TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • castrol celica

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #318059  av MOTORSPORTHUSET
 
ja dynamoen min blir der servopumpen egentlig er.

så har du di kraftige festene i toppen der da og noen kraftige fester i blokka .

der skal jeg dra 2 strekkbolter imellom.
og ha block girdle i bunnen.
 #318075  av tojo
 
:shock: Syke monsen,dette blir helrått ingen tvil om det. :twisted: Spennende motorprosjekt.
 #318079  av sleeper
 
MOTORSPORTHUSET skrev:ja dynamoen min blir der servopumpen egentlig er.

så har du di kraftige festene i toppen der da og noen kraftige fester i blokka .

der skal jeg dra 2 strekkbolter imellom.
og ha block girdle i bunnen.

hm.. hvoror har ingen andre tenkt på det!? jeg har jo selv dynamoen bak der servoen egentlig skal stå.. :oops: :oops:
Viser det seg og funke så er det jo rett og slett en genial ide.. :wink:
 #318096  av MOTORSPORTHUSET
 
vi får håpe på det siste der :D

det blir strekkbolter fordi varmutviklingen ikke er den samme inne i di vanlige boltene som her på utsiden.

slik at det altid vil være er jevnt spenn.

jeg må se litt når jeg lager feste men jeg tipper 5-6kg moment på di to boltene i hjørnet.

en tidliger gang snakket jeg med engelsk menn om foringer og di mente at når du foret så sprekker 3gen blokka også i hjørnet.
på bilder så har jo ikke den det samme holdet ned som di andre boltene i blokka heller. selv om den nok er hakket sterkere en 2gen
 #319077  av Pere
 
Helt sinnsykt rått prosjekt!! Du bygger drømmen min for øyeblikket! Kommer nok et prosjekt som dette ganske snart men med rundt 450 hk og ikke 600-700:P Gleder meg voldsomt til å se denne på våler til sommern! Håper du rekker å få den ferdig til da hvertfall! Stå på!
 #319179  av Stian AB
 
Finnes jo ikke ordentlige gromme celicaer som har nok gamp til å rævkjøre cossier og m3èr i Norge, men med denna ser vi alle lyset i tunellen! :D
Detta blir bra, stå på med å bygge skikkelig Celica :twisted:
 #319221  av MOTORSPORTHUSET
 
nye cp stempler på vei.
custom med litt andre spec en standard pga 90 i slag på veiven. :)
forsterka kryssbolt bronsebelakt alle plasser som går ann.
beregnet på 250hk pr sylinder. :D 9.2 i komp
13 lappe. men det skal være di beste som finnes etter at ingenørene sluttet på je piston fabrikken og begynte hos cp :D
dette er ikke noe ebay stempler av den billigste typen nei :P


ja fra nå av blir d og se cossier i speilet :twisted: :twisted:
 #319223  av sleeper
 
Har du foresten bestemt deg for hvilken type fuel du skal kjøre på?
 #320419  av MOTORSPORTHUSET
 
jeg var i stavanger i helgen og kjøpte 5sfe motor for 6 tusen der en kamerat skal bruke blokka og jeg veiven.
ble billig veiv 3 tusen. den siste planen var egentlig jun veiv til 27000 :shock:
men når det viser seg at usa folk bremser 1000hk med slik så holder den vel for meg au forhåpentligvis.
så skal den straks avbalanseres.
heldigvis var den støken da den ble utmontert i dag. 8)
 #320424  av Xlr8
 
rått prosjekt=) har du dele nr.et på di bosch dysene du skal bruke?

få ut litt mere bilder da=)
blir stiligt, håper de funker greit med 5sfe veiva da=) sinsyk pris på jun veiva:P
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 90