TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stian`s GT4 CS..

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #319195  av Stian AB

Daniel HS skrev:Det der lignet jo mistenkelig mye på mitt motorrom :P Samme såret i lakken der med den proppen på ICen, samme t-stykke og samme dump... Men du har litt mer blått nedi der... :wink:

Hva har du gjort med manifold dekselet? Lakkert, evt med hva som tåler den varmen? Så i grunn llitt fett ut...

Og det er godt du lager skikkelig jording
Den ICèn skal jeg nok enten gjøre det samme med, altså pusse den helt ned og høyglanspolere den hvis det er mulig..eller lakke den på nytt i orginale farger :)
har bare pussa det dekslet helt ned med pussemaskin, så det er helt reint for lakk..men bruk fint papir å pusse den med, ellers blir det mye stygge riper

hvis du heller vil lakkere den svart er det jo bare å bruke sånn lakk som tåler 600grader :idea: det burde holde..
blir nok en del mer blått nedi motorrommet med tiden..
 #319198  av Daniel HS

Stian AB skrev:
Daniel HS skrev:Det der lignet jo mistenkelig mye på mitt motorrom :P Samme såret i lakken der med den proppen på ICen, samme t-stykke og samme dump... Men du har litt mer blått nedi der... :wink:

Hva har du gjort med manifold dekselet? Lakkert, evt med hva som tåler den varmen? Så i grunn llitt fett ut...

Den ICèn skal jeg nok enten gjøre det samme med, altså pusse den helt ned og høyglanspolere den hvis det er mulig..eller lakke den på nytt i orginale farger :)
har bare pussa det dekslet helt ned med pussemaskin, så det er helt reint for lakk..men bruk fint papir å pusse den med, ellers blir det mye stygge riper

hvis du heller vil lakkere den svart er det jo bare å bruke sånn lakk som tåler 600grader :idea: det burde holde..
I see... Men når det er pusset ned, vil ikke det begynne å ruste etterhvert? Eller lakket det med noe klarlakk?

Kommer nok til å bli litt mer forskjell da på motorrommene våre etterhvert da, kommer til å kjøre en clean stil med sorte slanger, slik at alt ser så originalt ut som mulig nedi der... :wink:
 #319285  av Stian AB

Daniel HS skrev:
Stian AB skrev:

I see... Men når det er pusset ned, vil ikke det begynne å ruste etterhvert? Eller lakket det med noe klarlakk?

Kommer nok til å bli litt mer forskjell da på motorrommene våre etterhvert da, kommer til å kjøre en clean stil med sorte slanger, slik at alt ser så originalt ut som mulig nedi der... :wink:
Tenkte tanken på å lakke det med klarlakk selv, men tror ikke det blir noe pent..om det ruster får tiden vise;) da er det isåfall bare å pusse det bort og finne på noe lurt..nå som batteriet er flytta blir det langt ifra orginalt hos meg, så da kliner jeg til med blå slanger, crom, nylakkere deler som fks radiator og hive på noen klistermerker til slutt..hvis noen har noen klistermerker til overs er det bare å si ifra:D
 #319309  av pkgrette

det finnes spess klarlakk til bart metall som funger supert gasoline.no har det det har du også et kjempe fint høyglanspoleringskit

stå på detta går bra
 #319637  av Stian AB

pkgrette skrev:det finnes spess klarlakk til bart metall som funger supert gasoline.no har det det har du også et kjempe fint høyglanspoleringskit

stå på detta går bra
joda detta går bra, men også dårlig en gang i blandt :evil: er en ledning som går til ECUèn som det er brudd på nå..bruddet er helt inne ved kontakten, så eneste måten å fikse detta på er å lodde den nedi kontakten..prøvde detta, men er noe dårlig kontakt for bilen går kun på 3 sylindere, og når jeg dytter litt borti kontakten går den reint og fint på alle 4 :D er den røde ledningen på kontakten lengst mot høyre mot motorrommet..noen som veit åssen man får pirka ut de små pinnene som sitter inni selve kontakten? må enten prøve å få ut den og sette ledningen i den på nytt, eller bytte hele kontakten..noen tips? eller noen som har hele ledningsklysa til ECUèn liggende?

