TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Støtdempere og fjører til Carlos Sainz 1992

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #322791  av CelicaDream

Hei igjen :)

Jeg har kikket litt på demperene på bilen og legger merke til at på venstre side foran på bilen er lavere enn på høyre side foran, og regner da med at den ene støtdempern er defekt.

Jeg kikket litt på disse : http://www.senk.no/4daction/WA_Bilder/? ... ]Klasse=03

Noen som har slike evt. vet hvordan dem er !?

Må støtdempere være Tuv godkjent, og følger slikt med ?

Mvh

CelicaDream
Sist redigert av CelicaDream den 30 jun 2009 13:04, redigert 1 gang totalt.
 #322855  av ford suger

Skal ikke ødlegge tråden din men jeg skal og ha nytt understell på min 92 cs. Men kan du bruke de du har link til i tråden? så det kun stod gti der...?
Quote:
Weitec Ultra GT
40/40mm
Kode: 10918
Modell: Celica (AT / ST), 10/89-2/94
Motor: 2,0 GTI
 #322859  av Insanity

ford suger skrev:Skal ikke ødlegge tråden din men jeg skal og ha nytt understell på min 92 cs. Men kan du bruke de du har link til i tråden? så det kun stod gti der...?
Quote:
Weitec Ultra GT
40/40mm
hvis bildene av kitet stemmer med virkeligheten så vi det ikke passe. du har mcpherson oppheng bak også.

har ikke tein tuv godkjennte understell?
 #323032  av CelicaDream

Insanity skrev:
ford suger skrev:Skal ikke ødlegge tråden din men jeg skal og ha nytt understell på min 92 cs. Men kan du bruke de du har link til i tråden? så det kun stod gti der...?
Quote:
Weitec Ultra GT
40/40mm
hvis bildene av kitet stemmer med virkeligheten så vi det ikke passe. du har mcpherson oppheng bak også.

Whoops :oops: ....Så langt så ikke jeg vet du....Men ja...Hva med Tein settet fra Fensport !? Noen har dette på gt4 eller Cs sin ? og er disse Tuv godkjente !?...
Sist redigert av CelicaDream den 30 jun 2009 13:05, redigert 1 gang totalt.
 #323045  av Insanity

CelicaDream skrev:
Insanity skrev:
Quote:
Weitec Ultra GT
40/40mm

Whoops :oops: ....Så langt så ikke jeg vet du....Men ja...Hva med Tein settet fra Fensport !? Noen har dette på gt4 eller Cs sin ? og er disse Tuv godkjente !?...
jeg vet du får skikkelig understell fra tein.. aner ikke om tuv... jeg har satt på K-sport coilovers fra en ST205... de passer med en del modifikasjoner :P
 #323291  av CelicaDream

http://www.carperformanceuk.co.uk/celic ... 19249.html

Tror disse senkefjørene er greie ! Tilogmed Tuv godkjente :) Faen så jeg har leite etter tuvgodkjente fjører til Gt4 :) regner med disse passer til Cs oxo !?

Med hilsen

CelicaDream
 #323298  av Daniel HS

Skal du bare ha fjærer og ikke Coilovers kan jeg anbefale Eibach fjærer, 35mm senk foran og 30mm senk bak. Er vel dette som er originalsenkingen fra Toyota etter hva jeg ha forstått...

Det jeg har på min, fungerer ganske greit :)