TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• toyota corolla 95 mod ( GrÃ¥ Musa ) Litt bilstereo bygg

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #315033  av |plumbo

ja :\ men jeg ser litt lyst på det nå :) har fått ordna noen små kronasjer så det blir vel et overhalings kit til motoren i allefall i løpet av et par dager :) så det blir vel no dele handling framover :)
 #315394  av |plumbo

da har overhaling kittet kommet :) ( første ordentlig del til motoren så nå i vi i gang ) ;)
blir vel og ta en bestilling fra japan i løpet av kort tid
Vedlegg
DSC01941.JPG
DSC01941.JPG (364.89 kiB) Vist 2022 ganger
Sist redigert av |plumbo den 14 feb 2009 19:39, redigert 2 ganger totalt.
 #315397  av ErikG

Bare kjedelig at det har blitt 50% dyrere for yen nå enn i sommer! Annbefaler deg å se i England etter deler for tiden.
 #316997  av |plumbo

venter på mekanikern min nå ;) ( han har delene på værkstede så han får sjekka hvilken type hoved lager og råde lager jeg skal ha til motoren . nå for tia er det forden og polon min som får en overhaling :)

Forden er foresten forside mat i rånern nå :P
 #316999  av Morten

|plumbo skrev:venter på mekanikern min nå ;) ( han har delene på værkstede så han får sjekka hvilken type hoved lager og råde lager jeg skal ha til motoren . nå for tia er det forden og polon min som får en overhaling :)

Forden er foresten forside mat i rånern nå :P
Du vet at hovedlager og rådelagre passer om hverandre på alle 4age med 42/20mm råder? Dvs smallport 16v, silvertop og blacktop + agze? Har ikke vært inne på denne tråden på en god stund så har ikke lagt merke til at du har slitt med delenr og slikt. Rådelagre bør du muligens gå for noe litt hardere enn orginalt (samt ARP rådebolter for sikkerhetens skyld om du liker turtall). Resten av lagrene funker yota flott. :wink:
 #317003  av |plumbo

det problemet ligger litt i er at det er 5 typer rådelager og 3 typer hoved lager ( mark 1 mark 2 osv ) hvilken type lager står på veiv og blokk , han har begge deler hos seg og skal sjekke opp når han får tid ( blir i allefall bestilt acl lager på denna ) det er de eneste lagrene jeg har funnet til denne motoren som er svarte .

men hvis lagrene er helt like uansett hvorfor ha forskjelige typer av dem og forkjelige dele nr ?
 #317006  av Morten

Det er ørlite granne forsjekk i dimm på de forskjellige tallene (0.004mm eller no etter husken), så de brukes til å finjustere klaringene så de kommer innenfor spec (dersom det trengs).
 #317012  av |plumbo

oki :) skal se om han får unnet ut de riktige , jeg vil ha denne motoren så feil fri og hjemme mekk fri som mulig ;) derfor satt vek til noen som vet hva de gjør :)
 #317354  av Daniel HS

Greit å få omtale ja :D

Du klarer ikke scanne den inn/ta et bedre slik at vi kan lese artikkelen da?
 #317384  av FireFox

Haha, morro :D
 #318282  av |plumbo

Å faen folk har jo svar her og ;) skal se hva jeg for gjort danielhs til helga men de selger jo det bladet på alle statoil starsjoner omtrent som jeg har vært innom;)

Firefox : Takker for det :D
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 36