TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• starter ikke:(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #313356  av empyrium

nå har eg byttet ut en 120 Amp ALT sikkring i motor rommet og har fått strøm på bilen men når eg vri om nøkkelen i tenningen så hører jeg bare en klikke lyd. det høres ut som et relle som slår inn også ut igjen. lyden kommer fra hver sin side av motoren. noen som vet hva det kan være?
 #313357  av FS-Styling.no

Hei...

Tipper du har lite strøm på batteriet... Mål det...
 #313400  av azt

høres ut som startern din som klikker fordi den ikke får nok strøm ja. prøv å lad batteri eller paralellkoble et annet batteri(jumpstarter)
 #313402  av hmsilset

Eller trille/løpe den i gang :P
 #313416  av azt

^^^ greit å prøve å lade det opp og(eller la bilen gå veldig lenge og lade) for å sjekke om du ikke har knærta batteriet...
 #313420  av Shaggylaggy

Kan også være starterkontaktene som er utslitt. hvis batteriet er ok. da slår bare drevet inn, men startern går ikke rundt... ganske kurrant jobb å skifte de, men pass på å få alt sånn det satt. er en del viktige isolasjons deler der.
 #313423  av empyrium

hei folkens :) jeg fikk ikke start på den med å bytte batteri. lyden kommer fra sikkringsboksen å abs boks som står på venstre siden av motoren vis du står rett foran bilen. vet noen hvor jeg kan få tak i nye starterkontaktene?
 #313581  av bjornalf

det skal klikke i disse boksene det er bare reelene som slår inn :) prøv trillstart.
 #317823  av empyrium

jeg fikk start på den nå men eg måtte slepe den i gang også sto den å sveiv i 30 min før eg slå den av. Den ville ikke starte etter det så eg tror det er startmotoren som er ødelagte. jeg har levert den ned på verksted nå. Er det noen som vet om det er mye arbeid å bytte en startmotor?
 #317832  av FS-Styling.no

Hei...

Nei det er ikke mye arbeid.... 2 bolter som er skrudd inn i kassa samt noe elektrisk... mye mere enn 1 times arbeid er det ikke!
 #317856  av avaasdf

hvis det er en mkiv gjorde jeg dette for to uker siden.
To bolter som står bakfra og inn i starteren + 2 ledninger. Jeg brukte 2/3 timer men hadde en ræva jekk, også er det knotete og komme til. Boltene satt som faen! kosta 350 spenn på fredrikstad vikleverksted og bytte det som skulle byttes, og de gjør det somregel mens du venter :)

var heller ikke barebare og finne boltene (jeg har ingen erfaring eller skrubok) da de satt lenger bak en jeg hadde trodd