TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mr2 i gatebil bladet,

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #316490  av mr2storbrua

Har akkurat lest igjennom artikkelen nå, og syns de svartmaler understellet på rev1 litt mye. De skriver at det er et dårligere understell, og det er helt feil. Understellet på rev2 er snillere, ikke nødvendigvis bedre, og man kan kjøre bedre rundetider med rev1.

På forslag til tuning skriver de at man burde bytte til Toyota Supra 550cc dyser. Med tanke på at 3.gen (som tydeligvis er den de snakker om siden de gjentar 245 hk hele tiden) har 540cc originalt, så ville jeg heller gått for enda større om de originale hadde blitt for små. Ville heller anbefalt å bytte intercooler f.eks.

De skriver også at TRD lager stylingkit, det har de jo slutta med nå, og er svært vanskelig å få tak i og det koster vel nærmere 100k om man skulle være så heldig, men det finnes en del replicasett som er en del billigere, men som også krever mer tilpasning.

Men synes det var artig å lese, av tidligere MR2 jeg har lest om er det vel bare Markus sin, men dette er en del år siden, før jeg fikk min egen. Håper noen her får litt oppmerksomhet med sin bil, slik at det blir mer å lese :wink:
 #316532  av Daniel HS

Var vel på vårparten i fjor at det var skrevet om ST-185 GT-4 /CS i samme artikkelen i Gatebil...

Om alt går etter planen blir min bil å se noen runder på Rudskogen i mai... :P
 #316541  av mr2storbrua

Jeg håper å få min bil også utpå banen, men plutselig er vi i mai og jeg har ikke fått gjort ferdig noenting. Men vi satser på flere toyotaer på banen i år en tidligere hvert fall :D
 #316577  av SW20Ronny

var ikke akkurat så mange av oss som var på banen i fjord... så hadde vært konge om vi ble flere :D
 #316584  av chris

mr2storbrua skrev:Top Secret Supraen har jo faktisk satt i 3S-GTE-motoren for å få bedre vektfordeling. Tenk å sette den (er vel 6-700 hk i den vel?) i en MR2 og få enda bedre vektfordeling og enda mindre vekt :shock: Men det blir vel ikke akkurat billig å få den motoren til å tåle det da, dessuten er jo de fleste gatebil-supraene driftebiler, og styrken til MR2 ligger vel mer på time-trial eller drag.
Når de kjører løp med Supra borte i Japan kjører de med 3S-GTE motoren.. :)

MR2 turbo er forresten mye mer egnet til banekjøring enn Supra. Supra er GT-bil (motorvei-bil/fort-rett-frem-bil), MR2 er fort-i-svinger-bil. Lurer på hvor mange Supra-eiere som blir irritert på meg nå :P
Hadde jeg kunnet valgt mellom en Supra og en strøken MR2 turbo hadde jeg valgt sistnevnte hver gang (eller valgt supraen, solgt den, og kjøpt meg mr2 turbo :P)
 #316591  av Daniel HS

Hvis flere får bilene klare så må vi ta en liten felles prat der nede så vi får hilst på hverandre og sett hverandres biler... Kjenner ikke så alt for mange innpå her så...
 #316594  av inzane2012

chris skrev:
mr2storbrua skrev:Top Secret Supraen har jo faktisk satt i 3S-GTE-motoren for å få bedre vektfordeling. Tenk å sette den (er vel 6-700 hk i den vel?) i en MR2 og få enda bedre vektfordeling og enda mindre vekt :shock: Men det blir vel ikke akkurat billig å få den motoren til å tåle det da, dessuten er jo de fleste gatebil-supraene driftebiler, og styrken til MR2 ligger vel mer på time-trial eller drag.
Når de kjører løp med Supra borte i Japan kjører de med 3S-GTE motoren.. :)

MR2 turbo er forresten mye mer egnet til banekjøring enn Supra. Supra er GT-bil (motorvei-bil/fort-rett-frem-bil), MR2 er fort-i-svinger-bil. Lurer på hvor mange Supra-eiere som blir irritert på meg nå :P
Hadde jeg kunnet valgt mellom en Supra og en strøken MR2 turbo hadde jeg valgt sistnevnte hver gang (eller valgt supraen, solgt den, og kjøpt meg mr2 turbo :P)
helt enig med deg :) får gjort ganske mye med pengene som er tilovers etter salget av supraen og kjøpet av mr2'n :)