TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjerne belte-pipelyd pÃ¥ Aygo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #321078  av Jakob

Hei.

Det er kanskje litt som å banne i kirken og spørre om dette her, men jeg har en Citroën C1, som jo skal være mer eller mindre identisk med Toyota Aygo, og lurte derfor på om noen her vet hvordan man kan fjerne pipelyden som kommer når man ikke bruker sikkerhetsbelte. Og for å si det med en gang, slik at det ikke blir noen stor debatt rundt det: Jeg bruker mer eller mindre alltid sikkerhetsbelte, men det finnes situasjoner der pipelyden bare er unødvendig og irriterende. Spesielt siden den ikke går av når man stopper.
 #321084  av lexusmann

Trodde ikke Toyota og Citroën hadde samme systemene for sånt, noen som vet dette?er jo europeisk(fransk)mot japansk dette... :wink: men kan jo være jeg tar feil.... :lol:
 #321085  av Jakob

Det er godt mulig at du har rett. Slik jeg har forstått det, er Toyota Aygo, Citroën C1 og Peugeot 107 mer eller mindre identiske, så da ville det for meg fremstå som merkelig om de hadde brukt tid på å implementere forskjellige løsninger på småting som dette. Men nå er ikke jeg noen bilekspert, for å si det sånn. :)
 #321088  av Jakob

Jeg fant nå ut av det på et utenlandsk forum. Det ser ut som det er samme fremgangsmetode også på flere Toyota-modeller, så metoden kan kanskje være av interesse også her:

Skru på tenningen og sørg for at det står ODO på skjermen. Hvis ikke, endre til ODO ved å trykke på tripteller-knappen. Skru så av tenningen. Skru den på igjen, og hold inne knappen i 10 sekunder. Ta så i sikkerhetsbeltet mens du fortsatt holder knappen inne. Det vil da komme opp B-ON på skjermen. Slipp knappen og trykk den inn igjen, så endres det til B-OFF.

Det vil fortsatt blinke på skjermen når du ikke har sikkerhetsbelte på, men pipelyden er borte.