TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hks Hgh power exhaust silent til CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #321921  av a man in the nude

Etter en del gransking tror jeg valget faller på dette eksos anlegget. Men før det så lurer jeg på om anlegget går heeeelt fra dow-pipe/cat, og heeeelt bak, med potte inkludert? Tror jeg handler hos nengun. Må ha det hit kjapt. Prøvde å søke hær på dette men fant aldri ut 100%, om anlegget er komplett.
 #321944  av Gt-4-Ever

Ikke komplett. Flexirør-delen følger ikke med. Mao kun di to bakerste delene av eksosanlegget som følger med. Hadde det vært komplett hadde jeg ikke tenkt meg om 2 ganger før jeg hadde kjøpt det.
 #321948  av Stian AB

Gt-4-Ever skrev:Ikke komplett. Flexirør-delen følger ikke med. Mao kun di to bakerste delene av eksosanlegget som følger med. Hadde det vært komplett hadde jeg ikke tenkt meg om 2 ganger før jeg hadde kjøpt det.
klarer svendsen eksos å bøye 3" eksos?
 #322203  av ford suger

nå skal ikke jeg påstå noe men jeg var på svendsen eksos og fikk de til å bygge mitt anlegg.Hele veien fra motor 3".Vil jo tro de måtte bøye noe for å få det på plass??
Hvis det er av interresse så betalte jeg 8300,- for det.Stakkars mannen brukte nesten en hel dag :)
 #322208  av Gt-4-Ever

Jeg går ihvertfall for Mongoose sitt. Må ha hele anlegget komplett. Det originale har lekasjer di fleste plassene. Veldig lyst på hks, men synd di ikke har med flexidelen.
 #322281  av Stian AB

ford suger skrev:nå skal ikke jeg påstå noe men jeg var på svendsen eksos og fikk de til å bygge mitt anlegg.Hele veien fra motor 3".Vil jo tro de måtte bøye noe for å få det på plass??
Hvis det er av interresse så betalte jeg 8300,- for det.Stakkars mannen brukte nesten en hel dag :)
hvordan blei lyden? har tenkt på noe samme selv, å prisen er jo ikke så altfor gal..
 #322285  av a man in the nude

Etter som hva jeg har funnet ut leverer Mongoose kun 2.5 toms anlegg, og ikke 3 toms til st 185. Hadde egentlig tenkt meg 3 toms hele veien når jeg først skal handle. Så det blir vel aussie fremre del fra fensport, og hks silent hi power fra negun tenker jeg.
 #322320  av Gt-4-Ever

Har hørt at:
2.5" eksos holder til ca.350hk
3" eksos for mer en dette.

Da er jo spm om hvor mye du ellers skal trimme motoren. Personlig så er det nok med ca.300hk når jeg evt.blir ferdig med min. Defor holder det med 2,5". Mao er det nok med 2,5" for di aller fleste. Finns flere untak her på forumet som har biler med over 350hk. (Heldigvis) :D

Går selfølglig mest på penger når det komme til trimming. Over 300hk blir veldig dyrt da det meste må byttes av innmat i motor, bremser understell osv.

Rundt 300hk burde være oppnåelig for ca.30000,-
 #322326  av pkgrette

ville gått for svensen eksos dem lager et supert annlegg i rustfitt om man vill og det blir kjempe pent og lyden blir som man vill ha den. selv jobbet der før og har bare opsetivft å si om dem.
 #322368  av Stian AB

pkgrette skrev:ville gått for svensen eksos dem lager et supert annlegg i rustfitt om man vill og det blir kjempe pent og lyden blir som man vill ha den. selv jobbet der før og har bare opsetivft å si om dem.
blir nok 3" fra svendsen på meg i løpet av sommeren ja..får tak i ny aussie dp 3" til 1500kr uten pakninger, klarer svendsen eksos å lage en dp til billigere pris tror du PK?
 #322373  av a man in the nude

Ja ja....da ser det ut som om det ble mongoose 2.5" på meg også :D . Fensport hadde bra pris på dette. Betsilte i går og det ble sendt i dag :shock: . Virker som det går unna om dagen der borte. Kansje de har lite å gjøre?