TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nytt veteranspørsmÃ¥l: Passer understell fra KE40 pÃ¥ KE25?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #316286  av ArildM

Fant en KE40 (Carina 1979) som var frontskadet til vrakpanten på Autodb, bare lurer på om noen her vet hvor mye av understell som kan passe fra denne bilen over på KE25'ern?

Litt halvdødt med skivebremser på alle 4 slik som det er nå :roll:
 #316288  av ArildM

Fankern, var solgt den bilen gitt. Såvidt jeg fant ut skal det meste av understelle kunne flyttes over, får holde øyene oppe etter lignende delebiler.
 #321524  av ke25-toyoglide

ArildM skrev:
Litt halvdødt med skivebremser på alle 4 slik som det er nå :roll:
Ehhhh, skivebremser foran og trommel foran på ke 25... iallefall de eg vett om.
Men viss skivebrems er for dårlig.....hva skal du bruke då :?:
Det enkleste må være å sette på en bremsekraftforsterker, og eventuellt sette på bakaksel fra ke30 og bygge om foran til noe nyere med større bremser.
 #321553  av ArildM

Bare rot hele tråden. Må være salgsannonsen på AutoDB som var gal.

Den største grunnen til desperasjon var nok at jeg mistenkte at jeg hadde TROMMELbrems på alle 4 hjulene, noe som heldigvis ble avkreftet da jeg tok av hjulene :) Heldigvis skiver foran, grunnen til at "feelingen" på bremsene var helt borte var at bremsa på ene siden foran satt så jævli at jeg ikke fikk til å snu rundt hjulet med makt når jeg heiset opp bilen på bukk

Bilen står på bukk enda, må fikse bremsene, dempere. Gasswire er fix nå, var selve gasspedalen som er boltet fast i gulvet som var rusta fast(!).
Ellers så har jeg fått tak i "sint" panser fra Levin GT, er litt safrangult så vurderer hellakkering om jeg får fast jobb over sommeren. Litt gjenopprettingsarbeid gjenstår. Får ta bilder og lage en liten prosjekttråd når jeg har noen orntlige bilder.

(Sorry men jeg skrev dette på fylla, har vært i sverrige og kjøpt påskevarer).