, å skyldte på at toppen hadde tatt kvelden :evil: Så toppen ble demontert hos Toyota, men siden de ga et prisoverslag på jobben som var så inni HÆ***TE dyrt at jeg heller lot en privat eks-toyota mekkaniker gjøre jobben. Han gikk over toppen, men fant ingen feil, kun litt sot på ventila. Var den soten som gjorde at bilen ikke fikk komp, å derfor ikke starta. Toppen ble tatt fra hverandre, polert ventiler og seter og hele motoren ble overhalt nå som den allerede var halveis i deler.
Hadde Toyota Lier vist hva dem dreiv med kunne de bare brukt litt startgass til å fjerne soten å bilen hadde nok starta greit. De tok på seg skylden å skulle montere toppen og resten av motoren på egen regning, noe jeg syntes bare skulle mangle når jeg fikk en sånn ekstra utgift med å gå over toppen som dem sa var ødelagt!
Nå har Toyota Lier brukt 3 uker på å sette på toppen, å få bilen til å gå reint! Bare læregutter som skrur+null erfaring på sånn bil = jævla mye venting for meg:P
Fikk igjen bilen for 2 dager siden, å den går helt fint, bortsett fra når jeg lader mer enn 0,5bar ifølge Toyota Lier..Detta har ikke jeg sjekka ennå, for har ikke hatt tid. Feilkode 35 har kommet mens bilen har vært på verksted, så må prøve å fikse den først.
Ellers har jeg mange andre planer for Csèn..



Litt info om bilen:
* Toyota Celica Gt4 Carlos Sainz nr. 2151 av 5000
* 1993 mod
* 208hk på 0,7bar
* Km 188 000
* Importert fra Sveits i år 2000


Planer/ting som skal gjøres:
* Flytte batteriet baki
* Legge rette rør fra turbo og til luftfilter( montere filteret der batteriet står orginalt)
* Lage varmeskjold rundt filteret
* Bytte ut HKS filteret med noe større, mulig K&N
* Montere boost controller
* Montere ny turbotrykksmåler( et bedre merke enn den billig dritten som sitter der nå)
* Ny eksos fra turbo ( 3" hele veien, men med den endestussen jeg har nå)
* Nye sommerfelger, hvite 6eika Compomotive 17 eller 18"
* OMP ratt og girkule
* OMP brannslokkingapperat ( eller noe billigere)
* Shine opp motorrommet med mere Samco slanger, lakke noen småting og få litt mere rallypreg over motorrommet med masse klistermerker:P
* Klare blinklys + grøftelys ( kjøpte orginale Gti eller Gt4 grøftelys, men de var litt for store :cry: )
* Gjøre noe med understellet til sommer`n, kansje Tein coilovers
* Tectyl behandling nå snart

Det var ihvertfall noe av det som jeg kom på..Blir vel alltids noe ekstra som skal gjøres med tia:D


Det eneste som er gjort med bilen så langt er å montere Hks ssqv replica dump, mekanisk boost controller og bytta ut noen slanger med samco.
+ overhalt motor:D
Tror flere er enig med meg at vi vil ha bilder, masse bilder... :D Men ser ut som en grei plan du har foran deg... :wink:
 #316063  av Stian AB
 
