TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stian`s GT4 CS..

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #316378  av Stian AB

ErikG skrev:Tøff bil. Du kjøpte den ikke tilfeldigvis av en Toyota lærling i Oslo?

Veit ihvertfall et par av gutta på Toyota Lier har vært litt borti disse bilene, så rart det har tatt sånn tid for deg. Men om du kom som en drop inn kunde kan jeg skjønne det. Blir da tatt noe innimellom de som har bestilt timer. Ihvertfall slik det fungerer hos oss. Skal ikke forsvare noen da jeg ikke kejnner saken. Kjedelig at det har blitt sånn for deg, spes med den ekstra kostnaden. Tror jeg hadde tatt bilen til dem igjen med feilkoden.Fått de til å sjekke at alt av vakum står riktig og ikke noen defekte vakumslanger. Må jo være noe sånt noe.

Ikke lakk cf panseret!! Hørte en gang på pris på cf deksler til lyktene hos hpc kompositt. Mener de skulle ha ca 1700,- for dem.

Får si fra om dere skal ha noe treff etterhvert så slenger jeg også nedom.
Takker..nei kjøpte den ikke av en lærling, men av en eldre fyr i Oslo..eller ikke eldre, men i 30 åra..
feilkoden kom mens bilen sto hos Toyota lier, men de fant ikke ut noe. sa bare at detta var ikke dem sin feil, så jeg måtte bare ta bilen som den var..
panseret er ikke cf, det er bare lakka svart av forrige eier..treff blir det nok en gang til sommern;)
 #316383  av Stian AB

Sidens første oppdatering: Har trekt 2 x 35mm2 kabler fra batteriet til bagasjen.

La ledningene under alt av matter/stoff og lister, noe som var overaskende lettvint gjort:D tok vel en halv time maks..
siden jeg har null peiling på strøm håper jeg noen av dere kan svare meg på dette, har det noen hensikt å legge dobbel 35mm2 kabel, eller holder det bare med en 35mm2 ? tenker på hva som gir minst strømtap og lignende..har også handla inn en 100amper autosikring, men holder detta?
Takker for svar.. Bilder kommer;)

Mvh Borgen
 #316409  av Daniel HS

Utvilsomt best å ha 2x35mm2... Husk og hiv på feit jording også, ikke bare fra forsterker til chassis, men også fra chassis til batteri. Hvis du skal være skikkelig prippen og 120% sikker på å få god jording kan du hive en jording fra forsterkeren i chassis, og i tillegg en fra forsterkeren og frem til batteriet. Høyst sannsynlig at det ikke er nødvendig i det hele tatt, men da er du ganske sikker. Men kan også være en idè og forsterke jordkabelen som går fra motoren...

Selv om jeg ikke har anlegg har jeg fått lagt opp en 70mm2 fra batteri til chassis, som tillegg til den originale 10mm2 kabelen.
 #316474  av mralp

Brukte 120A på min, men 100 holder sikkert. Viktig at du bruker sikringen ihvertfall, litt gnaging og batteri baki og man har bilen i fyr og flamme :shock:
Blir utrolig mye bedre plass framme med batteri bak, brukte selv et Optima Red batteri. Snart skal jeg somle meg til en oppdatering i min egen prosjektråd også :D
 #316585  av Stian AB

mralp skrev:Brukte 120A på min, men 100 holder sikkert. Viktig at du bruker sikringen ihvertfall, litt gnaging og batteri baki og man har bilen i fyr og flamme :shock:
Blir utrolig mye bedre plass framme med batteri bak, brukte selv et Optima Red batteri. Snart skal jeg somle meg til en oppdatering i min egen prosjektråd også :D
Blir bedre med litt plass under panseret ja, for nå er det så trangt at jeg ikke kommer til sikringsboksen ved siden av batteriet engang:P
Begynner vel kansje å snekre sammen en batterikasse i morra, sånn at batteriet står ordentlig baki..må også finne ut en måte å feste detta på :?: er jo noen skruehull i den reservedekkbrønnen som kansje kan komme til nytte..hmmm

Daniel HS: Jordinga blir jo maks en halv meter lang ledning, så 50mm2 holder vel? fra batteriet til chassis altså..
 #316590  av Daniel HS

Stian AB skrev:Daniel HS: Jordinga blir jo maks en halv meter lang ledning, så 50mm2 holder vel? fra batteriet til chassis altså..
Tror det skal holde plenty alt for masse ja :D Grunnen til at jeg har 70mm2 er at det var noe jeg demonterte på en 48V batteribank på en jobb jeg var på for en stund siden, og hvorfor ikke hive det på bilen? :P Batteriene var forresten på ca 2500 A timer... :D
 #316677  av Stian AB

