TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 150 i 80 sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #320749  av ina

skal bli det.. bare kjøre selv, slippe å være avhengig av andre, ikke bruke 2 timer en vei til jobb...
bare gleder meg til å hente bilen....
 #320759  av Gt4WRC

Gratulerer så mye :) Skal haike om jeg ser celicaen din i hokksund. Hehe... Må kjøre pent og holde deg unna onkel blå 8)
 #320788  av lexusmann

Gratulerer så mye ina...må være deilig å få tilbake lappen, kan jeg tenke meg... :wink: blir vel noen km med bilen i påsken, hehe... :lol:
 #320789  av ke25-toyoglide

Gratulerer, flott følelse å få den igjen, lykkerus lenge. :D
Håper du har lært litt og begrenser det til rett under mistegrensen :lol:
 #320790  av tojo

:D Grattis,kjekt med lappen tilbake. :D
 #320812  av ina

ja.. var artig å hente bilen min i går.. pappa kom å møtte meg med bilen så jeg fikk kjøre med engang :D
kjørte veldig pent, men tror jeg fort kommer til å glemme åssen det var å ikke ha lappen...
bare å haike gt4wrc ;) hehe.. nå er det jo hvertfall 6 mnd gått for din del også da...
 #320818  av Roye

Først nå jeg så denne tråden...
Swær tråd :D!

Ble tatt i 121.78km/t i 80 sone (gjennomsnittsmåling over 6,5km) mellom Rena og Koppang i Østerdalen 12/9-08 ca kl.14.00.

Fikk 5mnd og 10000kr, med lege-erklering og søknad grunnet at jeg jobber som lastebilsjåfør fikk jeg den tilbake 12/12-08, bare 3md :).

Fornøyd med det. ;)

Fikk se videoen i sivilbilen etterpå, litt moro egentlig da videoen viste to biler som passerte først og brukte kanskje 1,5sek i kameraets synsfelt så kom det en CelicaSupra :oops: som var i synsfeltet bare et lite øyeblikk (0,5sek?).
"Som du ser gikk det tydeligvis ganske fort her", så politibetjenten da vi så over filmen :lol: :lol:

Flaks det var gjennomsnitts måling og at jeg ble liggende etter et par lastebiler rundt noen svinger etter målingspunktet de hadde ;)
 #320849  av Gt4WRC

ina skrev:ja.. var artig å hente bilen min i går.. pappa kom å møtte meg med bilen så jeg fikk kjøre med engang :D
kjørte veldig pent, men tror jeg fort kommer til å glemme åssen det var å ikke ha lappen...
bare å haike gt4wrc ;) hehe.. nå er det jo hvertfall 6 mnd gått for din del også da...

Jepp, nesten 6 mnd gått allerede.. Faktisk har tida gått overraskende fort. Har vært uten lappen 172 dager og har 406 igjen (teller!!)
Regner med du bruker MYE penger på bensin fremover?? :)
 #320850  av Gt4WRC

Roye skrev:Først nå jeg så denne tråden...
Swær tråd :D!

Ble tatt i 121.78km/t i 80 sone (gjennomsnittsmåling over 6,5km) mellom Rena og Koppang i Østerdalen 12/9-08 ca kl.14.00.

Fikk 5mnd og 10000kr, med lege-erklering og søknad grunnet at jeg jobber som lastebilsjåfør fikk jeg den tilbake 12/12-08, bare 3md :).

Fornøyd med det. ;)

Fikk se videoen i sivilbilen etterpå, litt moro egentlig da videoen viste to biler som passerte først og brukte kanskje 1,5sek i kameraets synsfelt så kom det en CelicaSupra :oops: som var i synsfeltet bare et lite øyeblikk (0,5sek?).
"Som du ser gikk det tydeligvis ganske fort her", så politibetjenten da vi så over filmen :lol: :lol:

Flaks det var gjennomsnitts måling og at jeg ble liggende etter et par lastebiler rundt noen svinger etter målingspunktet de hadde ;)

Fler som har mista lappen jo :) Velkommen til "klubben". Heldig dere som har fått den igjen. Man merker virkelig ikke hvor avhengig man er av lappen før man mister den... skal kjøre peeeeeeeeeeeeent den første dagen, så glemmer jeg meg nok bort etter en liten stund vil jeg tro... hehe... men må holde meg under grensa til å miste lappen da, har nå alltids råd til en bot i ny og ne :roll:
 #321038  av JK86

jaja. kl halv ett om natta den 1 april ringer lillebror som nettopp har fylt 19 omtrent og sier han er ute og gå litt. er du drita sier jeg siden jeg veit han kjøpte en nyimport japse samme dagen. nei sier han, bare mista lappen. hahahahahahahahaha. sorry brutter, hahahahahaha. 128 i 80. 6mnd gange og 9grunkers i bot. håpe han lærte da.
 #321044  av mr2storbrua

JK86 skrev:jaja. kl halv ett om natta den 1 april ringer lillebror som nettopp har fylt 19 omtrent og sier han er ute og gå litt. er du drita sier jeg siden jeg veit han kjøpte en nyimport japse samme dagen. nei sier han, bare mista lappen. hahahahahahahahaha. sorry brutter, hahahahahaha. 128 i 80. 6mnd gange og 9grunkers i bot. håpe han lærte da.
Og det var ikke aprilspøk? Hadde aldri trodd på han før 1. april var over. Er nok litt paranoid 1. april, føler alle skal lure meg. Heldigvis er den dagen over :D
 #321046  av ina

JK86 skrev:jaja. kl halv ett om natta den 1 april ringer lillebror som nettopp har fylt 19 omtrent og sier han er ute og gå litt. er du drita sier jeg siden jeg veit han kjøpte en nyimport japse samme dagen. nei sier han, bare mista lappen. hahahahahahahahaha. sorry brutter, hahahahahaha. 128 i 80. 6mnd gange og 9grunkers i bot. håpe han lærte da.
128 km kan han få lengre enn 6 mnd uten lappen og da er han vel et par km over grensa og må vel inn på cost del hoff eller no...
 #321047  av hmsilset

ina skrev:
128 km kan han få lengre enn 6 mnd uten lappen og da er han vel et par km over grensa og må vel inn på cost del hoff eller no...
130 i 80 sona er vel grensa for ubetinget fengsel.
 #321054  av ke25-toyoglide

Noe sånn ja, grensa for å miste er 116, og for å miste i 6mnd er 125 eller noe sånn.
Fengsel vurderes fra ca 130, men det er ikkje bastant. + og - gjelder.
109 i 50, det er pallespikring :oops:
 #321056  av ina

ke25-toyoglide skrev:Noe sånn ja, grensa for å miste er 116, og for å miste i 6mnd er 125 eller noe sånn.
Fengsel vurderes fra ca 130, men det er ikkje bastant. + og - gjelder.
109 i 50, det er pallespikring :oops:
trodde grensen for fengsel var 126 jeg.. mellom 120-130 er det vel 5-8 mnd, 3 mnd ekstra for under 4 tidligere prikker..

lagt ut denne før men.. http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-20031219-1660.html
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 22