Daniel HS skrev:
Stian AB skrev:Jeg har hatt bilen siden okt/nov 2008, men har ikke brukt den så mye siden reg reima røyk rett før jul. Sendte da bilen ned til Toyota Lier for å la dem bytte reg reima. En uke gikk, å jeg fant fort ut at gutta på verkstedet der ikke hadde peiling på hva dem dreiv med! De fikk ikke start på bilen, å skyldte på at toppen hadde tatt kvelden :evil: Så toppen ble demontert hos Toyota, men siden de ga et prisoverslag på jobben som var så inni HÆ***TE dyrt at jeg heller lot en privat eks-toyota mekkaniker gjøre jobben. Han gikk over toppen, men fant ingen feil, kun litt sot på ventila. Var den soten som gjorde at bilen ikke fikk komp, å derfor ikke starta. Toppen ble tatt fra hverandre, polert ventiler og seter og hele motoren ble overhalt nå som den allerede var halveis i deler.
Hadde Toyota Lier vist hva dem dreiv med kunne de bare brukt litt startgass til å fjerne soten å bilen hadde nok starta greit. De tok på seg skylden å skulle montere toppen og resten av motoren på egen regning, noe jeg syntes bare skulle mangle når jeg fikk en sånn ekstra utgift med å gå over toppen som dem sa var ødelagt!
Nå har Toyota Lier brukt 3 uker på å sette på toppen, å få bilen til å gå reint! Bare læregutter som skrur+null erfaring på sånn bil = jævla mye venting for meg:P
Fikk igjen bilen for 2 dager siden, å den går helt fint, bortsett fra når jeg lader mer enn 0,5bar ifølge Toyota Lier..Detta har ikke jeg sjekka ennå, for har ikke hatt tid. Feilkode 35 har kommet mens bilen har vært på verksted, så må prøve å fikse den først.
Ellers har jeg mange andre planer for Csèn..



Litt info om bilen:
* Toyota Celica Gt4 Carlos Sainz nr. 2151 av 5000
* 1993 mod
* 208hk på 0,7bar
* Km 188 000
* Importert fra Sveits i år 2000


Planer/ting som skal gjøres:
* Flytte batteriet baki
* Legge rette rør fra turbo og til luftfilter( montere filteret der batteriet står orginalt)
* Lage varmeskjold rundt filteret
* Bytte ut HKS filteret med noe større, mulig K&N
* Montere boost controller
* Montere ny turbotrykksmåler( et bedre merke enn den billig dritten som sitter der nå)
* Ny eksos fra turbo ( 3" hele veien, men med den endestussen jeg har nå)
* Nye sommerfelger, hvite 6eika Compomotive 17 eller 18"
* OMP ratt og girkule
* OMP brannslokkingapperat ( eller noe billigere)
* Shine opp motorrommet med mere Samco slanger, lakke noen småting og få litt mere rallypreg over motorrommet med masse klistermerker:P
* Klare blinklys + grøftelys ( kjøpte orginale Gti eller Gt4 grøftelys, men de var litt for store :cry: )
* Gjøre noe med understellet til sommer`n, kansje Tein coilovers
* Tectyl behandling nå snart

Det var ihvertfall noe av det som jeg kom på..Blir vel alltids noe ekstra som skal gjøres med tia:D


Det eneste som er gjort med bilen så langt er å montere Hks ssqv replica dump, mekanisk boost controller og bytta ut noen slanger med samco.
+ overhalt motor:D
Tror flere er enig med meg at vi vil ha bilder, masse bilder... :D Men ser ut som en grei plan du har foran deg... :wink:
Har et par bilder av bilen, men de er for store..er på nesten 3000pixler, mens 2000 er maks for å legge inn?
 #316105  av Stian AB
 
Tusen takk for hjelpa "Toyota-mr2"..hvordan fikk du forminska dem?
 #316107  av Stian AB
 
Noen som har noen anbefalinger til hvordan boost controller jeg burde kjøpe? Noen som selger brukt?
 #316109  av Daniel HS
 
Jeg kjører HKS EVC IV, er veldig fornøyd i allefall :)

Tror jeg så denne bilen i såvidt sommer engang, på motorveien østlandet et sted, husker ikke hvor, jeg var på vei mot Sverige tror jeg...

Ser ikke dekslene på vippelyktene dine, er de fremdeles røde, eller er de trekt i carbon eller noe?
 #316112  av Stian AB
 
Daniel HS skrev:Jeg kjører HKS EVC IV, er veldig fornøyd i allefall :)

Tror jeg så denne bilen i såvidt sommer engang, på motorveien østlandet et sted, husker ikke hvor, jeg var på vei mot Sverige tror jeg...

