TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt MKIII Prosjekt NÃ… galskap pÃ¥ gang

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #321780  av kong karl

Supramk3turbo skrev:Ja, det må jeg si. Litt av noen planer for denne bilen :D Er det tenkt som et langtids prosjekt, eller blir det utført til vintern igjen?? Er jo litt som skal gjøres her liksom :) Blir moro å følge med her.
Har et ønske om å bli ferdig til landstreffet i juni, meeeen det kan hende at jeg ikke rekker det.
Den skal i vertfal vere ferdig i løpet av sommeren. så da blir det forhåpentligvis et par treff som jeg kan delta på :D

Den kommer til å bli en skikkelig head turner :D

Det blir gjort en del ting på bilen som ikke har vert gjort tidligere på en slik supra :D :D
 #321781  av Supramk3turbo

Ehm, bli ferdig i Juni med alt sammen?? Eller bare kjørbar..godkjent??
 #321785  av Supramk3turbo

Okei :D Da er det bare å stå på...Tiden flyr :D
 #322239  av kong karl

Tiden flyr. Det skal vere sikkert.

Nå har jeg starte på en enda ny modd på bilen :)
Dette blir Insane :) :)
Men siden jeg har rett å slett snubblet over bilen med vinkelsliperen, så ser det dårlig ut
for treffet i juni :( Men jeg skal prøve, så får jeg se hvor langt jeg kommer tiol den tid
Skal legge ut bilder senere.
 #323590  av kong karl

Ja da har det skjedd en hel del her.
Har stort sett gått bananas på bilen. Så har jo planene blitt forandret etterhvert som man har jobbet.
SÅÅÅÅÅ,,,,, jeg tviler på at bilen blir klar i år. Hvist jeg ser at jeg ikke har sjangs på å bli ferdig til august,
så blir dette et koseprosjekt, som skal avslørest til neste sommer. Da kommer det og en 2JZ maskin i den.

Men morro er dette. blir spennende å høre hva dere syns når den er klar... kommer garantert til å syns at jeg er klin gærn...
 #323599  av kong karl

Vel. da var alt av asfaltplater fjernet. Det er skikkelig drit disse dobelt platene med matte inni.
Skikkelig fuktoppsamler di ja. Men heldigvis var det ingen rust :D

Bilde
Bilde

Så nå er det bare å fortsette på sveisingen
 #324227  av kong karl

Da har eg gjort mere i garasjen. Har kommet frem til en del flere modder på bilen. :P

Ettersom jeg har gått amokk på bilen ser jeg at det ikke blir noe landstreff på meg i år :(

Men det gjør ikke så mye. Jeg har masse ville modder som skal gjøres i vinter, nå som jeg slipper å stresse med bilen.
Det er like greit å gjøre det skikkelig når man først er i gang med slikt galskap.

En av de tingene jeg skal gjøre i vinter er å fjerne all tektyl og karosserimasse under bilen ( IGJENN :shock: )
Skal lakke den under med epoxy lakk. Hvilken farge er ikke bestemt. SÃ¥ skal alt av understells deler pulverlakeres.
Utenom girkassa. Den skal få en annen behandling.

I den sammenheg så skal jeg selge orginalmotoren og diffene mine. kasa er solgt. Skal inn med nye ting.
Blir nokk ikke sjz som planlagt. men noe annet. hva er ikke bestemt, siden det finnes masse lekre motorer ute i verden.

Skal holde dere informert etterhvert som ting skjer. men det kommer sikkert til å ta litt tid mellom hver post.
Så smør dere med tolmodighet, for her skjer det saker :P :P
 #324230  av Supramk3turbo

Hmm, så det blir ikke jz motor. Ja, da venter jeg i spenning. Men turbo blir det??
 #324482  av kong karl

Hadde besøk av Tojo i garasjen i dag :P
Snakker om å få sjokkskade :lol: :lol: Stakkars mann han hadde nok ikk ventet et slikt syn av bilen :twisted:

Da er det vel slått fast at jeg er riv ruske gal :twisted: :P
 #324488  av Supramk3turbo

He he :D Kan Tojo komme med et lite referat av sin sjokk opplevelse her kanskje :D Du har startet på noe sinnsykt prosjekt ja, men det er jo flere her på forumet som har gjort ting alla det du viser til så langt. Tear down av en bil å sveising er jo greit nok. Så er utrolig spent på hva planene dine videre egentlig er, du røper ikke stort... :D
 #324491  av tojo

:shock: "Kong Karl" er riv ruskende gal! :shock: :D
 #324492  av Supramk3turbo

He he, det var en kort men grei bekreftelse :lol:
 #324494  av kong karl

Hehe :) Kan ikke røpe for mye heller. er jo litt hemmelig det jeg holder på med.
Men jeg har noen bilder av sveisingen min så langt, så jeg skal no få postet noen etter hvert.

Men for å si det kort og enkelt, så er hele bilen modifisert. Da mener jeg HELE bilen.
Sveisingen jeg har gjort så langt er bare for å gjøre den stivere.

Kan røpe en ting da..... Targataket er fjernet. er hel tak nå :D blir stivere av det.
Men lekkert blir det.
Må vel skjokke tojo mere ettervert som sommeren går :twisted: :twisted: