TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #316911  av Daniel HS

Amund skrev:Du fekk selfølgelig motoren inn igjen i går? :roll:
Hehe... Nei, dårlig med det, gjenstår en del ting enda... Var så grisetrøtt i går at vi orket ikke så veldig mye mer, kommer en update litt senere tenker jeg...

Men takk for hjelpen i går iallefall Amund, tror du kom en del tips vi ikke hadde tenkt på... Tydelig at du har vært borti dette her før... :P
 #317018  av Daniel HS

Litt demontering og klargjøring:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Clutchen og svinghjulet er nå montert...

Gamle delene:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Nye deler som snart skal monteres:

Registerreim
Bilde

Vannpumpe
Bilde

Viftereim og servoreim
Bilde

Toppdekselpakningen har jeg ikke fått hentet enda.

For de som lurer; Motoren ble ned i denne bilen, så det som ble gjort var å bygge opp høyden på bilen bak, og sette den på bukker fremme. Motoren ble tatt ut ved at den ble senket ned ved hjelp av motorholder og pallehjul/palle, noe som er utrolig mer tidkrevende og vanskelig enn det høres ut pga plass. Bilen ble samtidig heist opp med talje etter motorfestene for å få den høyt nok opp mot taket for å kunne dra ut motoren...

Resten blir gjort en gang i neste uke forhåpentligvis, når mekanikeren min, Viktor har tid, siden registerreim og slikt ikke er noe jeg vil rote meg opp i...

SÃ¥ takk til Viktor for stooor hjelp.... ;)

Og, noen som har en slik som dette liggende, dele nr eller hvor jeg kan få tak i den? Den er til servopumpen...

Bilde
Bilde
 #317022  av MOTORSPORTHUSET

jeg tror jeg har :D jeg får jo el pumpe :D
det den gjør er og øke turtalle på tomgang når du svinger pga servoen bruker litt kraft og turtallet blir litt lavere ellers.
men det jør ingenting og blende di to slangene. den mister nesten ingenting turtal ved sving.
 #317024  av Daniel_hoy

:P
Daniel_hoy skrev: HUSK!!! Vakumnippelen på servopumpa er i PLAST. Knekker LETT og koster en tusing på toyota. Så et tips er å skru ut den. Finner også lett en på huggern for en 50 lapp viss du glemmer det. :P
Daniel HS skrev:
Og, noen som har en slik som dette liggende, dele nr eller hvor jeg kan få tak i den? Den er til servopumpen...

Bilde
Bilde
 #317031  av Daniel HS

MOTORSPORTHUSET skrev:jeg tror jeg har :D jeg får jo el pumpe :D
det den gjør er og øke turtalle på tomgang når du svinger pga servoen bruker litt kraft og turtallet blir litt lavere ellers.
men det jør ingenting og blende di to slangene. den mister nesten ingenting turtal ved sving.
Hadde du giddet å sjekke om du har? Bare send meg en PM eller SMS (977 45 875) med pris hvis du har den?
 #317033  av Daniel HS

Daniel_hoy skrev: :P
Daniel_hoy skrev: HUSK!!! Vakumnippelen på servopumpa er i PLAST. Knekker LETT og koster en tusing på toyota. Så et tips er å skru ut den. Finner også lett en på huggern for en 50 lapp viss du glemmer det. :P
Daniel HS skrev:
Får vel bare innrømme at jeg glemte det heeelt... Men til forsvar var det ikke meg som skulle passe på at alt gikk klart der bak :lol:
 #317145  av Daniel HS

christer skrev:ser jo bra ut dette daniel...
noen idè om når du har bilen på veien igjen?
Hvis alt går etter planen håper vi å få den på veien til helgen, hvis ikke ting går gale eller ting kommer i veien. Ser ut som det blir skruing på onsdag og torsdag... :) Så skal jeg sikkert shine litt på motoren og i motorrommet på mandag, er ikke helt i toppform i dag, så får ikke gjort så mye akkurat...
 #317331  av Daniel HS

Fikk denne i posten i dag. Bare sånn for morro skyld, salgs brosjyren fra Tyskland på Carlos Sainz: :mrgreen:

Bilde
Bilde

Noen som melder seg frivillig til å oversette baksiden? Selv om jeg forstår meningen med det beste bakpå der... :P
 #317340  av Ã˜rjanN

Daniel HS skrev:Fikk denne i posten i dag. Bare sånn for morro skyld, salgs brosjyren fra Tyskland på Carlos Sainz: :mrgreen:

Bilde
Bilde

Noen som melder seg frivillig til å oversette baksiden? Selv om jeg forstår meningen med det beste bakpå der... :P
www.translate.google.no :D
 #317511  av Daniel HS

Sendte gamlingen på handlerunde i dag siden jeg er syk, så nå har jeg fått toppakningen, nytt oljefilter og de så og si alle væskene jeg trenger når motoren kommer i igjen;
- Motorolje
- Girolje
- Servolje
- Kjølevæske til motor
- Rød kjølevæske til IC

Ble ikke veldig billig i grunn...

Bilde
Bilde

Får se når det blir skruing igjen... :?
 #317591  av Daniel HS

Bare kjedelig jeg ikke er helt i toppform, meningen var jo å få motoren i bilen i løpet av kvelden i dag, men er jo ikke begynt på regreim osv engang :?
 #317623  av Amund

Er du ikkje ferdig endå? hehe :mrgreen: hihi
på den tida du har brukt, så har me spent ut ein caldina st185, og gjort ferdig ein mk3 supra turbo (motorskifte). :roll:
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 40