TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Syk CS :( trenger hjelp!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #322699  av Stian AB

Har lenge hatt feilkode 54 på bilen, men får den ikke bort. Har prøvd å lufte flere ganger, men virker ikke som det hjelper noe. Når jeg har kjørt litt med bilen og åpner lokket på ICèn etter den har kjøla seg ned står det bra med trykk på vannet og det "fosser" over. Er detta vanlig, eller er det et tegn på at det er luft i systemet?
Når bilen er kald er den dæv å kjøre, og over 3000rpm sånn ca begynner den å fuske. Prøvde å bytte plugger i dag til BKR7E, men det gjorde bare at bilen fuska enda mer over 3000rpm :evil: Har lest et sted at hvis man har feilkode på ICèn kan detta føre til at bilen går dårlig og fusker/røkker.
Tenningsdelene er bytta for ikke så lenge siden, så tviler på at det kan være noe med dem. Noen som har hatt samma problem?
Hva er den hvite boksen/ beholderen som er kobla mellom vakumet på innsuget og ICèn? For den er jo helt tom for væske, så tenkte kansje at lufta kom inn derfra å inn på ICèn. Eller blir lufta sugd ut fra ICèn å til innsuget?

På forhånd takk for svar :D
19042009(003).jpg
19042009(003).jpg (437.4 kiB) Vist 274 ganger
 #322704  av Daniel HS

Den hvite beholderen er vel bare ekspansjonstanken til ICen. Men tror ikke min er koblet slik som på din der... Går en slange inn på den fra ICen og den andre går bare ut i friluft i motorrommet...
 #322705  av Stian AB

Daniel HS skrev:Den hvite beholderen er vel bare ekspansjonstanken til ICen. Men tror ikke min er koblet slik som på din der... Går en slange inn på den fra ICen og den andre går bare ut i friluft i motorrommet...
jeg håper det er koblet som du sier, for da tror jeg nok problemet ligger der :D hadde vært en lettelse..
 #322706  av Daniel HS

Skal gå ut i garasjen å sjekke med en gang jeg :wink:
 #322707  av Stian AB

Daniel HS skrev:Skal gå ut i garasjen å sjekke med en gang jeg :wink:
tusen takk Daniel..håper jeg har kobla feil :lol:
 #322708  av Daniel HS

Yes, min er koblet rett til friluft... Tok et dårlig bilde av min jeg..
Vedlegg
DSC02346_2.JPG
DSC02346_2.JPG (347.47 kiB) Vist 269 ganger
 #322710  av Stian AB

Daniel HS skrev:Yes, min er koblet rett til friluft... Tok et dårlig bilde av min jeg..
Bra at den var kobla til friluft. Får stå opp litt tidligere i morra å fikse det før jobben :) Men hva er den svarte runde beholderen koblet til da, den som mine to blå vakumslanger går inn på. Blir jo en nippel på den som ikke blir kobla til noe hvis jeg tar av den blå slangen. ?
 #322711  av Daniel HS

Stian AB skrev:
Daniel HS skrev:Yes, min er koblet rett til friluft... Tok et dårlig bilde av min jeg..
Bra at den var kobla til friluft. Får stå opp litt tidligere i morra å fikse det før jobben :) Men hva er den svarte runde beholderen koblet til da, den som mine to blå vakumslanger går inn på. Blir jo en nippel på den som ikke blir kobla til noe hvis jeg tar av den blå slangen. ?
Si det, kan sikkert bare hive på den en slange og blende den eller noe...
 #322713  av Stian AB

Daniel HS skrev:
Stian AB skrev:
Si det, kan sikkert bare hive på den en slange og blende den eller noe...
Ja gjør det. For kan ikke skjønne hva den egentlig er koblet til.
Uansett, takk igjen Daniel :D
 #322714  av Daniel HS

Bare hyggelig, hvis jeg får tiltakslysten skal jeg se om jeg ikke får sett hva den går til nedi der... :wink: