TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stian`s GT4 CS..

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #317030  av Stian AB

Orginale tåkelys som var litt for store til CS fangeren, skal selges..Kom med bud for lysa :idea:
GetAttachment[7].jpg
GetAttachment[7].jpg (44.99 kiB) Vist 1176 ganger
GetAttachment[6] (3).jpg
GetAttachment[6] (3).jpg (44.64 kiB) Vist 1175 ganger
 #317035  av Daniel HS

Er disse til GT-4 eller GTi? Mener å huske at det var forskjell på dem, er selv ute etter dem som har best passform siden ingen av dem passer 100%...
 #317036  av Stian AB

Daniel HS skrev:Er disse til GT-4 eller GTi? Mener å huske at det var forskjell på dem, er selv ute etter dem som har best passform siden ingen av dem passer 100%...
Er ikke helt sikker, tror kansje fra en GT4..dem er ihvertfall litt for store, å jeg vil ikke begynne å kutte i fangeren.
 #317037  av Daniel HS

Stian AB skrev:
Daniel HS skrev:Er disse til GT-4 eller GTi? Mener å huske at det var forskjell på dem, er selv ute etter dem som har best passform siden ingen av dem passer 100%...
Er ikke helt sikker, tror kansje fra en GT4..dem er ihvertfall litt for store, å jeg vil ikke begynne å kutte i fangeren.
Den ser jeg! Mulig GTi lysene passer bedre...
 #317038  av Stian AB

Daniel HS skrev:
Stian AB skrev:
Den ser jeg! Mulig GTi lysene passer bedre...

Ja det kan godt være..ikke lett å få tak i, så har tenkt på å kjøpe Hella lykter eller noe..runde, firkantete, det som ser best ut;)
 #317039  av Stian AB

Fikk gjort litt i går kveld:
Sånn så det ut i starten ------
Sånn så det ut i starten ------
27022009.jpg (330.37 kiB) Vist 777 ganger
Å til slutt ble det sånn:D
Å til slutt ble det sånn:D
27022009(001).jpg (442.45 kiB) Vist 776 ganger

Er en kasse til batteriet som skal baki bilen.Fikk festa den godt bak i bilen også, så nå gjenstår det å kle kassa med svart stoff. + koble batteriet da, noe som jeg gruer meg litt til..holder det å bare koble ledningene sammen( den gamle delen og de to nye 35mm2 ledningene) der batteriet står nå, eller burde jeg legge ledningene helt fram til dynamo, lys og all den elektriske dritten?
 #317715  av Stian AB

Fått litt snacks i posten nå, en HKS EVC 4 og en Apexi turbotimer..+ noen TRD klistermerker da;)

Noen som har noen tips til montering av dette, fulgte ikke med bruksanvisning :shock: ?
Skal også bytte bensinfilter i løpet av helgen..Hvor sitter bensinfilteret, og er det noe problem å bytte?
GetAttachment[1].jpg
GetAttachment[1].jpg (26.96 kiB) Vist 1125 ganger
 #317723  av Daniel HS

Hvis du har en mail adresse så skal jeg se om ikke jeg får rota meg til å sende deg noen instruksjonsfiler på EVCen ihvertfall, mener jeg skal ha noe liggende på PCen et sted :)
 #317755  av Stian AB

Daniel HS skrev:Hvis du har en mail adresse så skal jeg se om ikke jeg får rota meg til å sende deg noen instruksjonsfiler på EVCen ihvertfall, mener jeg skal ha noe liggende på PCen et sted :)
Det hadde vært toppers :lol: Sendt pm til deg nå..
 #317757  av Ã˜rjanN

Hvis du går innpå www.turbocelica.nl, så kan du finne masse der. Det er en egen side egnet til st185 :).

De forklarer også hvordan du monterer boostcontrolleren :)
 #317791  av Daniel HS

Stian AB skrev:
Daniel HS skrev:Hvis du har en mail adresse så skal jeg se om ikke jeg får rota meg til å sende deg noen instruksjonsfiler på EVCen ihvertfall, mener jeg skal ha noe liggende på PCen et sted :)
Det hadde vært toppers :lol: Sendt pm til deg nå..
Da har jeg sendt mail til deg, har også lagt ved direktelinker til http://www.turbocelica.nl på fjerning av T-VSV og montering av BCen... :)
 #317793  av celica_st185

Når det gjelder bensinfilteret sitter det rett nedi under bremsekraftforsterkeren, står også en stor svart rund tank over bensinfilteret som du kan hive ut, er bare ett kullfilter for resirkulering av bensingass fra bensintanken.... Bytter det med ett lite bensinfilter som man bruker på forgassermotorer
 #317805  av Gt-4-Ever

celica_st185 skrev:Når det gjelder bensinfilteret sitter det rett nedi under bremsekraftforsterkeren, står også en stor svart rund tank over bensinfilteret som du kan hive ut, er bare ett kullfilter for resirkulering av bensingass fra bensintanken.... Bytter det med ett lite bensinfilter som man bruker på forgassermotorer
Kan du ta bilde av hvordan du gjorde det? Vil fjerne den jeg også. Tror jeg har rett filter for å sette der istedet. Send på pm.
 #317855  av Stian AB

celica_st185 skrev:Når det gjelder bensinfilteret sitter det rett nedi under bremsekraftforsterkeren, står også en stor svart rund tank over bensinfilteret som du kan hive ut, er bare ett kullfilter for resirkulering av bensingass fra bensintanken.... Bytter det med ett lite bensinfilter som man bruker på forgassermotorer
Hvorfor ta bort den svarte tanken?
 #317876  av celica_st185

Fordi den opptar plass i ett allerede overfyllt motorrom, og hvis du allikevel skal skifte bensinfilter, kan du jo liksågodt lavære å skru på den sorte stygge boksen igjen etterpå :)

Har ikke bilde av det nå, men er bare og erstatte kullfilteret med ett vanlig bensinfilter (ca 20kr eller noe)

Du kan forresten også fjerne alt av egrsystemet og, og erstatte med slike som på bildet under, hjelper på å rydde opp litt i alle dingsene som du egentli ikke trenger :D

Egr er forresten ett resirkuleringssystem som sender eksos tilbake til innsuget, består av ett rør som går rett ved siden av fordeleren mellom toppen og innsug og diverse dingser, se vedlagt manual
Vedlegg
EGR_BLOCKOFF%20003.jpg
EGR_BLOCKOFF%20003.jpg (38.25 kiB) Vist 950 ganger
Manual_0293_0001.jpg
Manual_0293_0001.jpg (47.45 kiB) Vist 955 ganger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9