TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mts Autopart?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #318622  av Phinex

Jeg lurer på en ting.
Hva skjer med Mts Autoparts? Svarer ikke på telefon, og siden dems er "midlertidig ute av drift".
"Gamle ordre hos MTSautopart vil fortsatt bli levert" heter det på nettsida driftstyle.no, men da min ordre som jeg peisa inn i fjor høst enda ikke er blitt behandla, eller det vil si, dem var raske med å ta imot betaling men noe mer enn det er ikke hendt begynner jeg å lure på hva i he som skjer. De har vært flinke til å legge ut reklame på div forum, det skal dem ha... men ellers... bare svada for å hale ut tiden og greier..

Nå er det ikke mange kronene det gjelder i mitt tilfelle, men jeg er klar over at det er flere enn meg som har brent opp adskillig mer penger på disse.. folka. Det handler om prinsipp.
Jeg skal ikke gå inn i detalj, men jeg synes ikke det er drevet ærlig spill her.

Flere som har problemer? Jeg vet ikke om den nye nettsida funker, dem tilbyr 30 dagers full returrett, samt sender de nå varer kun i oppkrav. Kanskje går ting rette veien, jeg vet ikke.
Jeg vet bare at jeg neppe kommer til å handle fra dem mer.
 #318623  av Christian

Har aldri handlet hos disse, og kan garantere at jeg ikke kommer til å gjøre det heller.
Masse klager rundt på diverse forum.
 #318694  av ludde

Sitter i samme gropa som deg, bortsett fra i mitt tilfelle er det snakk om MYE penger.

I mitt tilfelle tok de i mot betaling, men kunne ikke skaffe varen. Grei sak i utgangspunktet er bare å gi meg tilbake pengene. Det er vell gått 3 uker med jevnlig masing fra meg, men de har rett og slett ikke penger og har enorme beløp utestående. De har betalt tilbake 25 % i mitt tilfelle. Det er et delt ansvar så ja de må betale eventuelle underskudd av egen lomme så det ordner seg nok.

De tar telefonen i åpningstidene som er 17-20 tirsdag og torsdag. For mer informasjon se deres nye firma http://www.driftstyle.no

For min del så er vell tv2 hjelper deg, politianmeldelse og forbrukerrådet eneste utvei. Har vært snill og gitt dem en del sjanser så vi får se.

MEN dere kan etter det jeg har fått med meg bestille trygt derifra nå. Alle varene de selger på driftstyle er lagervare (sett de selv) og de sender KUN i oppkrav.

- Morten
 #318696  av hmsilset

De svare sikkert her snart.det er jo ikke lenge siden de la ut tilbud på diverse ubrukelige ting her.Om noen har betalt mye og ikke fått noe er det jo bare å få adressa til driverne å dra hjem å hente tv,møbler osv av verdi :P Vel, det er jo enklest, og du stjeler ikke når de faktisk har dine penger.
 #318708  av Christian

Jeg vil påstå at man kan skylde seg selv om man handler hos de. Er enormt med klager rundt på div forum.
Og alle som handler hos driftstyle hjelpe de faktisk med å overleve enda lengre. :? De får ikke ei krone hos meg i alle fall.
 #318709  av Supramk3turbo

Har vell vært heftige diskusjoner om de her også...
 #318739  av samejon

En kompis har handlet derfra og ventet nesten 2 måneder på styling til en 200sx. Endte med at han møtte opp der en kveld butikken skulle ha nattåpent. Heldigvis for kompisen min hadde de akkurat lurt en ny kunde. Så han fikk igjen penga sine cash der og da i butikken. Han er den eneste jeg har hørt om som har vært heldig med den shappa der. Så jeg vil ikke annbefale noe handling der. Har kjøpt noe der selv og det tar vinter og votter får man får tingene. Må være innom flere ganger i uka for å mase.
 #318752  av Bevernhims

Dette firmaet var jo på tv2hjelperdeg, og da sleit de litt :p

Har handla hos dem, og det tok en god stund før jeg spora opp dem på privaten og snakka pent til dem..
funka ikke helt, så jeg laga en gruppe på gatebil-forumet ang. felles søksmål mot firmaet. Lista opp en god del § etc.
Hvis man går til sak mot dem, har klaget lenge og krevet pengene tilbake FØR firmaet går konkurs, så har man rett på disse pengene av personene bak.
(dama har bare fått A'er i rettslære).
Må si det var dårlig deal av moderatorene på gatebil å redusere og stenge tråden min før jeg hadde fått endel med..
hadde vært greit å få pengene/varene tilbake til alle.

Etter et par dager så fikk jeg telefon og sa at de hadde sendt varen jeg hadde bestillt.

