TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Slukk lysene

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #320311  av tojo

Ja nå er det under 1 time igjen til lysene skal slokkes: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=561400

OBS! Husk TV og PC
 #320315  av apehest

Hopper jeg lett bukk over
 #320316  av hmsilset

Ska skru av alle lys, men ikke pcn :D Jeg bruker ca 8000kwh i året og tenker miljø hele tiden igrunn.Skulle ønske dette var en ordning hver uke.
 #320320  av sindrejl

hmsilset skrev:Ska skru av alle lys, men ikke pcn :D Jeg bruker ca 8000kwh i året og tenker miljø hele tiden igrunn.Skulle ønske dette var en ordning hver uke.
haha dette er litt morsomt.. du vet at det å skru på alle lysene og utstyret igjen bruker MER strøm enn man sparer på det å la shitten være av en time ?? :P

tror forresten jeg ligger på 15k i året.. har de tre første månedene brukt 3800 :P
 #320321  av apehest

Det har dem testa i mythbusters og det er bs. bruker ikke mer strøm på å skru på igjen.
 #320325  av hmsilset

sindrejl skrev:
hmsilset skrev:Ska skru av alle lys, men ikke pcn :D Jeg bruker ca 8000kwh i året og tenker miljø hele tiden igrunn.Skulle ønske dette var en ordning hver uke.
haha dette er litt morsomt.. du vet at det å skru på alle lysene og utstyret igjen bruker MER strøm enn man sparer på det å la shitten være av en time ?? :P

tror forresten jeg ligger på 15k i året.. har de tre første månedene brukt 3800 :P
Varmtvannet og varmekabler har vel liten hensikt å slå av, men å slå av lyset lønner seg da :D Tror du har normalt strømforbruk.Jeg bor jo aleine, så bruker ikke så mye varmtvann.Det koster en god del på ett år når f.eks 4 mennesker dusjer en gang hver dag.Minst.
 #320326  av sindrejl

hmsilset skrev:
sindrejl skrev:

Varmtvannet og varmekabler har vel liten hensikt å slå av, men å slå av lyset lønner seg da :D Tror du har normalt strømforbruk.Jeg bor jo aleine, så bruker ikke så mye varmtvann.Det koster en god del på ett år når f.eks 4 mennesker dusjer en gang hver dag.Minst.
60watts pærene er liksom ikke noe problem nei, men varmekabler og lysrør feks er meningsløst. Menne.. ehm.. jeg bor alene jeg også.. hehe, dog jeg dusjer MYE :)
 #320329  av tojo

Å dere slukket ikke lysene...jeg er litt forsinket her i Nord, har forskjøvet slukketiden til ca03.00 - ca11.00 .
 #320333  av sindrejl

tojo skrev:Å dere slukket ikke lysene...jeg er litt forsinket her i Nord, har forskjøvet slukketiden til ca03.00 - ca11.00 .
slukker lyset nå isteden jeg.. skal på byen :D
 #320433  av Larsen

Det var litt vittig for på den samme tiden igår så fyrte jeg opp en lysrigg på 25 KW for å få litt varme :P
 #320447  av ArildM

Har ikke helt skjønt meninga med dette jeg.

Blir som å unngå å skylle ned dassen i en time for å gi "støtteerklæring" til Norges Vassdragsforening? Vi driter like mye etterpå uansett.

Prøver da uansett å spare så mye strøm som mulig på jevn basis. Nytter jo også lite når fugleforeninger og kjipe politikere ikke kan bygge nye kraftverk basert på mer oppdatert teknologi, slik at de få kullkraftverka som finnes kan legges ned. Renheten på strømmen styrer ikke vi forbrukere uansett :|
 #320457  av sindrejl

KK-ma70 skrev:Skrudde av lysene jeg, men måtte slå de på igjen.. Så ikke hvor jeg kjørte, kunne jo treffe en fotgjenger eller noe... :roll:
jeg og christian skrudde også av lysene når vi var ute og kjørte, men fant ut at det var jo livsfarlig .. :D
 #320561  av sindrejl

syntes dette var gøy jeg da, det ble registrert høyere forbruk i trondheim denne timen enn samme tid helga før:

"- Når folk skrur av lyset og det er kaldt inne vil dette føre til at temperaturen inne i boligene synker. Folk som har panelovner med automatisk temperaturjusterering vil faktisk kunne oppleve at forbruket øker, siden de vil justere temperaturen oppover, forteller Knain."