I dag sjekka jeg bremsen på venstre side foran, for den har hengt litt i det siste nå..var stempelet i calipteren som hang noe jævlig :shock:
Blir nok å enten å prøve å få tak i et sett med nye pakninger til stempelet eller ny calipter. Hvis jeg får tak i nye pakninger tar jeg ut stempelet og gjør reint detta å smekker det sammen igjen, men hvis jeg må ha ny calipter lurte jeg kansje på noe litt bedre enn orginalt? tenkte på 2 stempla Brembo eller noe..får ganske bra med prosenter på Mekonomen, å de fører vel brembo? noen anbefalinger til nytt bremseoppsett som helst ikke koster så altfor mye..?
 #316913  av MOTORSPORTHUSET

hellu stian.

jeg har ebc nye skiver slissa og halvborra og et sett med gode renska standardkalipere foran og yellowstuff klosser
til en kanonpris på 3tkr. har også til bak!?

jeg fører også k-sport fra 285 til 400mm oransje og sorte. god kvalitet.
eks 360mm 8stempla 9+moms

mvh roger
 #316916  av Stian AB

MOTORSPORTHUSET skrev:hellu stian.

jeg har ebc nye skiver slissa og halvborra og et sett med gode renska standardkalipere foran og yellowstuff klosser
til en kanonpris på 3tkr. har også til bak!?

jeg fører også k-sport fra 285 til 400mm oransje og sorte. god kvalitet.
eks 360mm 8stempla 9+moms

mvh roger
hei

hva skal du ha for bare calipterne? for det er vel ikke så mye hjelp i å ha nye gromme skiver og bare orginale caliptere?
 #316917  av MOTORSPORTHUSET

1 tusing for begge.pluss frakt

jo dette er det beste oppsettet på standardkalipere.
skivene er av en mye høyere kvalitet som ruster mye senere og klossene er slike som ikke støver nesten og har et belleg som griper mye bedre en standard.
du vil få bremser som er veldi fine og gode kontra standard.
Vedlegg
EBC%20Rotor.jpg
EBC%20Rotor.jpg (15.84 kiB) Vist 1200 ganger
 #317002  av Stian AB

MOTORSPORTHUSET skrev:1 tusing for begge.pluss frakt

jo dette er det beste oppsettet på standardkalipere.
skivene er av en mye høyere kvalitet som ruster mye senere og klossene er slike som ikke støver nesten og har et belleg som griper mye bedre en standard.
du vil få bremser som er veldi fine og gode kontra standard.
ja skjønner..veit du noe om 2 stempla Brembo passer rett på? om det passer med skive, pumpe og lignende?
er de orginale calipterne du selger som nye?
 #317004  av pkgrette

sikkert orginale som fungerer det er drit billig det.
 #317017  av MOTORSPORTHUSET

di er ikke nye men er renset og helt i orden. skivene er nye og klossenne er nye.
jeg har aldri hørt om brembo som passer på celica st185.
vis det skulle være tilfelle vile prisen vært garantert 15tusen++

men en st185 har gode bremser når di virker orginale både nedbremsing og varmgang er ganske bra.
 #317026  av Stian AB

MOTORSPORTHUSET skrev:di er ikke nye men er renset og helt i orden. skivene er nye og klossenne er nye.
jeg har aldri hørt om brembo som passer på celica st185.
vis det skulle være tilfelle vile prisen vært garantert 15tusen++

men en st185 har gode bremser når di virker orginale både nedbremsing og varmgang er ganske bra.
så lenge di calipterne virker som de skal å det stempelet ikke har noe rust eller sitter hardt/går treigt så er det kansje like greit å droppe tanken på 2 stempla..hvor holder du til?
 #317029  av Stian AB

Noen flere bilder ute i finværet:

Bilen er ikke helt rein, men det får gå for denna gang;)
GetAttachment[4] (2).jpg
GetAttachment[4] (2).jpg (40.99 kiB) Vist 1144 ganger
GetAttachment[4] (3).jpg
GetAttachment[4] (3).jpg (38.94 kiB) Vist 1144 ganger
Var innbrudd i bilen rett før jeg kjøpte den, så alt av plast rundt spilleren er borte/ødelagt..eneste som er helt er det jævla askebegeret:P
Var innbrudd i bilen rett før jeg kjøpte den, så alt av plast rundt spilleren er borte/ødelagt..eneste som er helt er det jævla askebegeret:P
GetAttachment[4] (4).jpg (45.04 kiB) Vist 1143 ganger
Orginalt skinninteriør.
Orginalt skinninteriør.
GetAttachment[5].jpg (37.75 kiB) Vist 1148 ganger
Kommentarer på panseret? Stygt eller fint?
Kommentarer på panseret? Stygt eller fint?
GetAttachment[5] (2).jpg (41.72 kiB) Vist 1148 ganger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9