TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Montere mekanisk boost controller

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #318458  av 200sx RB power
 
Som topic, nokon som har ein enkel og grei forklaring på dette. Gjerne med "live" bilder??? Er til ein mk4.
 #318469  av tojo
 
 #318540  av 200sx RB power
 
Takker :D Da har eg fått meir trykk!!!
 #383536  av avaasdf
 
mulig jeg har litt tungt for det, men sliter med detta selv nå.
Må jeg ha sånn fuelcut boks de har der? Har hørt jeg trenger en bensintrykksregulator, er det det samme?

Jeg har en boostkontoller liggende, så mengler vel bare noe for å styre bensinen da?
Noen som vil ta på seg denna jobben i fredrikstad eller? :)
 #383583  av Radial
 
Nå er jeg ikke helt sikker på MK4 sitt sekvensielle turbosystem, men en bleed-ventil lager perverst mye turbolagg på ett "vanlig" turbosystem :) De elektroniske funker mye bedre, da de har stengte wastegater helt til trykket er oppnådd, og da åpner den for fullt.

Men bra du fikk fart på sakene! :D
 #383611  av bjornalf
 
bleed funker som elektronisk på supra, ikke noe mer lagg... bensintrykksregulator og boost cutter er ikke det samme. boost cutter er en boks som fjerner den original boost cutten som kommer på 1 bars trykk.. altså fuel cutten!
 #383666  av bjornalf
 
boost cut må du ha... funker ikke uten.. har en hks fcd til salgs.. 500,- kan sende den tirsdag... har ikke brukt denne selv men er brukt.
 #383679  av TTM
 
Ja, fcd må du ha om du skal lade over 1 bar. Disse er utrolig lett å montere. 4 ledninger; +, jord, så klipper du en ledning til ecu'n å kobler boksen i mellom disse. Men husk å ikke still opp trykket for mye. Værtfall om du har en jdm 2jz.