TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tips til nye bremseklosser?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #321081  av Stian AB

Skal ha nye bremseklosser på Csèn min nå og er litt i tvil hva jeg burde velge og hvor man får kjøpt det..Tenkte på yellow stuff klosser, men hvor får jeg kjøpt det? Bor i Lier..Hva er isåfall prisen på Yellow stuff?
 #321090  av Insanity

har kjørt en sesong på yellowstuff og turbo grove.. og er greit fornøyd.. men kommer til å gå for Ferodo 2500 klosser nå. har det på mr2'n min og er super fornøyd.
klart de støver... men de funker :P
 #321094  av Daniel HS

Jeg kommer også til å gå for Ferrodo klosser på neste lønning, samt Black Diamond skiver... Stod mellom de og Yellowstuffklosser/EBC Turbogroove skiver...
 #321100  av Stian AB

Daniel HS skrev:Jeg kommer også til å gå for Ferrodo klosser på neste lønning, samt Black Diamond skiver... Stod mellom de og Yellowstuffklosser/EBC Turbogroove skiver...
tenkte å bruke de på orginale skiver jeg..åssen ligger de Ferrodo i pris til bilene våre?
 #321118  av Insanity

Stian AB skrev:
Daniel HS skrev:Jeg kommer også til å gå for Ferrodo klosser på neste lønning, samt Black Diamond skiver... Stod mellom de og Yellowstuffklosser/EBC Turbogroove skiver...
tenkte å bruke de på orginale skiver jeg..åssen ligger de Ferrodo i pris til bilene våre?
jeg gjør det på mr2'n min og det funker fett..

pris.. tja... ca 1000 kr kansje... høre med kollevold
 #321127  av Daniel HS

Stian AB skrev:
995,- tror jeg det var hos Autodeler her i Bergen...
 #321144  av Stian AB

Insanity skrev:
Stian AB skrev:
jeg gjør det på mr2'n min og det funker fett..

pris.. tja... ca 1000 kr kansje... høre med kollevold
har dere samma oppsett på alle 4, eller bare på framhjula? og en ting til, når man kjøper coilovers fks tein til ca 7000kr, er det for et par?
 #321160  av Insanity

du burde ha samme kloss compound på alle 4 hjula. hvis ikke kan du få grusom bremsebalanse i bilen....
bare ver obs på at klossene må kjøres inn på annvist måte. men det forteller kollargol deg :P

har aldri hørt om noe sted du kjøper to og to bein... men får du tein til 7000,-???
 #321192  av Stian AB

Insanity skrev:du burde ha samme kloss compound på alle 4 hjula. hvis ikke kan du få grusom bremsebalanse i bilen....
bare ver obs på at klossene må kjøres inn på annvist måte. men det forteller kollargol deg :P

har aldri hørt om noe sted du kjøper to og to bein... men får du tein til 7000,-???
mener jeg så det et sted, tein superstreet til rundt 7000 :? må ha vært jeg som så feil..
 #321242  av Insanity

Stian AB skrev:
Insanity skrev:du burde ha samme kloss compound på alle 4 hjula. hvis ikke kan du få grusom bremsebalanse i bilen....

mener jeg så det et sted, tein superstreet til rundt 7000 :? må ha vært jeg som så feil..
løp å kjøp :P hehe
 #321260  av Stian AB

Insanity skrev:
Stian AB skrev:

løp å kjøp :P hehe
hvorfor løpe når man kan kjøre :P
 #321552  av Stian AB

Fant Yellow stuff R klosser til bilen nå, på brems.no. Ca 2000kr for klosser til alle hjula, det er vel ingen dårlig pris? Så litt på klossene fra Ferodo men fant ingen pris på dem til bilen min, å Kollevold har tatt påskeferie. Noen som veit prisen på Ferodo klosser til alle 4 på bilen min?
 #321669  av Insanity

Stian AB skrev:Fant Yellow stuff R klosser til bilen nå, på brems.no. Ca 2000kr for klosser til alle hjula, det er vel ingen dårlig pris? Så litt på klossene fra Ferodo men fant ingen pris på dem til bilen min, å Kollevold har tatt påskeferie. Noen som veit prisen på Ferodo klosser til alle 4 på bilen min?
kjenner ikke priser. er også litt usikker på om du får bak til bilen vår.. men hvis du kommer over noe så hyl ut :P
 #321673  av Stian AB

Insanity skrev:
Stian AB skrev:Fant Yellow stuff R klosser til bilen nå, på brems.no. Ca 2000kr for klosser til alle hjula, det er vel ingen dårlig pris? Så litt på klossene fra Ferodo men fant ingen pris på dem til bilen min, å Kollevold har tatt påskeferie. Noen som veit prisen på Ferodo klosser til alle 4 på bilen min?
kjenner ikke priser. er også litt usikker på om du får bak til bilen vår.. men hvis du kommer over noe så hyl ut :P
De EBC klossene får man ihvertfall til alle 4 hjula på bilen vår, så blir vel til at jeg bestiller dem. Vet du noe om hvor mye bremseveske som går på hele systemet?