TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forbruk Gt4 ST185

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #317615  av RonnyB

Sikkert vært oppe før her på forumet, men jeg er ganske ny her og fant ikke det jeg var på jakt etter via søkemotoren, så da spørr jeg likevel:
Hvordan er bensin forbruket på celica gt4 st185? Tenker da på små(by)kjøring og langkjøring og gjerne også blanda kjøring.
Takker for svar :)
 #317636  av madness19

min erfaring er at man kommer ikke under literen på milen. har testet masse forskjellige kjørestiler og som oftes samme triste resultat,, men verdt det for min del iallefall..

men på langkjøring har jeg fått den ned i 0,7-0,8.. men då er turboen så og si ikke i bruk...
 #317645  av Daniel HS

Var fornøyd når jeg klarte å presse min ned i 0,8-0.9 på en veldig rolig tur fra Rudskogen og til Bergen (foruten et lite stykke fra Flåm til Voss :twisted: forbanna Audidritt og og pappa gutter i Mercer :twisted: ). Ellers ligger det på mellom 1-1,5 l på milen for meg, men nå har kanskje jeg en tung høyrefot. Kan fort gå 2l om du er litt leken..
 #317650  av Amund

Samme motor i ein mk1 bruker 0.7 på langkjøring, 0.9 til vanlig, og 2 på bane :roll:
Vekt har mykje å sei! :wink:
 #317658  av Insanity

min bruker nok ikke under 1.2 på langkjøring... men klarer å holde meg på 1.5 på blanda.... og erre en eller annen som ypper.. så bruker vi ikke mange kaloriene på å passere 2.3 :P
 #317665  av Daniel HS

Hehe... Merker stooor forskjell på økonomien etter jeg fikk firmabil iallefall, før gikk det mellom 500-1000 kr i uken bare i bensinpenger til og fra jobb, er vel snakk om 16-17km hver vei... :P For ikke å snakke om Km på telleren i dashen da... :wink: