Takk takk alle sammen!
Er ferdig med innkjøringa nå, og fått på ny motor og girolje igjen samt mappet opp cruising biten og grovmappa opp til ca1bar. Ting nærmer seg.... hehe. Sneik meg innom en vekt under en innkjøringstur også, er ikke noen lettvekter lengre den kjerra (om den noensinne har vært det da, hehe). Lå riktignok litt verktøy i bagasjen og slikt da, men ikke sååå mange kilo.
DSC00482.JPG (172.46 kiB) Vist 1775 ganger
Fikk endelig sortert vekk litt gremlins igår med IC vann som ikke ville sirkulere blant annet. Når jeg først var på verkstedet passa det å fortsette på nye eksosen også, og få tilpassa den ferdig samt punkta sammen. (Nå gjenstår det bare å overbevise Erling om at han trenger litt mere TIG-trening så det kan bli helsveist

) Tok noen bilder underveis for de som måtte være interesserte. Nye eksosen grovt opphengt for illustrasjon:
DSC00486v1.JPG (176.59 kiB) Vist 1745 ganger
Nye vs. gamle eksosen
DSC00487.JPG (174.73 kiB) Vist 1743 ganger
Hoved grunnen for ny eksos er et forsøk på å senke lydnivået til litt mer diskre. Mest for å være mer behagelig på langturer, men også litt for å safe innnenfor støykravene på bla Våler. I tillegg var det noen skader på gamle eksosen som struper ned endel, den på bildet i bøyen stjeler mer volum enn det som kommer frem på bildet...
DSC00491.JPG (199.4 kiB) Vist 1733 ganger
DSC00492.JPG (190.97 kiB) Vist 1732 ganger
Alt i alt er nok det nye eksos systemet mer restriktivt enn det gamle, både pga resirkulert wg-eksos og flere svinger men er blitt gammal nok til at jeg kan ofre litt effekt til fordel for lyd-komfort i landeveis cruiseren nå.

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z