TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4agze og eksos brÃ¥k

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #31658  av Eirik

Hei

Dro til svendson eksos tidlig i januar for å ordne ett nytt eksos anlegg på min mk1 som skulle bli godkjent på mandagens EU kontroll, men neida. dro tilbake i dag og spurte hva de kunne gjøre, men de beklaget seg at de ikke kunne lage noe annet som dempet lyden bedre. De hadde satt på en demper som var beregnet for camaro og ja de hadde ikke plass til noe annen løsning. De sa jeg får tilbake pengene og må finne på noe annet. men nå må jeg få denne godkjent ;) Så da lurer jeg litt på hvordan eksos jeg kan kjøpe for å ikke miste for mye effekt samtidig for å få denne godkjent. Det er tross alt kompressor og ca 200 hk så litt skal det jo for å få dette dempet på den lille plassen jeg har for å plassere dette eksos anlegget. Har sett på fensport. Noen som har erfaring med magnex eller mongoose? andre forslag for å få denne godkjent? noen andre enn svendson som bygger og muligens kan få det til?

#31661  av bose

jeg bygde eksos-anlegg til min mk1.Brukte deler fra mekonomen.Jeg syns ikke det bråker no spess mye.Jeg brukte de minste demperne hele veien og det er plass til større.

#31664  av Eirik

hvilken motor har du?

#31687  av Amund

jeg hadde ingen problem med å få min godkjent med et slikt "bråkete" anlegg.. :roll:

#31692  av Eirik

hehe. var greit før politiet kom med blålys etter meg og klagde på lyden. hehe ;) så måtte jeg til kontroll og det gikk ikke ;)

#31696  av Kenny

Kollevold rally import kan skaffe mongoose... koster 5600 der, og det skulle vist være ganske pen og myk lyd i det på tomgang og vanlig kjøring, og litt mer lyd enn originalt når du gir på...
Kommer på rundt samme prisen som i england, iogmed at du må betale mva, og vesentlig mer frakt...

Kollevold Rally Import AS
Telefon32 85 00 30
Telefaks32 85 22 47
firmapost@kollevold.no

#31791  av Amund

både politiet og biltilsynet stoppa meg, ikke et ord om lyden.. kan ha hatt flaks.. :roll:

#31898  av MRQuoc

jeg fikk en liten notis av "herren med lommelykta" da jeg ble stoppet , men nevnte kun at den ga litt skarp lyd ? :S .. fikk pålagt kontroll av sotingen på baklyktene istedet :S