Ellers har jeg bytta luftfilter :D det gamle virka tett og utslitt..så bytta det like godt med et nytt som jeg fikk av en kamerat. fikk fjerna noe slangemekk som forrige eier hadde skjøta sammen også..se på bildet under
Et ord: JALLAMEKK..en blå slange, noe rød teip, svart fugemasse, en aluring inni den blå slangen og enda en blå tynn slange uttapå alt det andre:p haha
Et ord: JALLAMEKK..en blå slange, noe rød teip, svart fugemasse, en aluring inni den blå slangen og enda en blå tynn slange uttapå alt det andre:p haha
21032009(001).jpg (347.64 kiB) Vist 1372 ganger
HKS filteret har sett sine bedre dager!
HKS filteret har sett sine bedre dager!
21032009.jpg (378.65 kiB) Vist 1372 ganger
21032009(002).jpg
21032009(002).jpg (352.45 kiB) Vist 1372 ganger
 #319638  av Stian AB

Åssen får jeg profilbilde? Det bilde jeg skal bruke er for stort, er på 44kb..
 #319851  av Stian AB

Blir nok nye sommerfelger :D enten OZ Superturismo WRC eller Compomotive 6 eika, begge hvite og 18"..
tar gjerne imot andre forslag også, å hvis noen hadde vært så snille og satt felgene på bilen på photoshop eller noe hadde det vært supert..har ikke photoshop selv :evil:
images[7].jpg
images[7].jpg (5.25 kiB) Vist 1558 ganger
MO1782%208X17_th[1].jpg
MO1782%208X17_th[1].jpg (60.47 kiB) Vist 1561 ganger
 #319852  av Daniel HS

Ja, kan noen photoshoppe? Har ganske like planer selv... :P
 #319858  av Stian AB

Daniel HS skrev:Ja, kan noen photoshoppe? Har ganske like planer selv... :P
Bra vi bor på hver vår side av landet, ellers hadde det gått to "like" biler på samma sted.. :lol:
 #319862  av Daniel HS

Stian AB skrev:
Daniel HS skrev:Ja, kan noen photoshoppe? Har ganske like planer selv... :P
Bra vi bor på hver vår side av landet, ellers hadde det gått to "like" biler på samma sted.. :lol:
Ja, i grunn sant det..
 #319867  av Lørnings

Du sier noe..Tommy og jeg hadde hver vår røde supra med grå felger..ble mye forveksling når vi bor 10min unna hverandre :P
 #319884  av Daniel HS

Hehe... Vi har nok røde CSer her i Bergen! :P Bare her på Askøy som jeg bor (solskinnsholmen), utenfor Bergen, går det 3 røde CSer. Min, Madness19 og Kjelliken sin, begynner å bli passe lei av meldinger med folk som sier jeg er overlegen osv... :P
 #320013  av Stian AB

Daniel HS skrev:Hehe... Vi har nok røde CSer her i Bergen! :P Bare her på Askøy som jeg bor (solskinnsholmen), utenfor Bergen, går det 3 røde CSer. Min, Madness19 og Kjelliken sin, begynner å bli passe lei av meldinger med folk som sier jeg er overlegen osv... :P
Savner flere CSèr i Drammens området, veit om en rød og en blågrønn, men begge har eldre eiere og bor litt unna..
når det er flere på samma sted kan man jo møtes og hjelpe hverandre med bilting;) heldig dere bergens folk..hehe:P men skjønner problemet med mange like biler på samma sted også, sånn er det her bare med cossier og 200sxèr :evil:
 #320017  av Daniel HS

Stian AB skrev:
Daniel HS skrev:Hehe... Vi har nok røde CSer her i Bergen! :P Bare her på Askøy som jeg bor (solskinnsholmen), utenfor Bergen, går det 3 røde CSer. Min, Madness19 og Kjelliken sin, begynner å bli passe lei av meldinger med folk som sier jeg er overlegen osv... :P
Savner flere CSèr i Drammens området, veit om en rød og en blågrønn, men begge har eldre eiere og bor litt unna..
når det er flere på samma sted kan man jo møtes og hjelpe hverandre med bilting;) heldig dere bergens folk..hehe:P men skjønner problemet med mange like biler på samma sted også, sånn er det her bare med cossier og 200sxèr :evil:
Her KRYR det av Cossier og 200sx'er...
 #320021  av Stian AB

Daniel HS skrev:
Stian AB skrev:
Her KRYR det av Cossier og 200sx'er...
Synd å høre :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9