TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ipod connector for 2008 avensis 2.0d4d stv. Erfaringer?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #306771  av apehest

1670 ink mva. Hvis du ikke kan sette den inn sjøl(noe jeg klarte fint) er det beregnet 1 time montering. Dvs mellom 1000 og 1300 spenn avhengig av ditt lokale verksted.
Lydkvaliteten er som fra CD ja.
Spør du meg er det en selvfølge at du skal ha ipod connector ;)
Hadde det i Aurisen min og det var bare fryd.
 #306862  av Ivar

Ã… si at lydkvaliteten blir som en CD er en sannhet med modifikasjoner,
med mindre du faktisk sitter med 16-bits, 44100 KHz wav-filer på ipoden din.
Bitreduksjon er reduksjon i kvalitet uansett hvordan man vrir og vender på det.

At dere psykoakustisk ikke kan høre det på høyere bitrate er noe annet.

</brille> 8)
 #306928  av apehest

Skal vi ha en seriøs diskusjon om lydkvalitet MÅ vi stemple alle fabrikkmonterte anlegg, alle cd'er produsert etter 2001 og spesielt iPod som skrot.
I en verde for vanlige dødelige derimot så holder de tidligere svarene vann og vel så det.
 #306932  av Kristian

Er bare ute etter en enkel og lett måte å få mye musikk å velge i :) Angående lydkvaliteten på anlegget som følger med må jeg vel som sikkert de fleste andre melde min skuffelse , kunne godt vært påkostet noen kroner mer fra toyota sin side. Kunne gjerne byttet ut navigasjonen med en vanlig spiller og noen litt mer kraftige høytalere , kanskje til og med en sub:)
Blir å bestille seg ipod connector ganske snart:)
 #307496  av IWSTi

Nokon som veit kva navi-enheiter da er muleg å få kabel til? Har ein slik i min: http://www.finn.no/finn/completeviewima ... =Minibilde

Litt sugen på å ha ipod i bilen, so ein slepp brenna ny cd kvar gong ein får litt ny musikk.
 #318872  av Kristian

Har nå fått tilbud på ipod connnector for avensis 2008modell . Med ipod-spiller var prisen 1800kr , og for bare kabelen var prisen 600kr. Men toyota verkstedet mente de skulle bruke 2-2,5 arbeidstime på monteringen?? Er ikke dette noe man klarer selv dersom man har montert 2-3bilstereoer før da?
 #318876  av apehest

To timer syns jeg var jæveeelig drøyt, også når jeg tenker på timeprisen på verksted nå for tida. Tok meg 45 minutter å installere i aurisen jeg hadde, og jeg har på ingen måte noe fagbrev.
 #318888  av Kristian

Ja synest det virket drøyt , blir jo 2-2500kr det . Fant monteringsanvisningen og det såg jo ikke så utrolig vanskelig ut å løsne dekslene å ta ut hanskerommet.
Har navigasjon , men det skal vel ikke gjøre saken noe vanskeligere vel?
 #318896  av apehest

Nei, samme greia. Hvis du ikke har for mange tommeltotter syns jeg du skal gjøre det selv. Husk at det er veldig veldig fort gjort å lage stygge merker i plastikken du skal ha ut, og at det er jævlig kjedelig å lete etter skruer du mister ned i dashen.
 #320128  av Kristian

Hei igjen.
Da var ipod-connectoren på plass i bilen , jeg plasserte den i oppbevaringsboksen oppe på dashbordet( der navien kommer ut på noen utgaver). Det tok meg akkurat i underkant av 1time. Toyota her i Ulsteinvik skulle ha ca 2200kr(2,5time) for å montere det!! MÅ VÆRE NOEN MED SYKT MANGE TOMMELTOTTER!!
Prisen på connectoren ble 1800kr+moms.