TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• LKsport. ??? Bremsing og mapping i Danmark

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #318428  av The white

Hei :D

Hører lksport er HKS pro dealer i dannmark og kan jobbe med HKS fcon pro v, motorsryringen .

Jeg bor på sørlandet, så turen til Dannmark via Larvik blir evnt mye kortere i forhold til det alternativet som jeg vet finnes her på berget (bjørnstadbil).

Tenker da helst på og kjøre med bilen ned og opp igjen ,med de gleder og ulemper det kan medføre uten og måtte kjøre med trekkbil og henger som jeg har gjort mer enn nok.
Praktiske ting som meget lav bil på ferga (petter wesel vs super speed) ?
Noen med erfaringer rundt dette ?

Trenger hjelp til mapping og bremsing av bil . (HKS Supraen)

Bilde

Har få alternativer selv (kjøre langt for og få mappet det jeg har, evnt gå til anskaffelse av autronic\ aem og mappe selv)

Har noen noe erfaring med lk, eller noen råd\meninger i retning av det jeg skal .

The white
 #318456  av FS-Styling.no

JAPANTUNING i Trondheim..... billigere enn Bjørnstad og en maken til topp service må du lete leeenge etter...

Fredrik
 #318468  av The white

Hei

Hørt kun gode ord om japantuning , men tror det er kun bjørnastad som er en HKS PRO Dealer i norge .
Tar meg 3 dager og få et resultat . altså en dag og kjøre opp, en dag med mapping og bremsing og en dag ned igjen.
Gjør man noen endringer av betydning så må man oppigjen.
Det er helt uaktuelt.
Så da er valget og kjøpe nytt som jeg kan mappe selv eller dra til dannmark som er mye lettere. halv time til båten og et par timers kjøring i danmark. Evnt åpen for gode råd.
Pro dealerene er de eneste som har mulighet til og "låse opp" HKS Fcon motorstyringen. HKS Fcon er en sær greie , funker utrolig bra men HKS ønsker en viss ekslusivitet rundt produktene sine , og av den grunn solgt Fcon men en klausulasjon om at skal man gjøre noe med sprutet må man innom en HKS Pro dealer som har nøkelen for og komme inn på det (usb sak).
Prøver man selv med en piratkopi og komme inn på sprutet fra en ekstern pc kan man se at hele møkka låser seg blir ubrukelig.

:o

The White
 #318472  av avaasdf

var i danmark med supraen min på velentinesday :) tok superspeed fra kristiansand, 3 timer over..

Påkjøringen var jevlig bra, bortsett fra at inngangen på ferga var 7m over parkeringsplassen og det var en bratt oppoverbakke med snø på. måtte vente til de før meg var inne i ferga og ta fart :D men var ingen skarpe knekker eller noe så gikk bra.. + høye fartsgrenser i danmark og lave straffer får speeding. trur du mister lappen i 2 uker for 170/180 på motorveien.
 #318495  av FS-Styling.no

Ja trist at det er såppass langt til Japantuning ja....
 #320583  av TomKald

ett spørsmål rundt hks pro con v ; er dette en programerbar motorstyring? såg det var ein slik boks kopla inn på ecu'en min...
 #321162  av turbomoen

Eg hadde ikkje reist til bjørnstad bil for å mappe igjenn iallefall.
var berrre tull å ingen ting var gjort ordentlig! :(
dei bruker ikkje noko for å høyre om det er tenningsbank ein gong, dei stikker berre fingeren i vere å kjenner kor vinden blåser fra idag å seier no nermer me oss tenningsbank å slutte å stille opp tenning dagen etter kan det bli på ein heilt anna plass dei gjer seg.
 #321167  av FS-Styling.no

Japantuning :D Har selv vært på Bjørnstad og betalte over 4000 for at de ikke gjorde en drit... seriøst...

Fredrik