TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trustno1's MR2 Turbo prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #321184  av TrustNo1

Kommet litt vidre. Legger inn litt bilder. Beklager dårlig mobil kamera kvalitet. Hadde ikke fotoapperatet tilgjengelig.
Vedlegg
Frontsett kassene nesten ferdig. Testspiller de litt her for å søke etter lekkasjer
Frontsett kassene nesten ferdig. Testspiller de litt her for å søke etter lekkasjer
frontsett 014.JPG (450.97 kiB) Vist 1268 ganger
Her er kassa sparklet, pusset, sparklet og pusset enda mer. Klar for trekking.
Her er kassa sparklet, pusset, sparklet og pusset enda mer. Klar for trekking.
frontsett 024.JPG (436.28 kiB) Vist 1267 ganger
Ferdig trukket på dør. Fargen passet ikke helt, mulig jeg enten trekker på nytt med annet stoff senere, eller prøver å lakkere de med interiørlakk.
Ferdig trukket på dør. Fargen passet ikke helt, mulig jeg enten trekker på nytt med annet stoff senere, eller prøver å lakkere de med interiørlakk.
frontsett 025.JPG (478.46 kiB) Vist 1270 ganger
Testet hvordan subkassene med elmenter passet inn.
Testet hvordan subkassene med elmenter passet inn.
frontsett 018.JPG (452.99 kiB) Vist 1267 ganger
Freste inn ca 10mm i platen for å spare litt ekstra plass mellom setet og elementene.
Freste inn ca 10mm i platen for å spare litt ekstra plass mellom setet og elementene.
frontsett 020.JPG (418.28 kiB) Vist 1271 ganger
 #322541  av TrustNo1

Da begynner ting å falle på plass her.

Frontsettet er ferdig:

Bilde
Bilde

Sub på den ene siden er ferdig, kassene ble til slutt på ca 25 liter. Bygget den litt om slik at elementene ikke treffer setene.

Bilde
Bilde
mister ingen vandring på setet:)
Bilde

Forsterkere er montert på nytt med bedre kabling:
Bilde

Da er det kun en sub og litt pynting som gjenstår.

Testa subben i dag, og det spiller noe helt grassalt. Jeg har tidligere hatt en nissan 100 nx med 2x12" på ett dB drag. Her målte jeg 145,4 dB , men innbiller meg at disse to solobaric 8" elementene spiller høyere. Kunne vært intressant å fått en måling på dette når jeg får inn de to andre subbene på andre siden også.

Ligger fler bilder på http://213.236.205.117/bil/mr2/ for de som er intressert.
Sist redigert av TrustNo1 den 24 sep 2009 03:46, redigert 1 gang totalt.
 #322620  av TrustNo1

inzane2012 skrev:må nå bli ett helvette for deg vist noen gang skulle vere så uheldig å trenge starthjelp :P hehe
Hehe, jeg fant ut det, så når jeg kablet om så la jeg opp en egen kabel med en lade/startkabel tilkobling. Den er ikke på noen av bildene, men kan se om jeg får slengt opp ett bilde litt senere med hvordan jeg løste det.
 #322621  av TrustNo1

tingeling87 skrev:*misunelig* :shock:
Dette var bra :D du har jort en kjempe bra jobb,
tror alderi jeg kommer til å ha tolmodighet til
noe sånn arbeid :lol:
Hehe, takker.

som du kanskje ser av tittelen på tråden så mistet jeg tolmodigheten også og la alt sammen på is for ett par år siden. Men nå begynner jeg endelig å se lys i tunellen.

Gjorde ferdig sub nr2 i dag, og det spiller noe helt sykt. Må jammen si at det er kjekt med en leca garasje som er så godt som lydtett, samt at nærmeste nabo bor 500m unna. Tror ikke det hadde vært så populært å drive litt testspilling kl 04 om natta andre plasser :P

Da har jeg stort sett bare finnish igjen før alt er ferdig :D

Btw, noen som aner hvor man får tak i en brukbar lydtrykk måler? Den bør iallefall kunne måle opp til 150dB
 #322781  av TrustNo1

inzane2012 skrev:se der ja, ble jo jævlig bra det der :)
mister du noe bevegelse på vippen til setene nå da?? såg du fikk setet helt bak, men kan du ta rygge helt bak og??
Lenge siden jeg har kjørt med interiøret bak der i nå, men tror ikke jeg har mistet noe vipp i forhold til hva som er orginalt med interiøret i. Iallefall ikke mer enn ett hakk isåfall. Føler iallefall at jeg får full sittekomfort, og merker ikke noe til at subbene er der (med mindre jeg vrir opp volumet såklart :twisted: )

Føler at lydisolasjonen ble meget bra også. Kassene dekker jo halve veggen, og er fyllt med dempematerialer. Selve veggen er dekket med brownbread, og delen over kassene er i tillegg dempet med en ganske tjukk skumgummiaktig matte. Ble igrunn nesten litt stusselig siden jeg hører turboen så dårlig nå:P
 #322810  av tingeling87

Det ble kjempe kult :D
Gratulerer med seieren til tolmodigheten :wink:
kan jo vær naboen hørrte deg selv om du var
langt vekke fra dem :lol: men alle har velll litt godt av å
høre litt natt musikk av å til :wink:
 #322829  av TrustNo1

Takker :)

Har vel gått med en god del timer nå ja. Spesiellt til kapping, sliping og pussing av glassfiber. Garasjen ser ikke ut etter nedstøving av glassfiberen (syntes også godt på bakvinduet på bilen på bildet :P ) , så må vel få ryddet,kostet og blåst litt rent der snart.

Lurer på om jeg skal få laget meg ett lite telt i ett hjørne til glassfiber arbeid neste gang jeg skal til med noen prosjekter.
 #322857  av chris

TrustNo1 skrev: Btw, noen som aner hvor man får tak i en brukbar lydtrykk måler? Den bør iallefall kunne måle opp til 150dB
Ta deg en tur til Trondheim, så kan vi måle, free of charge ;)
 #322862  av TrustNo1

chris skrev:
TrustNo1 skrev: Btw, noen som aner hvor man får tak i en brukbar lydtrykk måler? Den bør iallefall kunne måle opp til 150dB
Hehe, takker for tilbudet, men kan nok få meg en brukbar måler for hva det ville kostet meg å reise såppas langt :D
 #322869  av chris

TrustNo1 skrev:
chris skrev:
Hehe, takker for tilbudet, men kan nok få meg en brukbar måler for hva det ville kostet meg å reise såppas langt :D
Bare en liten svipptur det vet du :P
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13