Ser ikke dekslene på vippelyktene dine, er de fremdeles røde, eller er de trekt i carbon eller noe?
Har tenk på Evc 4, men hvor kjøpte du den fra?

Kjøpte den av en i Oslo, så kan godt være du så den i sommer ja. Selv har jeg bare hatt bilen 3-4mnd..Dekslene på lyktene er røde :?
Skal ta masse bilder av bilen, kansje i morra..
 #316114  av Daniel HS
 
Jeg kjøpte min EVC av James innpå forumet her, når han var "litt" uheldig med sin Celica GT-4. Men du kan jo høre med Motorsporthuset innpå her, mener de fører HKS. Hvis ikke har de sikkert på Ebay...

Tror det blir bedre å enten ha karbondeksler eller sorte/matt sorte...
 #316133  av Stian AB
 
Enten blir de lakka svarte,å da lakkerer jeg panseret på nytt også. Eller så lakker jeg panseret rødt :?
 #316151  av pkgrette
 
jeg vill bare si at jeg har hatt en del registerras jobber og mange av dem har ent med at toppen må av og det er ikke lett å få vekk all soten som du snakker om med start gass også er det nesten 90 prosent sjangs for at det butter med ventier.så vill nok ikke si dem ikke har peil der. he he
så du har hatt griseflaks. hehe
fortsatt kipt da vente å .
trur jeg så bilen din når du fikk den til toyota på henger. kul bil men trur jeg hadde lakka panseret rødt.

du fra lier eller? det er en del frekke toyota sportsbiler i omerådet skjønner jeg.. det er fett. treff til sommern.
 #316173  av Stian AB
 
pkgrette skrev:jeg vill bare si at jeg har hatt en del registerras jobber og mange av dem har ent med at toppen må av og det er ikke lett å få vekk all soten som du snakker om med start gass også er det nesten 90 prosent sjangs for at det butter med ventier.så vill nok ikke si dem ikke har peil der. he he
så du har hatt griseflaks. hehe
fortsatt kipt da vente å .
trur jeg så bilen din når du fikk den til toyota på henger. kul bil men trur jeg hadde lakka panseret rødt.

du fra lier eller? det er en del frekke toyota sportsbiler i omerådet skjønner jeg.. det er fett. treff til sommern.
jeg snakka med noen av gutta på Toyota Drammen, som har en del peiling på 3sgte, å de sa at startgass hadde nok fått liv i bilen..men men, man veit jo aldri:P
toppen skal jo i teorien overleve reg reimras på dissa motorene..

takker, har vel egentlig tenkt tanken på å lakke det rødt ja..ser litt penere og orginalt ut:D
bor i Lier ja, så vi får fikse et treff til sommern;)
 #316176  av ErikG
 
Tøff bil. Du kjøpte den ikke tilfeldigvis av en Toyota lærling i Oslo?

Veit ihvertfall et par av gutta på Toyota Lier har vært litt borti disse bilene, så rart det har tatt sånn tid for deg. Men om du kom som en drop inn kunde kan jeg skjønne det. Blir da tatt noe innimellom de som har bestilt timer. Ihvertfall slik det fungerer hos oss. Skal ikke forsvare noen da jeg ikke kejnner saken. Kjedelig at det har blitt sånn for deg, spes med den ekstra kostnaden. Tror jeg hadde tatt bilen til dem igjen med feilkoden.Fått de til å sjekke at alt av vakum står riktig og ikke noen defekte vakumslanger. Må jo være noe sånt noe.

Ikke lakk cf panseret!! Hørte en gang på pris på cf deksler til lyktene hos hpc kompositt. Mener de skulle ha ca 1700,- for dem.

Får si fra om dere skal ha noe treff etterhvert så slenger jeg også nedom.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9