TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stian`s GT4 CS..

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #317912  av Stian AB

celica_st185 skrev:Fordi den opptar plass i ett allerede overfyllt motorrom, og hvis du allikevel skal skifte bensinfilter, kan du jo liksågodt lavære å skru på den sorte stygge boksen igjen etterpå :)

Har ikke bilde av det nå, men er bare og erstatte kullfilteret med ett vanlig bensinfilter (ca 20kr eller noe)

Du kan forresten også fjerne alt av egrsystemet og, og erstatte med slike som på bildet under, hjelper på å rydde opp litt i alle dingsene som du egentli ikke trenger :D

Egr er forresten ett resirkuleringssystem som sender eksos tilbake til innsuget, består av ett rør som går rett ved siden av fordeleren mellom toppen og innsug og diverse dingser, se vedlagt manual
Har ikke egr systemet en hensikt? Jo mer som kan fjernes i det overfylte motorrommet, jo bedre:P
 #317941  av Stian AB

celica_st185 skrev:jo det har en hensikt, nemlig å sote ned innsuget :lol: Ikke noe du trenger for å komme gjennom eukontrollen hvertfall
Får ta en titt på det, så blir det vel fjerna..ingen som liker nedsota innsug;)
de små delene som du hadde bilde av, hvor får man tak i dem?
 #318012  av Stian AB

celica_st185 skrev:lager di selv på jobben :)
strøkne deler ihvertfall.. :D
 #318381  av Stian AB

I dag henta jeg bilen fra tectyl behandling :D Full tectyl pakke, så nå skal rusta finne et annet sted å campe :twisted:

Ellers har jeg nok et spørsmål..Kommer det knallgass fra væskebatteri som er vedlikeholdsfritt? Altså tett i toppen, uten propper?
Var å leita etter gele batteri på Biltema i dag, men de hadde ikke..Biltema batterier er jo under halve prisen, å er mer enn grei nok kvalitet :idea:
 #318479  av pkgrette

biltema er ikke bra. grei kvalitet spørs hva du mener. hadde gått for et sikkelig et
 #318489  av Daniel HS

pkgrette skrev:biltema er ikke bra. grei kvalitet spørs hva du mener. hadde gått for et sikkelig et
Biltema sine batterier er faktisk kanongode... Er vel noe av det beste de kan tilby der oppe... Ikke at jeg har Biltema batteri da, men kjenner andre som har... Hehe..
 #318531  av Stian AB

Daniel HS skrev:
pkgrette skrev:biltema er ikke bra. grei kvalitet spørs hva du mener. hadde gått for et sikkelig et
Biltema sine batterier er faktisk kanongode... Er vel noe av det beste de kan tilby der oppe... Ikke at jeg har Biltema batteri da, men kjenner andre som har... Hehe..
Er jo ikke Biltema som lager dem, så batteriene er faktisk ikke så dårlige som noen skal ha det til..veit om mange som bruker batterier derfra i bilene sine, å en kamerat av meg bruker faktisk Biltema batteri i sin Cossie med nesten 700hk :wink:
Har jo nesten helt nytt orginalt batteri i bilen min , å der er det kun en liten propp/kikkehull med glass. funker det å ha detta baki bilen? eller avgir det mye knallgass?
 #318559  av pkgrette

ikke for å ødlegge noen post men biltema er greit men pris og kvalitet er ikke så langt i fraverandre dette er på alt muligrart. mye dyrt krap men sån overall så har pris en del i si på kvalitet.

stian møtte bilen din på fredag ved esso antmansvingen hehe stilig den
 #318563  av Stian AB

pkgrette skrev:ikke for å ødlegge noen post men biltema er greit men pris og kvalitet er ikke så langt i fraverandre dette er på alt muligrart. mye dyrt krap men sån overall så har pris en del i si på kvalitet.

stian møtte bilen din på fredag ved esso antmansvingen hehe stilig den
pris og kvalitet henger som oftes sammen ja, men ifølge det jeg har hørt er kvaliteten grei nok på batteriene på biltema til 700-800kr++..
åssen bil kjørte du? var det i 5-6 tia?
 #318572  av pkgrette

ja trur jeg jeg kjørte en golf 2 hehe vakke min.
 #318862  av Stian AB

pkgrette skrev:ja trur jeg jeg kjørte en golf 2 hehe vakke min.
golf 2 vekker ikke min oppsikt, så må nok skuffe med at jeg ikke så deg :lol:
 #319171  av Stian AB

Noen bilder fra forrige helgs økt..Kommer en oppdatering med flere bilder i løpet av helga en gang :P
Pussa ned den gamle svarte lakken og høyglanspolerte varmeskjoldet! Tok sin tid, men ble fornøyd..
Pussa ned den gamle svarte lakken og høyglanspolerte varmeskjoldet! Tok sin tid, men ble fornøyd..
GetAttachment[1] (2).jpg (53.73 kiB) Vist 973 ganger
Forskjell på ny og gammel jordingskabel
Forskjell på ny og gammel jordingskabel
GetAttachment[1] (3).jpg (33.43 kiB) Vist 974 ganger
GetAttachment[1] (4).jpg
GetAttachment[1] (4).jpg (38.54 kiB) Vist 973 ganger
Litt knoting baki her, men fikk kobla batteriet til slutt..Glemte å ta bilde av det, for jeg skal støpe en kasse i glassfiber så tar bilde når alt er ferdig;)
Litt knoting baki her, men fikk kobla batteriet til slutt..Glemte å ta bilde av det, for jeg skal støpe en kasse i glassfiber så tar bilde når alt er ferdig;)
GetAttachment[2].jpg (45.66 kiB) Vist 974 ganger
 #319180  av Daniel HS

Det der lignet jo mistenkelig mye på mitt motorrom :P Samme såret i lakken der med den proppen på ICen, samme t-stykke og samme dump... Men du har litt mer blått nedi der... :wink:

Hva har du gjort med manifold dekselet? Lakkert, evt med hva som tåler den varmen? Så i grunn llitt fett ut...

Og det er godt du lager skikkelig jording
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9