Har en 91 mod MR2, med helt standard bremser.
Den rister veldig under hard nedbremsing, og jeg mistenker at gliderne på flere av caliperne er ødelagte?
Når jeg først skal rote rundt med bremsene så kan man like greit bytte skiver og klosser, kanskje caliperne også.. alt etter hvor dårlig stand disse er.
Men her er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre, skal jeg kjøre videre med standard 91 bremser, da med oppgraderte skiver og klosser? Skal jeg kaste masse penger på og opppgradere til 92+?
Og hvor får jeg tak i eventuell oppgraderings kit til 92+? Er stålomspunnende bremselinjer verdt det?
Ser også etter erfaringer på klosser og skiver, og om det er noe vits med slissa skiver overhode?
Jeg bruker bilen daglig, så må ha noe som tar litt på kalde bremser..
Takker for alle innspill og erfaringer på dette punktet.
Den rister veldig under hard nedbremsing, og jeg mistenker at gliderne på flere av caliperne er ødelagte?
Når jeg først skal rote rundt med bremsene så kan man like greit bytte skiver og klosser, kanskje caliperne også.. alt etter hvor dårlig stand disse er.
Men her er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre, skal jeg kjøre videre med standard 91 bremser, da med oppgraderte skiver og klosser? Skal jeg kaste masse penger på og opppgradere til 92+?
Og hvor får jeg tak i eventuell oppgraderings kit til 92+? Er stålomspunnende bremselinjer verdt det?
Ser også etter erfaringer på klosser og skiver, og om det er noe vits med slissa skiver overhode?
Jeg bruker bilen daglig, så må ha noe som tar litt på kalde bremser..
Takker for alle innspill og erfaringer på dette punktet.
