TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Startproblemer med en T20

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #321486  av loft

Hei, har en 97 celica som jeg har ett mystisk problem med.
Når jeg skal starte bilen og vrir rundt tenningen får jeg bare ett klikk, deretter må jeg prøve eks antall gang før den til slutt klarer å få start! Det som virkelig er rart at det varierer så. Noen ganger kan den starte ved første forsøk, og noen ganger sitter jeg der og vrir og vrir rundt tenninga.
Har nytt batteri og nye tennplugger.
Fikk høre av en at kan være startern?
Noen som har vært borti dette problemet?
 #321487  av loft

fikk nettopp høre at det kan være innslaget på starteren?

EVT må jeg finne meg en ny starter? Evt noen som har en i baklomma?
 #321615  av ThorT18

Hei!

Jeg har akkurat samme problem med min Celica st182 :P Har ikke hatt tid eller penger til å fikse det enda.
Det kan være dårlig kontakt. Sjekk starterkontaktene. Mål spenning.
 #321915  av loft

hm har forsåvidt sett over kontaktene og finner ikke noe mistenkelig. Fikk ikke start i hele tatt i dag men når jeg trillstarten den så fungerte den. Når klikkelyden kommer (når jeg vrir om nøkkelen) så høres dt ut som det kommer fra inni forgasseren :S skjønner ingenting.
 #321926  av loft

der ser du hvor mye jeg har peil :p i allefall dit lufta går først (fra luftfilteret) :p
 #321929  av Haugrud

innsuget :) men er nok ikke derfra lyden kommer om starteren ikke går.
 #321930  av loft

lyden bærer vell i mye rart :p fant ei starter som hører til en 3sge 2.0l kan den passe i min 1.8l ?
 #322198  av loft

har en starter på vei nå as we speak:)

Det som er litt rart at de 2 siste dagene nå så har den starta uten noe problem. På første forsøk, selv om den har stått i ro hele natta.

Er dette bare ett tegn på at dt er dårlig kontakt i starten og at det varierer?
 #322532  av loft

tror jeg bestilte noe helt feil. jeg bestilte en startmotor. :p any ideas?
 #322612  av loft

noen som forvirra meg , men jeg bytta startmotor og nå fungerer alt som bare det!