TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Offentlig SMS tjeneste for Regnr-søk

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #318674  av ArildM

Vet ikke om alle er klar over dette men statens vegvesen har en sms tjeneste der en kan sende inn reg.nr og få opplysning om:
* - Merke.
* - Navn på eier.
* - Bostedskommunen til eier.
* - NÃ¥r bilen ble EU-kodkjent.
* - Dato for neste EU-kontroll.
* - Skyldig årsavgift.
* - Omregistreringsavgift.

Mulig dette skulle ha vært kategorisert under etterlysninger ?

Quote fra fustrert fyr:
Tidligere har man måttet smiske med damene på den lokale trafikkstasjonen eller anmelde forholdet til politiet for å få eieropplysningene, men nå er det åpenbart nye tider…

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+o ... al+og+svar
Kan jeg få vite hvem som eier et kjøretøy?
Ja, det kan du få ved å ringe Statens vegvesen. Du kontakter da din region (se lenken Kontakttelefoner nederst på siden). Standardopplysninger om et kjøretøy kan du også få ved å sende "REGNR Bilens nr" på en tekstmelding og sende til 2282. Tjenesten koster kr.3,-. Eks: Regnr AA00000.
Testet dette på egen bil i dag og det fungerer meget godt.
Dermed er det lekende lett å få tak i informasjon om eier, tilholdssted for bil, og andre opplysninger om en bil bare du har sett skiltnr (feks om du ser et skiltnr på et forumbilde av en fancy sportsbil du har lyst å stjele :roll: ).
 #318676  av celicat23

Flott. Enda lettere og få tingene sine stjælt. For en genial tjeneste. Skal vi snart få en lov som gjør at det er påkrevd og parkere bilen med nøkklene i også? :roll: Jesus...
 #318686  av ArildM

Haha, nesten rart det ja.

Har vist om tilbudet, men ikke trodd at dette var en offentlig og fullstendig lovlig tjeneste.

Synes det er greit å informere folk om denne tjenesten, så får vi håpe den blir brukt til noe nyttig og ikke nødvendigvis til noe ulovlig. Nesten så jeg har blitt tilhenger av å sladde skilter når jeg poster på forum nå. Har tidligere ikke skjønt vitsen i det hele tatt siden jeg trodde skiltnr var såpass "personlig" at det ikke var så enkelt å få tak i alle detaljer (med denne tjenesten får du jo vite absolutt alt!).
 #318687  av hmsilset

ArildM skrev:Haha, nesten rart det ja.

Har vist om tilbudet, men ikke trodd at dette var en offentlig og fullstendig lovlig tjeneste.

Synes det er greit å informere folk om denne tjenesten, så får vi håpe den blir brukt til noe nyttig og ikke nødvendigvis til noe ulovlig. Nesten så jeg har blitt tilhenger av å sladde skilter når jeg poster på forum nå. Har tidligere ikke skjønt vitsen i det hele tatt siden jeg trodde skiltnr var såpass "personlig" at det ikke var så enkelt å få tak i alle detaljer (med denne tjenesten får du jo vite absolutt alt!).
Den er no lovelig,siden man kan få tak i disse opplysningene om man ringer bt også.kunne ihvertfall gjøre det før. Er ikke redd for biltyver her i distriktet jeg. Skjer nesten aldri.Eneste jeg er redd for er at den blir stjålet av noen som aldri har kjørt mr2 eller bil med midstilt motor.Det kan fort bli stygt..
 #318732  av inzane2012

hørte om denne tjeneste for en del år tilbake, men da var datatilsynet eller hva di nå heter sterkt ute og sa at dette ville dem ikke ha noe av, og noen av årsakene var at det gav tyver mye større "frihet" pluss det åpnet for mye mer missbruk av personinformasjon og alt det der... så jeg trodde ikke dette ble noe av...
 #318754  av Christian

Har også visst om dette en tid. At tyvpakk kommer til å benytte seg av dette er mye mulig, med de finner jo bilene uansett...

Jeg kommer til å bruke denne tjenesten for å spore opp tlf nr til alle idiotene som ligger konsekvent 10km under grensa, samt alle som bremser i svingene og gir full gass på sletta!

"Hei, det er Christian Aasberg. Stemmer det at du kjører igjennom Veggeli sentrum nå? Det gjør du ja... Ser du transporteren med bilhenger bak deg? Du gjør det ja... Så slipp meg for helvete forbi før jeg torpederer deg bakfra og presser deg av veien!!!!!!!"

*Knegg* Skulle likt å høre svaret da 8) :P :lol:
 #318758  av inzane2012

Christian skrev:Har også visst om dette en tid. At tyvpakk kommer til å benytte seg av dette er mye mulig, med de finner jo bilene uansett...

Jeg kommer til å bruke denne tjenesten for å spore opp tlf nr til alle idiotene som ligger konsekvent 10km under grensa, samt alle som bremser i svingene og gir full gass på sletta!

"Hei, det er Christian Aasberg. Stemmer det at du kjører igjennom Veggeli sentrum nå? Det gjør du ja... Ser du transporteren med bilhenger bak deg? Du gjør det ja... Så slipp meg for helvete forbi før jeg torpederer deg bakfra og presser deg av veien!!!!!!!"

*Knegg* Skulle likt å høre svaret da 8) :P :lol:
det var vel mange sånne episoder datatilsynet og såg forseg og som gjorde at dem ikke likte dette systemet så godt :) hehe
 #318782  av ArildM

Vel verdt en 10'er i nummeropplysninger det ja ;) Kunne jo likegreit ha lagt ved mobilnummer rett fra staten :mrgreen: