TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • død 4age

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #317662  av Kennethb
 
Noen som har noen tips til hva dette kan være.?

Bilen fusket litt, etter å ha stoppet den ville den ikke starte, men kom plutselig når jeg bare skulle dra den på starteren noen meter bortover.
Dagen etterpå starter den ikke i det heltat, har gnist på alle syl, bensin kommer også fren, plugger blir våte ved kinning, men den nekter å starte.
Tok av deksel til kamdrev, og kjente litt på reg reima, og denne kjentes for meg litt slakk, kan det være at denne har hoppet over noen tenner?
Hvor stram skal den egentlig være? på langsiden kan jeg nok bevege den i mellom en halv og en hel cm..
Alle kontakter og slanger sitter som de skal, alle sikringer er hele, og alt ser ellers tilsynelatende i orden ut.
 #317694  av Haugrud
 
Er en regel om at du skal kunne vri reima 90 grader og ikke lengre, da er den passe stram om du skjønner hva jeg mener..har den hoppet over noen tenner, så vil den ikke starte..da må du finne tenningsmerker på veiv og på kammene og stille den inn på nytt...og helst bytte reim+løpehjul+vannpumpe i samme slengen..hvor lenge er det siden reima ble byttet?
 #317738  av Kennethb
 
vet ikke hvor lenge det er siden reima ble byttet, men den ser helt strøken ut, kan ikke se noe spesiell slitasje på den.
Er jo mer eller mindre håpløst å komme til noe som helst der men hvis jeg vrir den rett på undersiden av kamdrevet, så ser det ikke ut til att det er noe problem å vri den 90¤ for å si det sånn, og det er vel meningen att det skal gå akkurat sånn midt på langsiden, så da er den nok litt vel slakk.

Får vel bare handle litt deler da, og begynne og time på nytt.. :(
 #317808  av Haugrud
 
går ikke an å se på reima om den trengs å byttes eller ikke, du kan såklart se om det er sprekker og sånn, men ikke hvor gammel den er..er på langstrekka du skal ta den 90graders testen..
 #319277  av Kennethb
 
Oppdatering.. Tok ut motoren og men finner ikke noe feil...
*Timing og alt ser ut til å være perfekt.

Men nå som jeg har motoren ute, så blir den rivd i fillebiter, så bytter vi alt av pakninger og tetninger, samt at toppen skal få en real omgang med fresen.
Noen som vet hvor mye en kan dra av før ventiler tar nedi stemplene? Ser ut som det kan bli litt porting her også.. :)
Opretter en prosjekt tråd på denne, da dette er første motoroverhaling for meg, så kan de som er interessert følge fremgangen og hjelpe meg på veg der.. :P
 #321374  av Anders gullstein
 
Prøv å bytt fordeler. Antageligvis den som har tatt kveld. Blir veldig utsatt for varme i MR2, så det er en mulighet. Har byttet på min.