TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mr2 i gatebil bladet,

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #316401  av SW20Ronny

Leste et stykke om mr2 i gatebil bladet.
synes det var et bra stykke.... noen andre som har lest det?
 #316403  av hmsilset

kom det ut nytt blad nå nettopp? må kanskje løpe og kjøpe jeg da :D
 #316406  av Daniel HS

Ja, grei artikkel det. Kult at litt annet enn bare Supra fra Toyota får omtale i Gatebilmiljøet også... :wink: Selv om jeg kan si at jeg med hånden på hjertet at jeg elsker Supra... :D

Vi som abbonerer får det litt før det havner i butikken... :wink:
 #316407  av James

Hørte rykter om dette her jah.. Tror eg kjøper det imårra :)
 #316411  av hmsilset

Lest litt nå.Stod at 245hk turbomaskina klarer 0-100kmt på 5,6 sek. Alle plasser jeg har spurt og fått opplysninger har det stått 5,4 sek da. Går egentlig for det samme.Synes de er akkurat passe raske :P Er bra det står om noe annet enn supra ja.Jeg vil påstå at en 3.gen mr2 turbo
er minst like tøft i forhold til pris om vi snakker originalbiler.Altså,Supra er grommere, men mr2 er jammen mye artig for pengene.En utfordring å kjøre selv etter mange års øvelse.
 #316417  av inzane2012

hmsilset skrev:Lest litt nå.Stod at 245hk turbomaskina klarer 0-100kmt på 5,6 sek. Alle plasser jeg har spurt og fått opplysninger har det stått 5,4 sek da. Går egentlig for det samme.Synes de er akkurat passe raske :P Er bra det står om noe annet enn supra ja.Jeg vil påstå at en 3.gen mr2 turbo
er minst like tøft i forhold til pris om vi snakker originalbiler.Altså,Supra er grommere, men mr2 er jammen mye artig for pengene.En utfordring å kjøre selv etter mange års øvelse.
jeg vil nå tro du får mye mer for pengene ved å kjøpe en orginal mr2 turbo enn en supra ja, siden du må ut med det samme for en 10år gammel brukt bil som det du må for en flunk ny bil... 160k kanskje for en mr2 og 400k for en orginal supra tt med hvite skilter... tar mr2'n jeg da :P
 #316421  av hmsilset

inzane2012 skrev:
hmsilset skrev:Lest litt nå.Stod at 245hk turbomaskina klarer 0-100kmt på 5,6 sek. Alle plasser jeg har spurt og fått opplysninger har det stått 5,4 sek da. Går egentlig for det samme.Synes de er akkurat passe raske :P Er bra det står om noe annet enn supra ja.Jeg vil påstå at en 3.gen mr2 turbo
jeg vil nå tro du får mye mer for pengene ved å kjøpe en orginal mr2 turbo enn en supra ja, siden du må ut med det samme for en 10år gammel brukt bil som det du må for en flunk ny bil... 160k kanskje for en mr2 og 400k for en orginal supra tt med hvite skilter... tar mr2'n jeg da :P
Tror noen kan bli frista etter å ha lest denne artikkelen :D Må bare legge til en kort snutt.Jeg med piggdekk i høst og gira med venstrehånda :P

Bilde
 #316422  av James

Sant det! Vil tørre påstå man får mye for pengene i en mr2 ja. Syns igrunn det er veldig rart at mann ikke ser flere som satser mer på MR2 turbo for.eks. på sånne Gatebiltreff ?! :roll: Er jo et enormt potensiale i disse bilene :)
 #316427  av hmsilset

James skrev:Sant det! Vil tørre påstå man får mye for pengene i en mr2 ja. Syns igrunn det er veldig rart at mann ikke ser flere som satser mer på MR2 turbo for.eks. på sånne Gatebiltreff ?! :roll: Er jo et enormt potensiale i disse bilene :)
Er dyrt å ha i over 300hk da, men har du 2-300 i motoren og koster på den noen dekk og greie dempere så har du det ihvertfall sinnsykt morro :lol: En GTI med litt letta bakende og ellers det som kan hives ut er garantert en artig banebil også.
 #316429  av inzane2012

