TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turteller gÃ¥r bananas...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #320004  av christer

som sagt, når bilen er igang kan plutselig turtelleren begynne å hoppe noe vannvittig.
og dette uten at turtallet på selve motoren forandrer seg.
er bytta til opent luftfilter. noen som har noen ide om hva det kan være?
er en 3sge motor...
 #320024  av EXS

sjekket hvor mye bilen lader i det siste? ( volt altså :wink: ), turtellere kan hoppe slik av og til visst det får for lite strøm
 #320045  av christer

har ikke det nei.
det første som slo meg var vakum lekasje, man da ville vel motoren fjusket. og det gjør den ikke...
man når du sier det mener jeg å ha lagt merke til at batteri måleren har lagt litt lavere under oppstart i det siste...
 #320049  av sleeper

Hvis regulatoren i dnamoen begynner og fuske så kan den oppføre seg sånn... prøv og ha en voltmeter koblet til når du kjører og se på det når den begynner med det..
 #320145  av TrustNo1

Jeg har en turteller som kun viser noe rundt halvparten av hva turtallet faktisk er. Noen som har en formening om hva det kan skyldes?
 #320183  av EXS

TrustNo1 skrev:Jeg har en turteller som kun viser noe rundt halvparten av hva turtallet faktisk er. Noen som har en formening om hva det kan skyldes?
orginal eller slik en jumboklokke på dashen?
 #320204  av christer

kan også nevne at jeg koblet ut måleren som står i luftfilteret. ingen forandring...
prøvde også å sette på en annen, denne var også brukt så om den virker er ikke sikkert. men dette ga heller ikke noe forandring...
 #320211  av sleeper

Går turtelleren høyere en det egentlig er eller bare lavere?

Er du sikker på at du har 14.4 volt selv når turtelleren hopper? eller sto den stille når du målte?
 #320213  av christer

turtelleren går høyere enn det egentlige turtallet på motoren...
jepp, bror satt inni bilen mens jeg sto å leset av måleren. og den hoppet mens jeg leste av ja...
 #320232  av TrustNo1

EXS skrev:
TrustNo1 skrev:Jeg har en turteller som kun viser noe rundt halvparten av hva turtallet faktisk er. Noen som har en formening om hva det kan skyldes?
orginal eller slik en jumboklokke på dashen?
orginal