TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 1,5 ways vs 2ways vs orginal lsd ???

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #318166  av pkgrette
 
som det står i tittelen hva er forskjellen mellom orginalt å 2 og 1,5 ways lsder vet forskjellen på dem som i terorien men mere ossen det er å kjøre med jeg lurer på? noen som har testa..

jeg har da orgial lsd og kommer til å bytte den ut fordi jeg ikke liker at bilen glipper bare på det ene dekket når jeg kjører litt aktivt :P
:D :D
 #318184  av Larsen
 
Etter hva jeg har har skjønt er det viskose lsd og ikke klutsj type LSD som sitter på den orginale diff bremsen. Altså 1,5 way eller 2 way begrepene eksisterer ikke for den typen diff brems...

Hvis du skal drifte med mr2en som det virker som du sikter til her så foreslår jeg heller at du sveiser diffrensialen..
 #318202  av pkgrette
 
vis du har en bil til 1500kr sveiser du diffen. vis den skal være brukenes så kan man ikke det. de som sier en ikke kan sladde/drifte med en bakhjulstrekker eller 4x4 har ikke kjørt en med sperre./lsd

jeg vill ikke ha sveisa.!!!

skal være normal å kjøre med til daglig men vis jeg vill skal jeg kunne tråkke på og det spinner skal ikke det spinne på et hjul...
 #318203  av aneriks
 
Larsen skrev:Etter hva jeg har har skjønt er det viskose lsd og ikke klutsj type LSD som sitter på den orginale diff bremsen. Altså 1,5 way eller 2 way begrepene eksisterer ikke for den typen diff brems...

Hvis du skal drifte med mr2en som det virker som du sikter til her så foreslår jeg heller at du sveiser diffrensialen..
er vel ingen som påstår du ikke kan drifte med en bakjulstrekker===???

kjøp en 1,5 veis diff da, så har du en som er vanlig til daglig, men som funker når du skal sladde :)
 #318210  av ArildM
 
Fikk lyst å lese litt om emnet selv:
If there is no additional coupling on over run, the LSD is 1 way. This is a safer LSD, as soon as the driver lifts the throttle, the LSD unlocks and behaves somewhat like a conventional open differential. This is also the best for FWD cars, as it allows the car to turn in on throttle release, instead of ploughing forward.

If the LSD increases coupling in the same way regardless of whether the input torque is forwards or reverse, it is a 2 way differential. Some drifters prefer this type as the LSD behaves the same regardless of their erratic throttle input, and lets them keep the wheels spinning all the way through a corner. An inexperienced driver can easily spin the car when using a 2 way LSD if they lift the throttle suddenly, expecting the car to settle like a conventional open differential.

If the LSD behaves somewhere in between these two extremes, it is a 1.5 way differential, which is a compromise between sportiness and safety.
Høres ut som at 1,5 er det rette valget ;)
 #318217  av Amund
 
Skal ikkje sei noko om kva eg anbefaller til andre. Men eg har kjøpt ein cusco 1-veis mz diff til mr2'en min. (kan bygges om til 1.5veis). hovedgrunnen til at eg valgte 1veis er at den var tilsalgs til rett pris, på rett tidspunkt.
Litt av kluet her er at mr2'en er nervøs nok frå før, og eg trur at ein 1.5veis sperre for mykje når ein slepper gassen = snurr...
 #318243  av lasse
 
Litt offtopic, men jeg har ingen problemer med å spinne på begge hjula med min, ligger sånn halveis breit opp fra slaktern på rudskogen, men om diffen min er original vet jeg jo egentlig ikke :roll:
 #318265  av pkgrette
 
da ligger 1,5 ways diff på posten henter den i morra glere meg som en unge til å teste skal sette den inn før sommern da har jeg ikke kjøpt feil hehe. ville bare spørre forsikkert skyld noen som har testet?

orginale lsden min er litt sliten derfor ville jeg bytte den ut.

larsen mener det ikke går å drifte litt snakker ikke ville vinkler i syke comboer.
 #318447  av JK86
 
tror nok ikke den er optimal. da må du nok over på cusco eller noe men den er nok vesentlig bedre enn den originale. vinkler og ville comboer har ikke med diff og gjøre men fører og mot. mer mot enn vett er jo tingen. hehe
 #318478  av pkgrette
 
hehe har litt å si på bilen også. .kjørte en s14a med 2ways og den var sykt digg å ligge i store vinkler og comboer:P bare gi gass hehe men av en rar grunn så spiste den masse gummi:P skjønner ikke detta
 #318718  av lasse
 
Larsen skrev:Mr2en liker ikke å ligge i store vinkler, men noen må vel bare erfare ting for å lære..

Kan skrive under på den, kommer fort mange HARDE kontraer, kan ikke sammenlignes med å kjøre FR bil.