TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bobbling 93mob na

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #315748  av avaasdf

har fått en lyd i bilen som kun kan forklares som bobbling, varer i 2-3 sek. har bare hørt det noen ganger på tomgang og ved igangkjøring, men den kan jo komme ellers også men da vil jeg jo ikke høre den..

noen ideer?
 #316240  av avaasdf

den er ikke så lett og lokalisere siden den kommer skjeldent og bare når jeg kjører... høres ut som om den kommer litt venstre fra senter av torpedoveggen :/ prøvd og provosere frem lyden mens jeg står med hodet i motorrommet men har ikke lyktes så langt..
 #316291  av wingsof66

Venstre for senter... Hvis du har venstrestyring er jeg ikke sikker da registeret for varmeapparatet sitter litt til høyre for midten..
Er det høyrestyring, har det mest sannsynlig vært litt luft i kjøleanlegget, siden registeret til varmeapp da sitter litt til venstre for senter.
Har bare håndboka å gå etter og det ser ut som det sitter ca mellom konsollen der betjeningen til varmeapp og km teller sitter.. og hanskerommet..

Så lenge det ikke er mer eller mindre kostant, ville jeg ikke brydd meg noe med det. Kommer det oftere og oftere ville jeg luftet kjølesystemet.
 #316314  av Supramk3turbo

Jeg også har hørt denne lyden et par ganger. Prøv å luft kjøleanlegget litt med varmen på fullt, så får du luftet ut registeret også. Funka for meg :D
 #316496  av avaasdf

lufte som i og skru av lokket på radiatoren?
 #316500  av Supramk3turbo

Jepp:)