TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Plassering av instrumenter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #316650  av Supramk3turbo

Hei. Driver å tenker litt på hvor jeg skal plassere instrumentene mine. Har tre stykker. Vann temp, turbo trykk og olje temp. Tenkte litt på å bytte de ut med de orginale, sånn som dette. Eller kjøpe A stolpe gauge pod. Noen formeninger?? har liksom ikke lyst på så mye oppi vinduet.
Vedlegg
IMG_0960.jpg
IMG_0960.jpg (152.61 kiB) Vist 342 ganger
IMG_0961.jpg
IMG_0961.jpg (170.67 kiB) Vist 333 ganger
 #316680  av KK-ma70

Tror jeg er mere tilhenger av a-stolpen gitt. Ser litt mere helhetlig ut det enn å putte målere inn i dash'n. Men da får du 2vanntemp og 2turbotrykk målere...
Men det har sikkert sett bedre ut med noen målere som ligner på orginal instrumentering. Mener GReddy har noen svarte som matcher bra.

Eller lage hele instrumentpanelet custom :wink:

PS: Oljetrykksmåler?
 #316683  av Supramk3turbo

Oljetrykks måler har jeg. Den er plassert der lighter kontakta var. Ja, jeg er litt enig, blir ikke helt riktig med andre målere inni der, men om jeg hadde montert en sånn alu plate som man får kjøpt til orginal instrumentene, å får på noe blått bakgrunnslys, alla qurtis sine, tror det kunne funket. Men, kjenner jeg meg rett blir det nok enkleste utvei. Gaugepod :D
 #316686  av KK-ma70

Supramk3turbo skrev:men om jeg hadde montert en sånn alu plate som man får kjøpt til orginal instrumentene, å får på noe blått bakgrunnslys, alla qurtis sine, tror det kunne funket.
Trenger ikke å se så dumt ut det :) Var inne på tanken om den aluplata da jeg svarte på første post selv. Men klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker den eller ikke.. :roll: Men det er jo smak og behag seff :D
 #316689  av Supramk3turbo

Ja, er akkurat det. Har sett noen som faktisk har montert de på hanskerommet :D Må ha med kikkert når man kjører :lol:
 #316695  av tojo

A pod:-) selv har jeg Greddy EGT og boost i dual pod.

Kan jo ha dem under stereoen,eller lage pod til rattstammen.
Evnt. Kansje flytte varmapparat styringen slik Qurtis har gjort å monter instrumentene der.
 #316699  av Mr T

Halla Thomas,syns du skal lage renest mulig jeg altså.. A-stolpe plassering er for avslørende syntes eg,pluss at de ikke er lett og holde oversikt over!
de er jo ikke der for pynten sin del,olje og a/f er faen de viktigste instrumentene du har gitt! lett synlig i fra førerplass er ett must!Men det er jo selvfølgelig ikke opptil meg:) nærmer det seg oppstart eller?
 #316706  av Supramk3turbo

Hei Raymond. Ja, jeg er litt enig med deg må jeg innrømme. AFR måler kommer. Oppstart om ikke lenge nå, om den starter da :lol: Girkassa kommer om 1 uke ca, så da er det bare litt tilpasninger igjen til motoren er komplett :D
 #316787  av Mr T

høres bra ut,skifter du kammer og slikt også nå eller?
får sende en meld når det er oppstart:)
 #316788  av Supramk3turbo

Det blir kammer også, bare ikke helt sikkert jeg får det til før ACR. Men i løpet av sommeren en gang :)