TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• billig motortrim til celica'n?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #31573  av sindrejl

Kan noen gi meg gode tips for billige snarløsninger man kan ty til for å få litt mer respons ut av kjerra? (ja vet om luftfilter og eksos) :D

#31575  av CelicaTurbo

billige snarløsninger? den billigste jeg vet om er å stille tenningen frem noen grader og kjøre på 98-oktan.. burde gi noen hester ekstra men det er vanskelig å vite når du har stilt for mye frem, du kan få tenningsbank om du er for modig her og det går jo ut over levetiden til motoren. Om det er mye koksing i sylindrene slik at kompresjonen er høyere så kan det være at du ikke kan stille frem tenningen overhodet uten å oppleve bank.

...altså totalt gratis effekt, men med noe risiko..

jeg har hørt at man kan effektivt fjerne koks ved å koble fra en vakumslange og stikke den i en 1.5liter flaske med vann slik at vannet suges inn i motoren mens man gasses for å unngå at motoren kveles.. men jeg har ikke mot nok til å gjøre slikt mot min motor men er fristet, er redd for at det skal komme for mye vann for fort inn for det er absolutt ikke sunt (vann komprimeres jo ikke like enkelt som luft).

#31586  av Christian

Det er vel ikke så mye å gjøre, så sant man ikke vil åpne hele greia...kanskje en liten dose nx eller lignende? :wink:

#31617  av sindrejl

hehe, en ENORM nos flaske i bagasjerommet (utilkoplet) gjør nok susen

#31666  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:billige snarløsninger? den billigste jeg vet om er å stille tenningen frem noen grader og kjøre på 98-oktan.. burde gi noen hester ekstra men det er vanskelig å vite når du har stilt for mye frem, du kan få tenningsbank om du er for modig her og det går jo ut over levetiden til motoren. Om det er mye koksing i sylindrene slik at kompresjonen er høyere så kan det være at du ikke kan stille frem tenningen overhodet uten å oppleve bank.

...altså totalt gratis effekt, men med noe risiko..

jeg har hørt at man kan effektivt fjerne koks ved å koble fra en vakumslange og stikke den i en 1.5liter flaske med vann slik at vannet suges inn i motoren mens man gasses for å unngå at motoren kveles.. men jeg har ikke mot nok til å gjøre slikt mot min motor men er fristet, er redd for at det skal komme for mye vann for fort inn for det er absolutt ikke sunt (vann komprimeres jo ikke like enkelt som luft).
Tviler på det er så mye koksing da motoren har gått kun 140.000, men.. en vet jo aldri.. den vannløsninga hørtes fristende ut

#31675  av Christian

Bare å ta en kompresjonstest det, så ser du fort om du har koks der. Liten vits i å risikere noe før du har sjekka :wink:

Skulle jeg trimmet en sugemotor hadde jeg nok seriøst vurdert litt nx...

#31707  av sindrejl

har alt tatt kompresjonstest og den var helt toppers sa dem.. stillte frem 4 grader jeg! :twisted: ingen tenningsbank eller noe.. weird.. står vel på 14-15 nå

fikk en sinnsykt bedre respons.. trukke jeg skal innstallere noe nos system jeg nei :D dessuten.. sugemotor? er jo 3s-ge da ;)

#31712  av Christian

Prøver du å si at den suger, men at den ikke suger? :wink:

#31733  av sindrejl

stemmer!! :D

#31817  av chris

sindrejl skrev:har alt tatt kompresjonstest og den var helt toppers sa dem.. stillte frem 4 grader jeg! :twisted: ingen tenningsbank eller noe.. weird.. står vel på 14-15 nå
Hvor/hvem fiksa dette?

#31843  av sindrejl

jeg! supermekanikeren personlig

#31848  av bose

CelicaGT skrev:3sge- sucks
3sgt- blows
:D
4AGE- swallows :D

#31875  av sindrejl

:lol: :lol: :lol: