TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • G6r logg.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #318523  av FireFox
 
Ser bra ut dette, du jobber fort når du først har begynnt ser det ut som ;)
 #318525  av EXS
 
hehe, jeg har gjort mer den siste uka en jeg har gjort hele vinteren.... latheten lenge leve :P
 #318599  av EXS
 
begynte på eksosen idag, demonterte hele anlegget og sveiste på noen nye flenser...

sveise kunnskapene er ikke helt de samme som de var når jeg jobbet som sveiser for mange år siden :oops:


Bilde



dukker noen gamle emblemer også opp etter litt rengjøring

Bilde
 #318601  av Espen-S
 
Stili :) Remus ække gærnt det ;)
 #318911  av EXS
 
Remus er helt kurrant det;)


har fått jobbet litt mer ikveld,

her er den nye og gamle katalysatoren, blir ikke alle de overgangene som er på bilde, men 2,5" til 2"

Bilde


fikk også en pakke i dag med noe rs4 gitter, har valgt og ha dette i fangeren da det macher orginalgrillen....

Bilde


bakpotta og begge utblåsa er blitt lakket i sort varmemotstandig lakk (noe resten av annlegget også blir når jeg er ferdig med det)

Bilde


litt rot blir det :P (og litt støv :? )
Bilde
 #318957  av Espen-S
 
Ser sjukt bra ut :) Lurte på om jeg skulle lakkere anlegget i det samma selv :) om det ikke blir rustfritt.
 #319442  av EXS
 
takk :) ville nok gått for rustfritt visst du har tilgang på det...



ser stort sett ferdig med eksosen nå, mangler bare noen fester midt på og et nytt feste til bakpotta + at alt skal lakkeres i varmemotstandig lakk


ny kat
Bilde


mye jobb for en vanlig dødlig og bygge dette her :P jeg bruker 3 dager på det f.eks svensen eksos bruker 2 timer på.....
Bilde


håper motoren godtar den nye katalysatoren
Bilde


status under bilen
Bilde
Bilde
Bilde


likte svarte enderør 8)
Bilde
 #319443  av tojo
 
Blir bra ,keep on the good work. :D
 #319524  av EXS
 
takker folkens...

nå mangler jeg bare ny pakning ved katalysatoren og et nytt org feste til potta bak så er eksosprosjetet ferdig.....

har bare 2 bekymringer

1: vil motoren godta sportskaten.... hva gjør jeg visst motoren går i nødmodus, da vil jo problemet være lamdasonde nr2

2: vil 2" eksos fra "downpipe" og helt bak gi for lite mottrykk , noen som hva formelen på dette er på sugemotorer, mener på det skal finnes en slags formel eller skala som forteller hva optimal eksosdim skal være i forhold til motorstørrelse/effekt.
 #319549  av EXS
 
hele eksosen lakkert


vær overbærende med alle de dårlige bildene :oops: må få kjøpt meg et skikkelig kamera......
samtlige bilder i denne tråden er med mobilkamera :P

Bilde
 #319553  av pkgrette
 
hei etter min erfaring på svensen eksos når jeg jobba der var at 2" funker fint på motorer opp til 2liter ca uten turbo, med bør en ha litt større 2,5 eller 3. også større motorer men det er ikke røra som er probelmet det er lydemperne som regel. så trur dette fungere fint jeg
 #319555  av EXS
 
ok ,det var greit og vite :)

noen som har noen formeninger om katalysatoren, (bekymrer meg egentlig om et problem jeg ikke er sikker på at jeg har enda :P )

men bedre føre var
 #319571  av EXS
 
måtte bestille nytt opphengsfeste til potta bak idag (org) ...

og HERREGUD.... 800,- for en f*kings stropp

men men..............
 #320335  av EXS
 
da var eksosen ferdig og bilen på bakken igjen for denne gang, motoren godtok sportskaten uten problemer:) og lyden ble ganske rå,
merket også noen små forandringer på effektkurven, mistet litt på bunnen men fikk mer og gå på når turtallet er høyere + at gassresponsen ble bedre


2 av mine beste venner :D
Bilde


"litt" høyere... rallystuk :P
Bilde


slik ble den endlige plasseringen av eksostuppene , kunTTE logoene som stikker på utsiden av fangeren.
Bilde


legger også inn et lite video klipp av lyden 8)
Bilde

høres bra ut til og være en symaskin :P
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 51