TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ã…rets første tur!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #321396  av TrustNo1

Da var MR2'n ute av garasjen og ute på årets første tur. (snøen er treg til å smelte her:( )

Den har desverre stått parkert i nesten 2 år pga diverse feil. Kjøpte hus for nesten 2 år siden, så etter det ble det dårlig med tid til å fikse bil. Men i fjor høst fikk jeg endelig ordna den opp så den er klar til årets sesong.

Dette var morro, og ser frem til en lengre tur til tønsberg (rundt 15 mil herifra) i morgen :D

Hvordan er det med resten av gjengen som har vinterparkert her. Har dere hatt bilen ut av garasjen enda, og eventuellt når?
 #321426  av Helgeland

jeg har vert ute et par ganger;) når det er vær er jeg ute med min mr2.:P det er en deilig følesle den første turen når alt funker:P
 #321427  av EXS

tok bilen ut forrige uke:)

deilig følelse
 #321444  av Master

Jeg henter min i morra (30 mil unna) Men bare for å kjøre litt med den før den skal under kniven igjen før ACR 09 :)
 #321485  av Toffern

Tok ut bilen for 14 dager siden! Da var det småglatt rundt omkring med blankslitte bakdekk!
Men fy f..n og morro :D Fikk på nye felger og dekk i går, så nå er alt bare fryd og gammen :p
 #321691  av lasse

Toffern skrev:Tok ut bilen for 14 dager siden! Da var det småglatt rundt omkring med blankslitte bakdekk!
Men fy f..n og morro :D Fikk på nye felger og dekk i går, så nå er alt bare fryd og gammen :p

Hehe, ca akkurat som meg det :D
Ræva slapp jo OVERALT, en smule slitsomt (men innmari gøy) å kjøre med.
 #321991  av inzane2012

kjører mr2'n min året rundt jeg :P liker ikke helt den saltsørpa da, men får bli sånn til jeg får råd til en vintersbil :p
 #322527  av Marcus

Rakk akkurat å kjøre meg en liten tur på 15min for første gang sist lørdag før jeg måtte sette den inn igjen for så å fly ned til Oslo.. Så fort fjellovergangene er klare for sommerdekk kommer den på veien :mrgreen:
 #322892  av FireWalk

Jeg fikk ut min for ca en uke siden. Var relativt nye bakdekk på den når jeg vinterlagret den i november i fjor. Og nå har jeg allerede slutt ut bakdekka, 255-18-35... :\ Minner meg på hvor dyr denne bilen faktisk er i drift. Men så blir det jo så klart litt voldsomt med pådrag nå i begynnelsen da når jeg har hatt den stående som prosjekt hele vinteren. :D

Druste fra en M3 her om dagen. Så bare han forsvant i speilet. Du verden så gøy! :D Denne bilen får virkelig frem barnet i deg... he he..

Jada, inrømmer jeg har kjørt litt "aktivt" første uken etter at jeg fikk den ut av garasjen, og oppfordrer så klart ingen til å gjøre det samme. Må bare til mitt forsvar si at jeg vanligvis kjører som en prest. Men tror alle har forståelse for at det er artig å leke seg litt når man får bilen ut av garasjen etter et halvt års lagring. Tror de fleste her gjør det samme :)

Det som er morro med å ha egen vinterbil er at man går hele vinteren og gleder seg til å få ut MR2en igjen. Og når man endelig får den ut så er det akkurat som å kjøre bilen for første gang igjen. Man blir liksom aldri lei av den :D
 #322897  av inzane2012

hehe, tror du er tilgitt for å gruse nazi stålet ja :P

jeg merker jeg savner å kjøre mr2'n min bare etter ett par dager nå som dama har fått seg bil og min har stått i ro :)
 #322912  av FireWalk

hehe... ja vet hvordan det er. Min bil nr2. er en 93 modell passat stv med dårlig hjul lager bak, vann lekasje et eller annet sted så jeg må fylle på konstant. begynner faktisk å misstenke topp pakningen men har ikke giddet å feilsøkt noe særlig enda. Har nylig byttet dempere siden de bak var HELT ødelagt. Er noe galt med den hele tiden. Er rett og slett en forbanna drittbil... :P Men den går fremover. Så den tar meg dit jeg skal. Men er desto mer kjipt å kjøre en slik bil når jeg vet jeg har en duce i garasjen som bare venter på å bli kjørt. Er nesten slik at prosjekt bilen funker 100% hele tiden mens bruksbilen er det noe galt med konstant.. :p
 #322919  av marlboro1310

FireWalk skrev:
Det som er morro med å ha egen vinterbil er at man går hele vinteren og gleder seg til å få ut MR2en igjen. Og når man endelig får den ut så er det akkurat som å kjøre bilen for første gang igjen. Man blir liksom aldri lei av den :D
Vet akurat hva du mener... :D men det er masse snø enda omkring i Harstadområdet, for ikke å snakke om tilgrisete saltveier :!: så vi venter liitt til.. :wink:
 #322942  av Marcus

Her i oslo har jeg sett 3-4 biler ute allerede bare siden helgen.. så det ser ut som det er flere som har tatt den ut av vinterlagring..

en svart, en rød med hvit midtplate bak, en rød med svart rev1-vinge og en jeg så på lang avstand.. jeg vil også ut å kjøre..
 #323092  av FireWalk

jaja.. så endte det med litt banning og steiking da etter dagens tur.. Begynte å fikle med mobilen mens jeg kjørte og presterte da å kjøre inni en fortauskant. noe sideskjørtet måtte betale prisen for :\

Kjipt å starte sesongen slik. Mitt første uhell med denne bilen siden jeg kjøpte den for 6 år siden :\ Heldigvis har jeg en kompis som er lakkerer/oppretter, så det ordner seg nok rimelig kjapt :)
Vedlegg
22042009488.jpg
22042009488.jpg (24.91 kiB) Vist 406 ganger
22042009487.jpg
22042009487.jpg (17.48 kiB) Vist 407 ganger
 #323106  av TrustNo1

Kjipe greier. Hvordan gikk det med felgene?

Gjorde selv en tabbe tiligere i våres når jeg skulle rygge ut fra en parkering. Glemte at jeg sto parkert nære en fortauskant der og klarte å svinge den ene felgen rett på den. Heldigvis så er felgbeskyttelseskanten på dekkene mine såppas store at det var bare å vaske av gummi fra felgen så var den like fin.