TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min T20 drar til høyre nÃ¥r jeg gir pÃ¥

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #321569  av AnaXyd

Ja, som emnetittelen forklarer, så drar min T20 litt til høyre når jeg gir på litt. Har faktisk aldri lagt merke til det før en kompis sa det til meg. Men ja, når man gir på, må man holde litt ekstra i rattet for at den ikke skal løpe løpsk.

Hva kan være feil her? Virker ikke ut som den drar til noen side når jeg ikke gir gass. Altså, når jeg bare ruller.
 #321573  av Mr_Storbrua

kan vel være noe dårlig opphengskule eller styrekule på venstre side, da vil venstre hjul "dra" seg fremover ved gasspådrag(når det er fwd) å bilen drar da til høyre..

Min teori hvertfall :)
 #321582  av AnaXyd

Takk for svar!

Slang på større felger her om dagen, og merket at bilen drog litt mere til forskjellige sider. Hva kan jeg gjøre med dette?

Og, er slike opphengskuler eller styrekuler dyre å bytte?
 #321992  av EXS

AnaXyd skrev:Takk for svar!

Slang på større felger her om dagen, og merket at bilen drog litt mere til forskjellige sider. Hva kan jeg gjøre med dette?

Og, er slike opphengskuler eller styrekuler dyre å bytte?

grunnen til dette er p.g.a. du har breie flate dekk som "følger" spora i asvalten,

sporing rett og slett, så det trenger ikke nødvendigvis være utslitte understells deler.... 4hjuls kontroll vil hjelpe på sporingen
 #321993  av AnaXyd

Hmm, ja det virker som det kan være sporing ja! Får ta en hjulkontroll snart..

Men, den drog veldig til høyre med vinterdekka mine når jeg drog på også. Disse var 185/65R14, så det var rimelig med gummi.. Bare rart det skjer kun når jeg gir på..