TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kompressor til IS200 og annet stas

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #318146  av Kebab gud

Såå.. etter my om og men så har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe en IS250, men heller fikse litt på min IS200 som bla få inn en kompressor og bytte litt annet stas
men det jeg lurere på er om folk her vet sånn ca hvor mye det koster å få en TTE kompressort sett kjøpt, montert og godkjent?

Og hva annet vilole dere ha anbefalt å fikse på, bilen er dønn standard IS200 2003 model
*Har sett litt på noen nye dempere og slikt men vet ikke helt hva som skal til..
 #318150  av gs300

Kebab gud skrev:Såå.. etter my om og men så har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe en IS250, men heller fikse litt på min IS200 som bla få inn en kompressor og bytte litt annet stas
men det jeg lurere på er om folk her vet sånn ca hvor mye det koster å få en TTE kompressort sett kjøpt, montert og godkjent?

Og hva annet vilole dere ha anbefalt å fikse på, bilen er dønn standard IS200 2003 model
*Har sett litt på noen nye dempere og slikt men vet ikke helt hva som skal til..
Orginal tte kompressor koster rundt 60 lappa. det er dyrt. og du får lite hk.
Du kan jo se på turbo?

For og jøre en is200 fin. sette noen 18" - 19"felger på den,
tone rutene er fint. senke den, tte senkefjærer senker ca 3cm.
hvor mye vil du bruke på bilen?

se på neo og galx sin is200. dem er fantastisk fin.
dem er her inne på forumet,
 #318151  av lexusmann

Dette må vel avhenge av hva han er ute etter??Litt mer "fres" eller baneracer??Det var montert den TTE kompressor'n i Lex'n jeg hadde og syntes den var veldig bra og gikk tålelig bra...vil vel også avhenge av hva man har hatt før, tenker jeg...den gir jo rundt 50 hester...kombiner det med ett effektanlegg, annet grenrør osv, blir det ganske bra!! :D
 #318154  av harared

Fant dette på garaget.org angående kompressorkittet:

Finanskrisen har drabbat de flesta, där även TTE (Toyota Motorsport), tillverkare av styling och trim till Toyota och Lexus. De har länge suttit på de sex sista tillverkade kompressorkiten till IS200, som helt enkelt inte blivit sålda. Anledningen kan vara prislappen på 65 000 kr/st. För några veckor sedan lade en firma i England ett skambud och fick köpa samtliga kit. Dessa lades sedan upp för försäljning för 25 000 kr/st och på ett par timmar vara samtliga kit sålda.

Det visade sig att en firma i Tyskland hade lagt vantarna på allihop och planerar nu att sälja dem vidare. Ägaren till firman som först köpte kompressorkiten av TTE vet att jag länge varit på jakt efter ett kit och han berättade det för tyskarna. Alldeles nyss fick jag mail från dem... de har reserverad ett kompressorkit åt mig!!

Så med andre ord er det vel vanskelig og få kjøpt dette kittet lengre.
 #318157  av Fredrico

Turbokit kan du nok få litt billigere iallefall.. Mener du kan få det for ca. 30 000 - 40 000 ferdig levert, bare google litt.
 #318171  av ErikG

Det må jo være billigere å bygge om til en 2jz-gte? Vil få mye mer effekt for en billigere penge. Du får høre med Toyparts. Han har vel gjort den ombygningen før.
 #318180  av csstian

Men kompressor kan du ta ut ca 250 hk i motoren før du må bytte råder å stempler.Di tåler ikke mere enn 0,5 i trykk.Å der er deleprisene på ca 30 000 bare på råder å stempel.Så med turbo får du ikke ut noe mere før du har byttet det.Jeg fikk 218 hk på hjulene på min is200. Å det kostet ca 100 000 for alt jeg måtte gjøre.Å da betalte jeg bare 30 000 for tte kompressorn.
Hadde jeg hvist det jeg jør i dag hadde det blitt supramotor. Fikk et tilbud fra Toyparts på 120 000 ferdig montert med delene.Men det er en god stund siden nå
 #318208  av Lexie

Hvis du ikke vil være orginal så kan du også vurdere en Nissan motor? Nissan 200SX S14a SR20DET. Er en ganske solid motor. Kan få 350hk ut av den uten å gjøre for mye.
Er vel lettere å få tak i en sånn motor enn en 2JZ-GTE motor vil jeg tro.
Går litt flere 200SXer enn Supra'er rundt i Norge. Så blir vel billigere å skaffe en sånn motor.
Men så kommer dette med tilpasninger etc da.. Det er jeg ikke sikker på.
Tror ikke det er så mange som har satt inn en SR20DET motor i en Lexus.

Men hvis du er ute etter en sportsbil så kjøp en Nissan 200SX S13. Koster det samme som å modde på Lex'n.
Lex'n er mer en Cruise bil enn en rånebil etter min mening.
 #318211  av lexusmann

QuiNlan skrev:Vil kalle det blasfemi å putte en Nissan-motor i en Lexus! ;)

Lexus er helt klart en cruise bil :)
Jepp, sportslig sådan :D
 #318220  av gs300

Hmmm. har toyparts lagt ned eller?
Har dem byttet adresse på nett? finn ikke internettsia demmes
Noen <som vet?
 #318226  av lexusmann

gs300 skrev:Hmmm. har toyparts lagt ned eller?
Har dem byttet adresse på nett? finn ikke internettsia demmes
Noen <som vet?
Sjekk her... :wink:
viewtopic.php?f=32&t=31360
 #318425  av Kebab gud

Altsåp grunnen til at jeg sa TTE kompressoren er fordi jeg ikke er ute etter 300 hester og sånt shit.. er en daglig kjører som bare vill ha en liten boost, og skal ikke måtte punge ut med 100.000 for å få den godkjent..

og tror neppe man får godkjent en 2jz-gte in an IS i norge..
 #318437  av Neo

2JZ-GTE får man ikke godkjent i norge nei.. nå har man bruksfradrag på bil når det gjelder oppgradering på motor, så om du har en 2000 mod f.eks så betaler du bare 10% for godkjenning