TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Originalhjerne?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #318384  av 300zx-tt

Hvor sitter originalhjernen på MR2 2nd gen?
Skal bytte ut på en kompis sin MR2,til Power FC....noen tips rundt dette?Slik jeg har forstått så ligger det ett oppstarts program inne i Power FC,så bilen starter å går??Skal på mapping ganske snart når snøen er borte!!
 #318388  av mr2storbrua

Hjernen ligger i bagasjerommet på den veggen mot motoren. Helt til venstre. Skal ligge et ferdig program der, men vet ikke hvor heldig det er å kjøre med dette ved stort pådrag.
 #318401  av mr2storbrua

Forresten, er ECU-en laget til 2.gen? Tenkte på det at den jeg har, som forøvrig er laget til 3.gen, bruker MAP-sensor, og jeg har ikke hørt om at Apexi har laget ECU til 2.gen. Har du MAP-sensor som du skal koble til selv da?
 #318413  av marlboro1310

Jeg har Apexi Power FC på min gen3 turbo, etter hva jeg forstår etterhvert kjører den på standardoppsett fra Japan der motorcutet mitt ble importert ifra...den kjører rikt, men har aldri opplevd noe form for problemer whatsoever noen gang. Eneste er jo at den ikke er optimalisert...siden bilen min ikke benka mere enn 243hk på hjula. Har du commander?
 #318419  av 300zx-tt

Sorry...mener 2 gen(MK2), MR2(bilen,ikke motor)...motoren er en 3gen fra japan...sikkert riktig det du skriver!!!
 #318464  av marlboro1310

min bil er originalt en gen2 GTi, som har fått tildelt en gen3 turbomotor med Apexi Power FC. :wink: