TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 MK2

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #322674  av TR-Toyota
 
Noen som vet hvor man kan skaffe kompressor kit til MR2 MK2 96mod 3sge?

:twisted:
 #322679  av pkgrette
 
spar penger tid og energi kjøp deg turbomotor 3sgte gen 2 eller 3
 #322684  av TR-Toyota
 
etter hva jeg har skjønt er det ikke "bare bare" å få godkjent en MR2 rev3 til turbo, og siden denne er rimelig nylig importert vil dette bli noe dyrt - for ikke snakke om hvor vanlig dette er.. hvis kostnaden ikke er altfor stor,samt kit er tilgjengelig vil jeg prøve noe som ikke "alle" har..

Turbo har vært tema ja, og har fremdeles ikke lagt dette fra meg - men nå var det altså ikke dette spørsmålet mitt var rettet mot..
 #322686  av inzane2012
 
jeg syns du burde gå for kompressor vist du får det til :)
 #322688  av TR-Toyota
 
hadde helt klart vært kult - greit turbo er råere, men kompressor er jo noe mer gatekjørings vennlig...

i tillegg har jeg lagt en del penger på overhaling av 3sge motoren - med diverse oppgraderinger - og viser nå ca 215HK på hjula.

En kompressor ville nok hjulpet mye både på effekt og bunndrag :-)

har sjekket litt rundt, men finner ikke noe kompressor kit til denne bilen / motor, så hvis noe vet om noe her ville det hjulpet stort.

Blir dette skamdyrt eller ikke tilgjeldelig uten altfor mye tilpassing osv, vil nok turbomotoren komme på sikt likevel..
 #322691  av hmsilset
 
søkte en del nå.Så at altessa og mr2 mk1 har kompressor.aner ikke hvilken altessa da. Om det var mulig hadde jeg gjort det da jeg hadde sugemotor.Aner ikke hvordan kompressoren og alt det funker helt, men om du hadde kompressor fra en eller annen toyota eller noe likt så burde det vel være mulig å bygge selv kanskje?
 #322692  av TR-Toyota
 
synes jeg leste her inne på forumet (etter litt søk på temaet) at det var laget et kit som var beregnet til 3sge, men som ikke passet til 3sgte (logisk nok ikke nødvendig på 3sgte)

Men HVOR kan man skaffe noe slikt - og så var det prisen da..

en kompressor skal være mulig å få til ja, men må også ha reim som da passer til bilen etter at kompressoren er montert.. så et kit ville jo helt klart være å foretrekke...

Mye styr blir som regel mye penger av - og da er plutselig ikke 3sgte lenger å forakte heller..
 #322698  av hmsilset
 
Søkte mye selv, men fant ingen lett løsning eller kit..Turboen starter veldig tidlig da,så blir nesten samme draget og ihvertfall med boostcontroller etter det jeg har hørt :P Kan starte turboen litt tidligere da,og jeg som ikke har kan høre at det får ut luft igjennom bow ventilen allerede ved 1500rpm :D Det vil vel si at turboen starter så tidlig originalt.
 #322735  av marlboro1310
 
TR-Toyota skrev:i tillegg har jeg lagt en del penger på overhaling av 3sge motoren - med diverse oppgraderinger - og viser nå ca 215HK på hjula.
Denne skal du få vise meg dynorun utskrift av før du får meg til å tro :mrgreen:
 #322788  av TR-Toyota
 
hadde jeg bare hatt scanner, så skulle jeg lagt ut utskriften her som viser 213hk på bakhjula..
NÃ¥ var det heller ikke det som var tema her...

On Topic; viser det seg at kompressor ikke finnes til denne - så er jo valget ganske enkelt -da blir det turbomotor etterhvert ja...
 #322833  av inzane2012
 
TR-Toyota skrev:hadde jeg bare hatt scanner, så skulle jeg lagt ut utskriften her som viser 213hk på bakhjula..
NÃ¥ var det heller ikke det som var tema her...

On Topic; viser det seg at kompressor ikke finnes til denne - så er jo valget ganske enkelt -da blir det turbomotor etterhvert ja...
hadde jeg vert deg ville jeg heller beholdt sugemotoren, hvertfall vist du har lagt mye peng og tid i den med overhaling og oppgradering...
er ganske få 96 modeller her til lands og...
pluss at du kan få like mye for den vist den er i bra stand som en litt eldre mr2 turbo...
 #323304  av hmsilset
 
med kompressor.bråkete video:)

 #323544  av Roye
 
hmsilset skrev:med kompressor.bråkete video:)

Skru-kompressorer lager mye lyd. Bare se/ høre på 4A-GZE og 1G-GZE, bråker en del av de.



Her er en som har eksperimentert litt med SC12 (orginal til 4A-GZE) og SC14 (1G-GZE). Hører på videoen på slutten av tråden at det bråker en del.

Jeg vil anbefale Vortech's turbin-kompressorer. Har hørt og lest mye bra om de, og har kjøpt meg en brukt til ca 4000kr på ebay. Har ikke testet den enda, men planene er der ;)