Enkleste er å ringe privat eller møte opp hos dem. (firmafonen er på telefonsvarer og mail blir ikke besvart)
Hvis ikke dette hjelper, så har man balltre eller lange samtaler med politiet :)
Begge hjelper på hver sin måte =D
 #318759  av inzane2012

ja her burde MTSautopart komt med en redgjøring, dem legger jo ut tilbud rett som det er på forumet her... og vist ikke det skjer så syns jeg admins her burde bannet brukeren/firmaet fra siden så ikke flere sløser vekk pengene hos dem...
 #318766  av inzane2012

her er en uttalese dem kom med på bilforumet den 15. februar :

Det er korrekt at vi har problemer med leveringstid og kreditering av gamle ordre. Men når man førtst kommer på minus siden, så vet dere alle at det ikke er fort gjort å snu tallene. Driftstyle selger nå 80% av varene i oppkrav noe som gjør det mye tryggere for kunde å handle hos oss. Grunnen til at Driftstyle ble lansert var for å tilby en side til dere der ute hvor alle varene fysisk var på lager. Nå skal det sies at vi fortsatt har noen stoler og et par vinger som ikke har kommet, ellers er det meste på lager. MTS autopart har alt for stort varespekter til at alle produkter kan lagerføres. Dette har resultert i at vi har tatt betalt for enkelte varer som har tatt mange måneder før de har ankommet vårt lager. I mellomtiden har kundene avbestilt og vi har måtte selge varene med tap. MTS autopart går nå over til å kunne tilby oppkrav på mye større deler av varesortimentet og vi jobber konstant med å dekke opp tapene vi har hatt fra tidligere år.

Det er ingen av eierne i MTS autopart som har tatt ut penger fra selskapet på noen måte! Vi har gjort en del feil og vært ekstremt uheldige. Vi beklager ovenfor de kundene som har fått dårlig kundeservice hos oss. Vi har ingen problemer med å sette oss i deres situasjon og skjønne at dette er kjedelig. MTS autopart og flere norske tuning/styling butikker opplevd det samme som dere. Vi betaler for varer til utenlandske leverandører, leverandørene går konkurs og pengene blir tapt. Forskjellen er at dere som vår kunde har rettighet på de pengene tilbake uansett.

Hva skjer med kunder som har betalt? Det er som det blir sagt tidligere i posten her ingen fare for at pengene som blir satt inn til MTS autopart blir tapt. MTS autopart er et personlig foretak og vi som eiere plikter privat for å gjøre opp for oss. Vi betaler fortløpende inn penger i selskapet og gjelden er langt lavere en den var for 1 år siden. Finanskrisen som vi er inne i nå har gjort at salget vårt har gått ned, noe som igjen gjør at det tar litt lenger tid å få kreditert gamle ordre.

Kan jeg trygt bestille hos MTS autopart? Ja, det er ingen fare å bestille deler hos oss. Det er heller ikke noe problem å skrive i bestillingsfeltet at man ønsker varene sendt i oppkrav. Dere må huske at det kun er de negative historeine som kommer på nettet. Vi har mange ordre som blir sendt samme dag eller dagen etter at de er bestilt.

Hvordan komme i kontakt med MTS autopart? Det letteste er å nå oss på telefon eller i butikk. Vi har enorme menger e-post hver dag og ligger noe etter på mail besvarelser. Vårt telefonnummer er 959 78 156.
4000 1938 er sagt opp og tilhører ikke oss lenger!

PM og spørsmål i forum tråden her blir ikke besvart. Da vi ikke lenger sitter så mye på diverse nettsider og det kan gå 1 til 2 uker mellom hver gang vi er her inne! :-)
 #318767  av Thomas S

Gikk et år før eg fikk vingen min :o Synest eg burde fått ett eller annet for å ventet så lenge. Hadde heller betalt Mitsubishi 2000kr ekstra og fått vingen en uke seinere. Er helt ferdig med å kjøpe fra firmaer i Norge. Har skaffet meg en del kontakter i Japan og New Zealand, de henter fra Mitsubishi selv eller på bilopphuggerier rundtomkring.
 #318987  av Phinex

MTS skrev:Vi har ingen problemer med å sette oss i deres situasjon og skjønne at dette er kjedelig.
Kjedelig? Det er helt forjævlig!
Disse karene må finne seg noe annet å gjøre.
 #319577  av MR2PÃ¥l

Phinex skrev:
MTS skrev:Vi har ingen problemer med å sette oss i deres situasjon og skjønne at dette er kjedelig.
Kjedelig? Det er helt forjævlig!
Disse karene må finne seg noe annet å gjøre.
Ja sånn får folk holde på her i Norge. Er jo ikke lov men hvem bryr seg, utenom kundene.

:( MR2PÃ¥l.
 #320837  av ludde

Da var fristen ute for deres del. Oppnådd kontakt med tv2 hjelper deg og forbrukerportalen.
Politianmeldelse vil bli levert i løpet av morgendagen.

Trist for dem... Men det måtte bli slikt...