TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosject: Quicksilver 2.nd Edition + Ny Time Attack Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #280398  av Quicksilver

Vinter går fort unna, vi har fått gjort en del på begge bilene men en del gjenstår..

Drag supran har blant annet får ny turbo, haltech E11v2, 1600cc dyser++.. venter på en GT45R, motoren vil bli bremset så fort den nye turbon kommer.

Time Attack supran får helt ny motor, det blir en 3.4L med tørsump og ca 800hk med maaasse moment.

Seqenskasse har blitt satt litt på vent siden vi har invistert i en Dynocom RWD dyno som kan ta opp til 1800hk og 360km/t :D denne bør være installert og klar til bruk innen 1. Mai. det skal bli godt å få en rulle i garasjen etter maaaange nervøse dager ute på veien for å mappe hehe..
Bilde

kommer med litt bilder i løpet av helgen..

Er det noen som er veldig flinke med photoshop her som kunne tenke seg å modde bilen min med forskjellige dekorer mot å få sitte på litt til sommeren?
står mellom litt forskellige hoved sponsorer men hadde vært kult å fått sett den med den nye Castrol, Pennzoil evt Gulf oil dekoren.
 #318521  av Quicksilver

Joa det har skjedd litt.. jeg har ikke hatt så mye tid til "leke" prosjekter siste året, jeg har så vidt hatt tid til å sette opp dynon min i vinter men har ikke hatt tid til å teste den en gang hehe.. men har fått litt hjelp nå så skal ha ting på stell til Mai mnd hvis ting går etter planen, Time Attack supran er første Pri, den blir nok ganske lik å se på men med ny motor.. motoren skal være klar til uka så da går vi i gang for fullt.. legger ut noen bilder når ting har kommet et stykke på vei.. 3.4L , tørsump++ er noe av det nye..

TRD supran står bare på vent inn til videre. motoren er montert i bilen og er et par timer i fra å kunne bremses men tiden strekker ikke til..

Motoren i R33 GTRen ble åpnet for en uke sidne og den må ha ny veiv pga for trange lager (ACL lager suger).. driver å matter motor rommet nå og håper på å få lakket den innen et par- tre uker..

Får en AE86 med mildt drift spec om 2 uker som jeg gleder meg til å se.. blir nok brukt som en 2.bil i sommer..

har diverse annet spennende på vei også men det får vi ta komme tilbake til når det ankommer..
 #318598  av Quicksilver

Her er noen mobil bilder fra dagens økt :)
Vedlegg
Lakkrenset motorrom for å få bort gammel olje og møkk
Lakkrenset motorrom for å få bort gammel olje og møkk
DSC_0047_resize.jpg (290.75 kiB) Vist 416 ganger
har skiftet fra 120L tank til 80L så her må jeg kappe av litt av kassa Fuelcellen ligger i..
har skiftet fra 120L tank til 80L så her må jeg kappe av litt av kassa Fuelcellen ligger i..
DSC_0048_resize.jpg (271.15 kiB) Vist 416 ganger
ferdig :) litt uklart bilde men..
ferdig :) litt uklart bilde men..
DSC_0053_resize.jpg (251.59 kiB) Vist 419 ganger
 #326005  av Quicksilver

Motoren er klar, venter bare på en ny 5 stegs tørsump pumpe, braketter og ferdig tilpassede slanger fra USA, de ble sent på Mandag. ellers så er bilen i seg selv ca 95% klar men skal ha inn nye bensin pumper og slanger, montere brannslukkings system. håper på å kjøre NM runden i GT1 klassen på kinnekulle 23.-26.jul
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9