Tok en kompresjons test i dag og det ble som følgende på alle 4 sylindere 14bar-14,5kg-200psi er dette normale verdier? og noen som vet hva manualen tilsier? har en 90modell mr2 2.0gti 156 hk
bose skrev:Det er helt normal komp. Og hvis den var dønn lik på alle 4, så er det bar topp stemning i motoren din!det er en 3gse eller no sånt? jeg synes den bruker mye olje ca 2 liter i måneden, kan det være for di jeg har en lekkasje i bunnpanna? viser liksom ikke noe olje på bakken heller etter at bilen har stått i ro.![]()
Ã…ssen motor har du?
Hyper skrev:bose skrev:Det er helt normal komp. Og hvis den var dønn lik på alle 4, så er det bar topp stemning i motoren din!det er en 3gse eller no sånt? jeg synes den bruker mye olje ca 2 liter i måneden, kan det være for di jeg har en lekkasje i bunnpanna? viser liksom ikke noe olje på bakken heller etter at bilen har stått i ro.![]()
Ã…ssen motor har du?
marlboro1310 skrev:min har vell gått 169000 nå.. syntes det var litt rart at den bruker så mye oljeHyper skrev:bose skrev:Det er helt normal komp. Og hvis den var dønn lik på alle 4, så er det bar topp stemning i motoren din!det er en 3gse eller no sånt? jeg synes den bruker mye olje ca 2 liter i måneden, kan det være for di jeg har en lekkasje i bunnpanna? viser liksom ikke noe olje på bakken heller etter at bilen har stått i ro.![]()
Ã…ssen motor har du?
Hadde samme greia på min 3SGE motor, den var gått rundt 200 000km..måtte stadig etterfylle den berømte literen med olje da orangelampa kom på.
"invendige blødninger" sa ekspertene...
mr2storbrua skrev:Dersom det ikke kommer olje på bakken når den sviver eller hviler, kommer det ut av eksosen. Mye eksos henger ofte sammen med et høyt oljeforbruk. Da er det f.eks stempelringene som er dårlige, men da burde man jo miste kompresjon igjen...ja samme teorien hadde jeg også. tok komp. testen 2 ganger for å være sikker og den viste likt på alle sylindere 200psi . i tilleg synes jeg at pluggene blir fort nedsotet, ryker heller ikke så mye av bilen.
mr2storbrua skrev:Dersom det ikke kommer olje på bakken når den sviver eller hviler, kommer det ut av eksosen. Mye eksos henger ofte sammen med et høyt oljeforbruk. Da er det f.eks stempelringene som er dårlige, men da burde man jo miste kompresjon igjen...Er forskjell på "stempelfjærer" og oljeskrapering. Oljelingene ligger øverst og skal kun skrape ned oljen, ikke holde komp. Så en "vanlig ting" på 3s-ge'n er at disse kokser seg fast i sporet sitt og du får en masse md oljeforbruk, som det ble sagt lengre oppe.
Larsen skrev:Ventiltettningene er et typisk problem på 3sge motorene.Å? Det er første gangen jeg hører om det.
erling skrev:Merklig at du ikke har hørt om det da. Jeg har hørt det ganske mange ganger faktisk og det har vært et gjenngående tema på forumet.Larsen skrev:Ventiltettningene er et typisk problem på 3sge motorene.Å? Det er første gangen jeg hører om det.