TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • gen 3 med suge kammer??

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #322146  av pkgrette
 
noen som har testet dette og dette har vert vellykket???
når motoren min blir varm går den magert og får tenningsbank eller noe.
hadde tenkt meg bensintrykksregulator for å gjøre opp. men har testet dette i dag og får ikke til får enten for mye eller for lite noen råd.

ellers blir det og monter ogrinale kammene på nytt.
 #322163  av inzane2012
 
er vel flere her inne med gti kammer i turbo motoren ja, gti kammene er vel hakket hvassere enn turbo kammene, og blir da ett billigere alternativ enn f.eks hks kammer til 5 ganger prisen...
har ikke du allerede ett topic om dette her fra før av da??
 #322167  av pkgrette
 
gen 2 ja ikke gen 3
har putta det inni en annen gen3 men den er ikke kjørt orgenlig varm enda
 #322172  av inzane2012
 
såg det var JK86 som hadde en post ang gti kammer i turbo motoren...
du får prøve deg fram litt, er vel uansett billigere å prøve med gti kammer først vist har noen liggende, og så heller kjøpe nye etterpå vist du finner ut at det ikke funker??? eller tar jeg helt feil her nå??
 #322178  av Supramk3turbo
 
Datasprut??
 #322206  av pkgrette
 
planen var og holde det litt under styr når jeg først skal ha datasprut da må jeg satse nye høyder som smiddinmat og ny turbo og sånt.

jeg har gti gen 2 kammer i motoren min.

jeg har også satt i jk86 sine.

men får ikke motoren til å gå pent . men ladetrykket får jeg mye tirliger derfor jeg vill ha kammene.
noen som vet ossen jeg får det til å funger uten datasprut?
 #322245  av Morten
 
Hvis den går magert og du IKKE vil ha sprut er vel det enkleste å sette inn en justerbar bensintrykk regulator og øke basetrykket litt. En bi-effekt er at du da øker bensinmengden med ca. samme % over hele fjøla, noe som i verste fall kan føre til at den går litt rikt på cruising osv (men closed-loop biten med lambdasonden justerer som regel inn det værste på den biten)
 #322289  av pkgrette
 
da kansje det er noe annet enn at den går magert pga har testet med trykkregulator og enten sher det eller så bynnern og boble. kan da ikke ha grunn trykk på mer en 4 bar når 2,3 til 2,7 er orginalt.

men feilkode 21 og 52 trur jeg det er det er o2 sensor og bankesensor den setter feil på. bilen går greit helt til jeg får ladetrykk. da akruatt som den henger igjen og feilkodene kommer.

noen som har opplevet dette.??
 #322299  av Xlr8
 
hørest ut som du må bytte banke sensor. desverre, pleier og vere en nøyaktig feilkode..
 #322303  av pkgrette
 
kjent feil??
 #322306  av Insanity
 
Xlr8 skrev:hørest ut som du må bytte banke sensor. desverre, pleier og vere en nøyaktig feilkode..
du har rett i at det er en kjennt feil ang bankesensor.... men da er jo feilen der hele tiden!
det virket rett og slett som både feilkode på bankesensor og på lamnda sensoren er riktige... fordi det er tenningsbank og for mager eksos...

har du fått bestillt brebånds lamnda og trykkreg ?
 #322310  av Xlr8
 
banke sensoren kan kjøpest fra usa for 130doller husker ikke lenger hva den kostet på toyota
lamda sonde kan kjøpest fra twosrus.

de som er vikitgt med lamda sonde de er att flere ting kan gjøre den legger feil på den.
eks falsk luft, deffekt dyse, gå feit pga bankesensoren og legge feil på lamdasonden. +mange andre grunner
 #322311  av pkgrette
 
med andre ord jeg må få taki meg en bankesensor

men hvorfor er bare feilen der etter den har blitt litt varm? og helt varm kald er den ikke der og bilen går bra
 #322315  av Xlr8
 
legger bilen kun feil når den har blitt varm? går helt fint og kutter ingen ting før den er varm?
 #322319  av pkgrette
 
som om den kutter rett etter kaldstartdysa slutter og fungere.

har bestilt bankesensor bytter den i morra da jeg får den. så ser jeg da. bare leve i håpet. vis ikke så er den eliminert bort.