TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er IS200 "lek-bar"?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #319907  av Roye

Har vurdert å kjøpe meg IS200 ca 2000mod, men lurer på hvor "lekbar" den er.

Går det an å koble ut evt antispinn, stabiliseringsprogram osv hvis dette finnes?
Hvordan er balansen ettersom det er en R6'er, framtung?
Noen potensiell banebil med moderat trim (ca 10000-15000kr)?
 #319910  av Thomas S

Sports utgaven haddevell en litt annen diffrensial så den ble litt mer leken i følge en selger da eg var på jakt etter en.
Noen som kan bekrefte/avbekrefte?
Du får jo TRD kompressor til de også og får en effekt på ca 210hk og man kan faktisk få TÜv godkjente coilovers :D
 #319911  av Amund

lsd var ekstrautstyr, ikkje standard på sport :wink:
TTE har kompressor, gir 204 hk, (ca).
Antispinn lar seg lett koble ut, og vektfordelinga på bilen er nær perfekt. Balansen er dermed veldig god! 8)
 #319950  av Thomas S

Aha. Leste det i et gammalt ViMen blad da IS200 kom til landet :)
 #320006  av kimbeer

Lekbar men kunne hatt litt mer krutt. Du får tak i både kompressor og turbokit til bilen. Så ett kit her om dagen men det kostet 3200 dollar.

Den ble levert med LSD diff som ekstrautstyr somsagt.

Forøvrig får du stivet opp bilen i hue og ræva med stag, braces og dempere/coilovers. Oppgraderte og/eller justerbare understells/hjulopphengsdeler fåes og.
 #320047  av Thomas S

Har hørt den skal være litt slapp for å være en Rekke6 men fiiiin lyd da :mrgreen: Og med turbo blir det wannabe Supra :mrgreen:
 #320132  av galx

Lexis IS 1.gen er bygd på et modifisert og forbedret understell fra Toyota Supra mk4. Bremsene ble bl.a. beholdt fra Supra, slik at man har en del å gå på i kraft før man "er nødt" til å tenke bremser.

Når det gjelder vektfordelingen har IS en vektfordeling 52/48 (frem/bak), slik at vektfordelingen har et meget bra potensiale - noe som bl.a gjør IS til en orntlig kjøremaskin :twisted:
 #320174  av Thomas S

Har alltid hatt lyst på en men valget falt på en Galant pga sikkerheten og størrelsen. Utseende var bare en bonus :mrgreen:
IS200 hadde litt for lite bagasjerom og eg slet med å finne en med manuell :(
 #320291  av Roye

V160 kasse og F-diff som er orginalt?