grunnen jeg tror til at ikke så mange satser på mr2 som banebil er litt pga den ser ut til å vere litt dyrere å trimme utifra det jeg har sett her på forumet, samt at det er ganske lite plass baki det motorrommet, pluss at 3s-gte motoren har du ikke mulighet til å ut like mye hester som med f.eks 1jz eller 2jz-gte motorer, og det er kanskje ikke like lett å få tak i skikkelige deler til 3s motoren som til jz motoren for å bruke den som eksempel :)
for å overdrive det litt da så ser det nesten ut til at det bare er å slenge på en gedigen snurre, skifte eksos og luftfilter på en 2jz, så har du 150hk mer bare på det, mens på 3sgte så må du jo totaloverhale og bytte alt i motoren for å få 50 hk mer :P

men en ting jeg dagdrømmer om så mye at jeg nesten ikke får sove er en skikkelig grom trimma NA mr2 banebil :) enten med en rev3 3sge motor eller en v6'er:P det tror jeg kunne blitt jævlig artig, samt det er ikke noe som så veldig mange andre har :P blir litt mer spennende da :P
 #316432  av mr2storbrua

Top Secret Supraen har jo faktisk satt i 3S-GTE-motoren for å få bedre vektfordeling. Tenk å sette den (er vel 6-700 hk i den vel?) i en MR2 og få enda bedre vektfordeling og enda mindre vekt :shock: Men det blir vel ikke akkurat billig å få den motoren til å tåle det da, dessuten er jo de fleste gatebil-supraene driftebiler, og styrken til MR2 ligger vel mer på time-trial eller drag.
 #316435  av inzane2012

mr2storbrua skrev:Top Secret Supraen har jo faktisk satt i 3S-GTE-motoren for å få bedre vektfordeling. Tenk å sette den (er vel 6-700 hk i den vel?) i en MR2 og få enda bedre vektfordeling og enda mindre vekt :shock: Men det blir vel ikke akkurat billig å få den motoren til å tåle det da, dessuten er jo de fleste gatebil-supraene driftebiler, og styrken til MR2 ligger vel mer på time-trial eller drag.
var noe sånt dem pressa utav den ja :P nei, tror nok 6-700hk vil slite mer på 3s motoren en andre større motorer fra toyota...
 #316457  av celicagt4205nord

inzane2012 skrev:
mr2storbrua skrev:Top Secret Supraen har jo faktisk satt i 3S-GTE-motoren for å få bedre vektfordeling. Tenk å sette den (er vel 6-700 hk i den vel?) i en MR2 og få enda bedre vektfordeling og enda mindre vekt :shock: Men det blir vel ikke akkurat billig å få den motoren til å tåle det da, dessuten er jo de fleste gatebil-supraene driftebiler, og styrken til MR2 ligger vel mer på time-trial eller drag.
var noe sånt dem pressa utav den ja :P nei, tror nok 6-700hk vil slite mer på 3s motoren en andre større motorer fra toyota...
mener å ha lest att den motoren var 720hk,supraen har jo en enorm verdi,å det kommer den nok bestandig til å ha,å ha en supra er jo som å ha penger i banken,den taper seg jo ikke i verdi,med mindre man behandler den som dritt slik att den blir seende ut som dritt
:D
 #316463  av inzane2012

jeg personlig syns supraen er litt for dyr, er andre biler jeg heller hadde kjøpt meg for den summen jeg må ut med for å få en supra med hvite skilter her tillands vertfall :) da er mr2'n ett bedre valg for min del vertfall, er uten å ha noen som helst grunnlag for å si dette, tviler jeg på at det er like artig å kjøre en supra på små svingete veier som det er med en mr2 :P
 #316467  av Gt-4-Ever

Hadde jo vært gøy med en gt-4 i et blad snart, er år og dag siden det var en i Redline.

Ang trimming på 3sgte så trenger man jo bare downpipe, manifold, 3" eksosanlegg, bc, fcd, åpent luftfilter så har man ca. 250-270hk i en 2gen 3sgte. (ladetrykk 1.1/1.2). Sefølgeli i motor da, men alikevel. Kommer vel da på ca. 20-25000,-. Er ikke all verden for ca. 50hk.

Blir jo såklart dyrere om man vil rundt 300hk eller mer. Da koster det flesk.