TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ã…rets første tur!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #323108  av marlboro1310

Kjipt :cry: venter vel noe snart på meg, nærmer meg 6års eie på min bil...
 #323118  av FireWalk

Gikk bra med felgene. Var en fortaus kant, som i en 90 graders vinkel omtrent, og der svinga jeg jo litt for krapt slik at jeg fikk den på skjørtet.

Felgene er forøvrig så ødelagt fra før av å kjøre på brostein og hullete ødelagte veier :\ så de må jeg bytte snart uansett. Har allerede byttet 2 av dem pga hull i veien. Har så lav profil at om jeg treffer et realt hull i 80 km/t så risikerer jeg å slå ut store stykker av felgen.. :\

Er ikke bare bare å bo på vestlandet.
 #323119  av marlboro1310

FireWalk skrev: Er ikke bare bare å bo på vestlandet.
haha du ikke prøøv deg, du aner ikke hvor mye bedre veinettet er der nede enn her i nordnorge :!: :!:
 #323122  av FireWalk

marlboro1310 skrev:
FireWalk skrev: Er ikke bare bare å bo på vestlandet.
haha du ikke prøøv deg, du aner ikke hvor mye bedre veinettet er der nede enn her i nordnorge :!: :!:
Er vel dårlige veier rundt om det ganske land. Håpløs veipolitikk. Dette skjedde forøvrig når jeg kjørte nedi et digert hull for et halvårs tid siden. Plutselig smalt det. Punkterte dekket i samme slengen og slo ut et stykke av felgen og... Så var litt av et hull! kunne nesten sette en 1,5 liters cola flaske nedi det hullet. Helt seriøst! horribelt... Det var den felgen... burde sendt regningen til staten :)
Vedlegg
som dere kan se er det slått rett ned der den har truffet kanten på hullet..
som dere kan se er det slått rett ned der den har truffet kanten på hullet..
23042009491.jpg (14.73 kiB) Vist 387 ganger
 #323125  av marlboro1310

fyfaen. er samme som når jeg og en kompis hadde henta bilen min i Stavanger etter ombygginga. Vi kjørte 2150km gjennom dette langstrakte land, der fikk vi oppleve norges beste veier og norges "dårligste" veier. Jeg mener at en vei ikke er DÅRLIG pga at den er smal, den er dårlig om den har HULL og mye ujevnheter\doseringer :!:
Vi hadde kommet av ferga her oppe i nord, og har 4 mil igjen til vi er i Harstad...kommer over en bakketopp i 70kmt, der er asfalten fjernet over hele veien på en lengde av ca 1 meter, og dybden var vel kanskje 15 cm. Det som skjer da, er jo selvfølgelig (da jeg ikke har en sjanse å bremse) er jo at dempera bunner, og fleksidelen på mitt nye jævla BlitZ effektanlegg blir slått til helvette, og skjevheter oppstår i festene.
Dette var ikke merket engang, det er DET som irriterer vettet av meg, Vegvesenet sa at jeg ikke ville få noe form for erstantning.
Ny fleksidel og noen fester ble bestilt, dette er kostbare saker i disse store dimensjonene og kom vel på noe over 2000,-

Moralen er: Hadde kjørt 2110km, og på de siste 4 stakkars milene opplever jeg den desidert mest ELENDIGE veikvaliteten. :!: :evil:
 #323135  av FireWalk

Utrolig kjipt. Så faktisk en katt som ble påkjørt ved rema1000 /v tinghuset for noen dager siden også. Så noen plastikk deler som føk avgårde. Trodde de by-kattene hadde litt mer vett enn katter flest, men finnes vel idioter blant den arten der og :)
 #323178  av inzane2012

FireWalk skrev:Utrolig kjipt. Så faktisk en katt som ble påkjørt ved rema1000 /v tinghuset for noen dager siden også. Så noen plastikk deler som føk avgårde. Trodde de by-kattene hadde litt mer vett enn katter flest, men finnes vel idioter blant den arten der og :)
tror sånne katter har funnet opp sin ekstrem sport jeg, for vist dem står i motgående kjørefelt og du kjører mot en katt, så isteden for å stikke ut av veien på sin side, så springer dem i 90% av tilfellene over i det feltet du kommer i...var sikker på jeg hadde kjørt over en katt en gang når jeg kjørte rundt i sentrum hjemme, og da hadde ikke katten komt ut i veien en gang før den plutselig sprang rett ut forran meg...
 #323199  av sindrejl

inzane2012 skrev:
FireWalk skrev:Utrolig kjipt. Så faktisk en katt som ble påkjørt ved rema1000 /v tinghuset for noen dager siden også. Så noen plastikk deler som føk avgårde. Trodde de by-kattene hadde litt mer vett enn katter flest, men finnes vel idioter blant den arten der og :)
tror sånne katter har funnet opp sin ekstrem sport jeg, for vist dem står i motgående kjørefelt og du kjører mot en katt, så isteden for å stikke ut av veien på sin side, så springer dem i 90% av tilfellene over i det feltet du kommer i...var sikker på jeg hadde kjørt over en katt en gang når jeg kjørte rundt i sentrum hjemme, og da hadde ikke katten komt ut i veien en gang før den plutselig sprang rett ut forran meg...
det er sikkert litt "in" blandt kattene også ha være litt kule.. akkurat slik som oss steikdumme mennesker :P
 #323205  av inzane2012

tror jeg og, dem har sikkert sånne konkuranser for å se hvem som kan sprine over veien flest ganger uten å bli påkjørt :P
 #323219  av James

skummelt det der med dyr i veien... vet ikke hvor mange ganger eg har vert nær av å kjøre på bambi-er langs veien ,men isåfall ikke få..Noe dritt det der at de absolutt MÅ løpe ut i veien rett forran deg!
 #323235  av FireWalk

De har jo 9 liv så det er forsåvidt ikke like skummelt for dem som det er for oss. Sier vel mer om oss enn dem :P