TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lekkasje i pakkninger pÃ¥ targatak

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #316414  av Hyper

har lekkasje i pakkningene på døren opp mot tagataket i skjøtene bakkant og framme, noen som har en lur måte å tette dette på , eller må jeg ha meg ny pakkning og hva vil det koste?
 #316419  av mr2storbrua

Det er ganske vanlig med lekkasje der ja. Litt søking så finner du en del info om det. Tror det ligger i sticky-tråd på MR2-delen.

For å oppsummere ganske raskt:
- Kan bruke silikonstift som en midlertidig løsning.
- Kan benytte "eccentric rod-guide"(tror det er det det heter, se i sticky-tråden, der er how-to)
- Du kan bytte lister. http://www.twosrus.com har forøvrig lagt disse ut for salg, sparer en del på å handle der i forhold til Toyota her i Norge etter det jeg har hørt. Mine lister ligger nå i tollen, så går utifra at jeg får de i løpet av uka, men vet aldri med posten her i Norge.
 #316420  av inzane2012

jeg har samme problemet, men jeg fikser det med paknings silikon fra biltema jeg:) er ikke en optimal måte, og det varer ikke evig, men det fuker til å holde ute vannet med mindre det regner ganske krafig... smører på ett lag med sånn silikon fremme og bak på "dørpakninga" og gjør det samme på "takpakninga" så fungerer det bra nok, bare passe på at det blir helt jevnt og fint :)

den alle beste løsningen er vel å kjøpe helt nye pakninger, men dem koster vist skjorta, flesk og juleskinka på en gang her til lands :(
 #316426  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:jeg har samme problemet, men jeg fikser det med paknings silikon fra biltema jeg:) er ikke en optimal måte, og det varer ikke evig, men det fuker til å holde ute vannet med mindre det regner ganske krafig... smører på ett lag med sånn silikon fremme og bak på "dørpakninga" og gjør det samme på "takpakninga" så fungerer det bra nok, bare passe på at det blir helt jevnt og fint :)

den alle beste løsningen er vel å kjøpe helt nye pakninger, men dem koster vist skjorta, flesk og juleskinka på en gang her til lands :(
Betalte $471.50 for pakningsett til både dør og tak på begge sider ink. frakt og lambdasonde($84.00). Dersom frakta blir det samme uten lambdasonde blir det altså 471.50-84=$387.5=2 653.64 NOK

Da går jeg utifra at jeg ikke trenger å tenke på det mer for resten av tida som jeg har bilen. Synes det er litt tungvindt med silikon, må jo smøre hver gang den blir vaska med avfetting og gjerne enda oftere. Men det har vel litt å si hvor ille tilstanden er på pakningene...
 #316437  av inzane2012

ja var det ikke du som hadde "kontakter" i statene da?? som fikk tak i di ganske billig??
er jo her til lands at dem pakningene koster som faen...er nok billigere å bestille fra usa ja, og vertfall vist du kjenner noen der borte som kan kjøpe dem av toyota der og sende dem over hit :P

joda, den silikon pastaen er ikke ideell, den holder ikke evig, men den funker mye bedre enn bare å drive å smørre på sånn silikon greie som er ment for å hindre at det fryser, tetter ganske bra, men siden den ikke er ment til å brukes som lim og sånt, så skal det ikke så mye til før den løsner, men så lenge taket er på er det ikke noe problem, det funker fint hos meg som en midlertidig løsning vertfall :P
 #316454  av hmsilset

Er det ikke bare å bestille på Toyota i usa og sende de hit da?2,2 literen har samme pakningene tror jeg.
 #316485  av marlboro1310

www.twosrus.com har pakningsett til Mk2 targa til svært pene priser.
 #316492  av Hyper

inzane2012 skrev:ja di vet å ta seg godt betalt disse toyota folka, kosta jo bare rundt 600 kr pr side for sånne pakninger hos towsrus.com...
ringte toyota for å sjekke prisen nesten 8000kr inkl moms sa lømmelen
 #316531  av inzane2012

Hyper skrev:
inzane2012 skrev:ja di vet å ta seg godt betalt disse toyota folka, kosta jo bare rundt 600 kr pr side for sånne pakninger hos towsrus.com...
ringte toyota for å sjekke prisen nesten 8000kr inkl moms sa lømmelen
8000 :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: han tror jeg må få seg sterkere briller, det er jo helt horribelt!! er jo sikkert mer enn hva det koster for en brukt NA motor jo!!
 #316540  av marlboro1310

ja Inzane det kan stemme det du sier, for noen år siden skulle en kompis av meg bestille nye targapakninger, samt de til dørene på sin 1996 Mr2 Mk2. Toyota forlangte noe over 12 000,- for alt... :shock: wtf

de ble aldri bestilt....